کد خبر: 650550
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۱۶:۴۵:۱۴
| |

دومین دوره مسابقات قهوه در قلب تهران

دومین دوره مسابقه ستارگان باریستا از تاریخ 7 الی 10 بهمن ماه با همراهی گروه بازرگانی موثق و برند بن‌مانو و با نظارت سرداوران بین‌المللی رها شاهسوار و امیر فاضل‌ زاده برگزار شد.

 دومین دوره مسابقات قهوه در قلب تهران
کد خبر: 650550
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۱۶:۴۵:۱۴

نزدیک به 60 نفر متقاضی از سراسر ایران برای حضور در این رقابت ثبت‌نام کردند که با بررسی کمیته اجرایی مسابقه، 32 نفر به عنوان هنرمندانی در عالم قهوه، وارد مسابقه شدند. آن‌ها با دانش و مهارت‌ خود، نه تنها قهوه‌ای خوش‌طعم تهیه کردند، بلکه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از فرهنگ قهوه را به ارمغان ‌آورده و مهارت‌های خود را به چالش کشیدند.

این مسابقه در چهار روز متوالی برگزار شد؛ مرحله مقدماتی در دو روز ابتدایی برگزار شد که در پایان روز دوم، ۱۴ نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. پس از برگزاری این مرحله در روز سوم و با رای داوران، 6 شرکت‌کننده به فینال این مسابقات راه پیدا کردند. در روز پایانی مسابقه برگزیدگان معرفی شدند و نیما طباطبایی، کاوه زارع، محمد عسگری، محمدرضا مافی، علیرضا نصیری و میلاد میثمی در این مسابقه به ترتیب به مقام اول تا ششم رسیدند.

شرکت هاله گسترش ایرانیان با دستگاه اسپرسوساز تمپستا و آسیاب قهوه مالکونیگ اقلام این مسابقه را تامین کرد تا شرکت‌کنندگان بتوانند تجربه‌ای را در سطح جهانی در دومین دوره مسابقه ستارگان باریستا کسب کنند.

علاوه بر این، نمایشگاهی از تجهیزات نوین و محصولات مرتبط با قهوه برپا شده بود که شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان می‌توانستند با آخرین دستاوردها و نوآوری‌های حوزه قهوه آشنا شوند. این رویداد فرصتی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان بود تا محصولات خود را معرفی کرده و با مصرف‌کنندگان و سایر فعالان این حوزه در ارتباط باشند.

بن‌مانو، هاله گسترش ایرانیان، کرون، تماشاخونه، کاینو و کاسیت از حامیان مالی برگزاری و جوایز شرکت‌کنندگان دومین دوره مسابقه ستارگان باریستا بودند. جوایز شرکت‌کنندگان شامل نفر اول 150 میلیون تومان، نفر دوم 75 میلیون تومان، نفر سوم پنجاه میلیون تومان، نفر چهارم، نفر پنجم و ششم هر کدام 10 میلیون تومان بود.

در پایان مراسم از تمامی شرکت‌کنندگان و حامیان مالی تقدیر به عمل آمد و بر اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در ارتقای سطح دانش و فرهنگ قهوه در ایران تاکید شد. این مسابقه نه تنها یک رقابت بود، بلکه فرصتی برای یادگیری، ایجاد ارتباطات جدید و اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات بین اعضای جامعه قهوه ایران و حتی بین‌المللی محسوب می‌شد.

منبع خبر: www.baristastars.ir

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها