کد خبر: 657140
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۱۲:۰۳:۱۹
| |

قطار فدک برای چه شهرهایی است؟

در سال ۱۳۹۳، نغمه‌ای نو در سمفونی صنعت ریلی ایران نواخته شد. در این سال، شاهد اضافه‌شدن قطارهای فدک به‌عنوان نخستین قطارهای پنج‌ستاره ایرانی به ناوگان ریلی بودیم. قطارهایی که با هدف ارتقای استانداردهای سفرهای ریلی و ارائه سطحی متفاوت از خدمات به مسافران، پا به عرصه گذاشتند.

قطار فدک برای چه شهرهایی است؟
کد خبر: 657140
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۱۲:۰۳:۱۹

قطار فدک با ظرفیت جابه‌جایی 400 مسافر در هر سفر، گامی بلند در جهت آسودگی خاطر مسافران برداشت. همچنین این قطار از‌ نظر امکانات رفاهی، در بین تمام قطارهای کشور مثال‌زدنی است. همه این‌ها باعث شده، بلیط قطارهای فدک همیشه محبوب مسافرانی باشند که به‌دنبال تجربه سفری ایدئال هستند. اگر شما هم می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده‌تان بسازید، این قطارهای لوکس را انتخاب کنید.

مسیرهای قطار فدک

در دنیای پرهیاهوی امروز، سفر نه فقط به معنای جابه‌جایی، بلکه فرصتی برای تجدید قوا و خلق خاطرات خوش است. در این میان، قطار به‌عنوان یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین وسایل نقلیه، نقشی بی‌بدیل در سفرهای طولانی ایفا می‌کند. در میان انبوه قطارهای موجود، فدک به‌عنوان یک قطار پنج‌ستاره، محبوبیت بسیار زیادی بین مسافران پیدا کرده است. به‌همین‌خاطر، نخستین انتخاب بسیاری از مسافران برای سفر، قطار فدک است. اما اگر نمی‌دانید که این قطار در چه مسیرهایی تردد می‌کند، در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

مسیر اصلی قطارهای فدک بین دو پایتخت سیاسی و معنوی ایران، یعنی تهران و مشهد برقرار است؛ اما سفر با فدک به این مسیر محدود نمی‌شود، زائران و مسافران می‌توانند از قم، زنجان و قزوین نیز با این قطار راهی شهر مشهد شوند. همچنین امکان سفر از تهران به اهواز با این قطار نیز فراهم است.

مسیر تهران مشهد

این مسیر پرتردد، همه‌روزه فعال بوده و امکان سفری راحت و دل‌نشین را برای انبوهی از مسافران حرم امام‌رضا (ع) مهیا خواهد کرد. ایستگاه‌های این مسیر شامل تهران، سمنان، شاهرود، نقاب، نیشابور و مشهد هستند. سفر از تهران به مشهد یا بالعکس با استفاده از این قطار، کمتر از ۱۱ ساعت طول خواهد کشید. با‌توجه‌به این‌که قطار تهران به مشهد، یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور است، توصیه می‌کنیم برای اطمینان از پیدا‌کردن بلیط رفت‌وبرگشت، حتما از فرصت پیش فروش قطار استفاده کنید.

مسیر قم مشهد

اگر قصد سفری معنوی از قم به مشهد مقدس را دارید، می‌توانید از این مسیر که همه‌روزه فعال است، استفاده کنید. ایستگاه‌های قطار قم، قطار تهران، سمنان، شاهرود، نقاب، نیشابور و مشهد نیز در این مسیر حضور دارند. شما با قطارهای فدک در عرض ۱۳ ساعت می‌توانید از قم به مشهد یا بالعکس برسید.

مسیر زنجان مشهد

حرکت از مسیر رفت زنجان به مشهد در روزهای فرد امکان‌پذیر است؛ درحالی‌که، مسیر برگشت فقط در روزهای زوج فعالیت می‌کند. ایستگاه‌های زنجان، خرمدره، تاکستان، قزوین، هشتگرد، کرج، تهران، سمنان، شاهرود، نقاب، نیشابور و مشهد در این مسیر قرار گرفته‌اند. زنجان تا مشهد، فاصله طولانی‌تری دارد و با قطار فدک حدود ۱۶ ساعت طول می‌کشد تا به این شهر برسید.

مسیر قزوین مشهد

مسیر رفت در روزهای فرد فعال بوده و امکان سفری راحت از قزوین به مشهد را برای شما فراهم می‌کند. مسیر برگشت هم در روزهای زوج مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر ساکن هشتگرد، کرج، تهران، سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور باشید، می‌توانید در طول مسیر تا مشهد از این قطار استفاده کرده و یا در هر یک از این شهرها از قطار پیاده شوید. فاصله قزوین تا مشهد با قطارهای فدک چیزی کمتر از ۱۴ ساعت است.

مسیر تهران اهواز

اگر قصد دارید از جنوب ایران راهی پایتخت شوید یا بالعکس، می‌توانید از مسیر ریلی استفاده کنید. البته به‌خاطر داشته باشید که مسیر رفت از تهران به اهواز در روزهای شنبه و مسیر برگشت از اهواز به تهران، در روزهای یکشنبه فعال است. در این سفر از شهرهای محمدیه، اراک، شازند، ازنا، دورود و اندیمشک عبور خواهید کرد و مدت‌زمان آن نیز حدود ۱۵ ساعت است. فدک، با گسترش روزافزون مسیرهای خود، در تلاش است تا امکان سفری آسوده و خاطره‌انگیز را برای همه ایرانیان فراهم کند.

سفر در ریل‌های آسایش؛ دنیایی از امکانات در قطار فدک

سفر با قطار فدک، فراتر از جابه‌جایی و تجربه‌ای بی‌نظیر از آسایش و رفاه است. گویی در هتلی مجلل بر روی ریل‌ها حرکت می‌کنید و از خدمات و امکاناتی بهره‌مند می‌شوید که در هیچ وسیله نقلیه دیگری یافت نمی‌شود. سرعت بالا تا 200 کیلومتر بر ساعت، شما را در چشم به‌هم‌ زدنی به مقصدتان می‌رساند. ورودی و گیت‌های اختصاصی، بدون نیاز به معطلی در صف‌های طولانی، شما را به سفری آسوده و بدون دغدغه دعوت می‌کنند. ضمن این‌که این امکان را خواهید داشت تا از خدمات پیش فروش بلیط قطار نیز استفاده کنید.

مهمانداران باتجربه فدک، با خوش‌رویی و گشاده‌رویی از شما استقبال می‌کنند. پس از استقرار در کوپه، نوشیدنی‌های دلخواه‌تان را به شما تعارف می‌کنند و در طول سفر نیز با فشردن یک دکمه می‌توانید خدمات درخواستی خود را به آن‌ها اطلاع دهید.

همچنین سامانه اعلام اطفای حریق، سفری امن و آسوده را برای شما رقم می‌زند. علاوه‌براین، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی با استانداردهای روز دنیا، در هر‌لحظه در دسترس شما هستند. فدک، دنیایی از امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. اینترنت پرسرعت، روزنامه، ویلچر، گهواره کودک، هدفون و هر‌آن‌چه برای سفری راحت نیاز دارید، در این قطار پنج‌ستاره مهیا است. حوله مرطوب در بدو ورود، نوشیدنی‌های گرم و سرد در هر ساعتی از شبانه‌روز، و طراحی زیبا و دل‌نشین کوپه‌ها با نقوش سنتی و مدرن، از دیگر خدمات و امکانات فدک است.

بلیط قطار فدک را از کجا بخریم؟

برای خرید بلیط قطار پنج‌ستاره فدک، کافیست به سامانه معتبر فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت، به‌راحتی می‌توانید تاریخ سفر، مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید و لیست کاملی از بلیط ‌های موجود را مشاهده کنید. فلای تودی علاوه‌بر امکان خرید بلیط قطار فدک، امکان پیش فروش بلیط قطار را نیز فراهم کرده است. با این امکان، می‌توانید از ماه‌ها قبل بلیط خود را رزرو کنید و از قیمت‌های مناسب‌تر بهره‌مند شوید. سفر شما با فلای تودی، به خرید بلیط قطار ختم نمی‌شود. در این سایت، می‌توانید اقامتگاه موردنظر خود را نیز در مقصدتان رزرو کنید. بیش از ۱.۵ میلیون هتل و اقامتگاه در سایت فلای تودی قابل رزرو است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها