کد خبر: 650271
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ۱۸:۳۲:۱۰
| |

گام بلند برای توسعه هرمزگان با بهره برداری از ۷۵۹ کیلومتر راه جدید

بهره‌برداری از ۷۵۹ کیلومتر پروژه راهداری و راهسازی در استان هرمزگان گام بلندی در راستای توسعه این استان است.

گام بلند برای توسعه هرمزگان با بهره برداری از ۷۵۹ کیلومتر راه جدید
کد خبر: 650271
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ۱۸:۳۲:۱۰

آخرین خبر نوشت: در روزهای آینده و همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت به استان هرمزگان ۷۵۹ کیلومتر پروژه راهداری و راهسازی که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شده به بهره برداری می‌رسد.

رشد و توسعه محورهای مواصلاتی در استان هرمزگان به‌خصوص در مناطق روستایی نتایج قابل‌ توجهی به دنبال خواهد داشت؛ این نتایج از افزایش تولید محصولات کشاورزی و نیز جابجایی کالا و مسافر تا کاهش مصرف سوخت خودروها و تصادفات را دربرمی گیرد.

بر این اساس در نتیجه احداث و بهره‌برداری از ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی و همچنین بازگشایی و بهسازی بیش از 877 کیلومتر راه روستایی از ابتدای فعالیت دولت، میزان تولید محصولات کشاورزی و دامی افزایش یافته است.

گام بلند برای توسعه هرمزگان با بهره برداری از ۷۵۹ کیلومتر راه جدید

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بیش از 970 کیلومتر از راه‌های استان هرمزگان مورد بازسازی قرار گرفته و آسفالت شده است؛ در نتیجه این اقدامات بیش از 71 میلیون تن کالا از مبدأ استان هرمزگان جابه‌جا شده است؛ همچنین بیش از 8 میلیون تن کالای اساسی از مبدا استان حمل شده است.

در زمینه ترانزیت خارجی نیز بیش از 9 میلیون و 700 هزار تن کالا از مبدأ استان هرمزگان به خارج از کشور جابه‌جا شده و بیش از 3 میلیون 600 هزار نفر مسافر نیز از مبدأ استان به دیگر مناطق کشور از طریق شبکه حمل و نقل مسافری جا به جا شده اند.

در زمینه بهبود ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی محورهای مواصلاتی نیز مجموع اقدامات متنوعی انجام شده است؛ به‌طوری‌که 9 نقطه پر تصادف در راه‌های استان حذف و 54 نقطه حادثه خیز نیز شناسایی شده که در حال مطالعه و فرآیند حذف حادثه خیزی هستند.

همچنین آموزش‌های ایمنی لازم به شهروندان به‌خصوص دانش‌آموزان ساکن در حاشیه راه‌های استان ارائه شده است، علاوه بر این 34 سامانه هوشمند در جاده‌های استان نصب و راه‌اندازی شده است. همچنین، در طی اقدامات انجام شده در راستای تجهیز راه‌های استان از 5 باب راهدارخانه جدید و پاسگاه پلیس‌راه بهره‌برداری شده است.

در زمینه ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در طول مسیر جاده‌های استان هرمزگان تا کنون مجوز احداث بیش از ۱۶ مجتمع خدمات رفاهی صادر شده که عملیات اجرایی احداث آنها آغاز شده است.

در پایان باید گفت که مجموع اقدامات انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‎ای استان هرمزگان موجب شده مصرف سوخت خودروهای سواری و باری به‌صورت محسوس کاهش یابد، از طرف دیگر روند حمل‌ونقل محصولات کشاورزی تسهیل شده و همین امر موجب بهبود وضعیت معیشتی بسیاری از روستاییان ساکن استان هرمزگان شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها