کد خبر: 645244
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۱۶:۴۶
| |

ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول کدام‌ها هستند؟

برای علاقه‌مندان به خرید، آن‌هایی که دوست دارند محصولات خود را با تخفیف بیشتری خریداری کنند، ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول مناسب است. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، تا پایان مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با صرف پول کم‌تر محصولات بیشتر و بهتری را در مراکز خرید استانبول خریداری کنید.

ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول کدام‌ها هستند؟
کد خبر: 645244
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۱۶:۴۶

در شهر استانبول مراکز خرید متعددی وجود دارد. برخی از این مراکز نظیر بازار استانبول و مصری‌ها جزء جاذبه ­های گردشگری این شهر نیز به‌حساب می‌آیند که گشت‌وگذار در آن‌ها مشابه بازدید از یک مکان تاریخی با فروشگاه‌های متعدد است. علاوه بر این، مراکز خرید مدرنی در این شهر وجود دارد که امکانات تفریحی مختلفی جذابی در آن گنجانده شده است.

اوتلت اولویوم

یکی از مراکز خرید ارزان استانبول اوتلت اولویوم (Olivium Outlet Center) است. فروشگاه‌های این مرکز خرید اجناسی با قیمت مناسب ارائه می‌کنند. همچنین می‌توانید در برخی از اوقات سال تخفیف‌های خوبی را در این مرکز خرید مشاهده کنید. علاوه بر فروشگاه، در این پاساژ مراکز بازی کودکان، سالن سینما و سالن بولینگ نیز وجود دارد.

مال آواستانبول

مال استانبول یا مال آو استانبول یکی از بهترین مراکز خرید برای کسانی است که با خرید بلیط تهران استانبول می‌خواهند بهترین اجناس را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنند و همچنین به تنوع کالا نیز علاقه‌مندند. این مرکز خرید ۴ طبقه دارد. در فروشگاه‌های آن می‌توانید اجناس ارزان‌قیمت را پیدا کنید. همچنین اگر حین گشت‌وگذار در این مرکز خرید خسته شدید، می‌توانید به سینما یا شهربازی رفته و خستگی در کنید.

مرکز خرید فروم استانبول

یکی از مراکز خرید ارزان‌قیمت استانبول که می‌توانید در آن‌ها محصولات با کیفیت را پیدا کنید، مرکز خرید فروم استانبول (forum Istanbul) نام دارد. البته تمام فروشگاه‌های این مرکز خرید اجناس ارزان‌قیمتی را ارائه نمی‌کند؛ ولی اگر بتوانید در حراج‌های فصلی این مرکز که معمولاً بین اردیبهشت تا خرداد برگزار می‌شود، به آن مراجعه کنید، می‌توانید تخفیف‌های خوبی بر روی محصولات موردنیازتان بگیرید.

مرکز خرید بی اوغلو ایش

یکی دیگر از مراکز خرید ارزان‌قیمت استانبول که در خیابان استقلال قرار دارد، مرکز خرید بی اوغلو ایش (istanbul Beyoğlu İş) است. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما به شهر استانبول سفر کنید تا بتوانید از این مرکز خرید آن لباس‌های ارزان‌قیمت و مناسبی تهیه کنید. البته اجناس این فروشگاه این مرکز خرید از برندهای معتبر جهانی نیست؛ اما بااین‌وجود، کیفیت محصولات آن تا حدودی می‌تواند رضایت شما را جلب کند. از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به این مرکز خرید مراجعه کنید.

پاساژ اپتیمم اوتلت

مرکز خرید اپتیمم اوتلت (Optimum Outlet) یکی از مراکز خرید استانبول است که در بخش گران‌قیمت این شهر یعنی «آتاش شهیر» قرار گرفته است. با توجه به موقعیت قرارگیری این مرکز خرید، قیمت محصولات ارائه‌شده در آن تا حدودی مناسب و اقتصادی به‌نظر می‌رسد. اگر بعد از بازار­گردی در «اپتیمم اوتلت» گرسنه شدید، می‌توانید به رستوران‌های متعددی که در آن وجود دارد، مراجعه کنید. این مرکز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

مرکز خرید کانیون مال

یکی از مراکز خرید جذاب در شهر استانبول مرکز خرید کانیون مال (Kanyon Shopping Mall) است. این مرکز بخشی از یک برج ۳۰ طبقه است و شامل 160 فروشگاه می­شود. از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به این مرکز خرید مراجعه کنید. ناگفته نماند که در «کانیون مال استانبول» سالن تئاتر نیز وجود دارد. اگر علاقه‌مند به دیدن تئاتر هستید، می‌توانید بلیط بخرید و چند ساعتی را به تماشای تئاترهای ترکی بنشینید.

مرکز خرید ویاپورت

اگر به‌دنبال فروشگاه‌های ارزان‌قیمت استانبول هستید، مرکز خرید ویاپورت (Viaport) مکان مناسبی برای شما است. ۲۵۰ فروشگاه این مرکز خرید، کالاهای جذابی را به فروش گذاشته‌اند. علاوه بر فروشگاه، در این مرکز چند کافه نیز وجود دارد که برای علاقه‌مندان به قهوه به‌خصوص قهوه ترکی مناسب است. از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به مرکز خرید «ویاپورت» مراجعه کنید.

مرکز خرید استار سیتی اوتلت

یکی از مراکز خرید ارزان‌قیمت شهر استانبول که چند سالی از ساخت آن نمی‌گذرد، مرکز خرید استار سیتی اوتلت (Starcity Outlet) است. اگر پروازتان در فرودگاه آتاتورک به زمین می‌نشیند و می‌توانید با صرف چند دقیقه وقت به این مرکز خرید دسترسی داشته باشید. از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به فروشگاه‌­های آن سر بزنید و کالاهای ارزان‌قیمت آن را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید تا اطرافیانتان نیز بعد از سفر، از دیدن شما خوشحال شوند.

تا اینجای مقاله مراکز خرید و پاساژهایی را معرفی کردیم که در آن‌ها محصولات ارزان‌قیمتی ارائه می‌شوند. در ادامه قصد داریم دوتا از بازارهای سنتی استانبول را معرفی کنیم که در آن‌ها نیز می‌توانید محصولات ارزان‌قیمتی را پیدا کنید.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر استانبول و جزء جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌حساب می‌آید. این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده دنیا است. معماری جذاب در کنار فروشگاه‌های رنگ‌ووارنگ، آن تجربه بازارگردی شگفت انگیز را برای شما به وجود می­ آورد.

اگر قصد خرید سوغاتی را دارید، حتماً به بازار بزرگ سر بزنید و از فروشگاه‌های آن، محصول موردنظرتان را خریداری کنید. در این بازار فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که ازجمله آن­ها می‌توان به ادویه فروشی‌ها، فانوس فروش‌ها، زیورآلات فروش‌ها و فروشگاه­ های اشاره کرد که ظروف سفالی ترکی را به فروش می­ رسانند.

بازار مصری‌ها

اگر قصد خرید انواعی از ادویه، شیرینی و خوراکی‌های خوش‌مزه ترکی را دارید، حتماً به بازار مصری­‌های استانبول سر بزنید. در این بازار فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که محصولات جذاب و ارزان‌قیمتی را به فروش می‌رسانند. تقریباً هر نوع ادویه‌ای را می­توانید در این بازار پیدا کنید.

اگر اهل خوردن شیرینی‌های ترکی نظیر انواع باقلوا باشید در این بازار فروشگاه‌های متعددی برای شما وجود دارد. همچنین اسانس‌های مختلف آجیل و زیتون نیز در این بازار به فروش می‌رسد.

بهترین زمان خرید در استانبول

اگر قصد دارید تخفیف‌های مناسبی را در هنگام خرید محصولات خود در مراکز خرید استانبول بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ایام زیر به سراغ بلیط هواپیمای استانبول و سفر به این شهر بروید:

  • یک هفته قبل از کریسمس: در این زمان حراج‌های مختلفی در فروشگاه استانبول برگزار می‌شود. حراج سال نو تا اوایل ژانویه نیز ادامه دارد.

  • حراج تابستانی: حراج تابستانی فروشگاه‌های استانبول از حدود خردادماه شروع می‌شود و تا ۲ ماه بعد، یعنی مردادماه ادامه خواهد داشت.

  • حراج ایام عید: مراکز خرید استانبول در روزهای نزدیک به عید فطر و قربان حراج‌هایی را برگزار می‌کنند. از حدود ۲ تا ۴ روز قبل از این دو عید بهتر است که بلیط بخرید و وارد شهر شوید تا بتوانید از حراج‌های ایام عید استانبول نهایت استفاده را ببرید.

جمع‌بندی

در شهر استانبول مراکز خرید متعددی وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم برخی از مراکز خرید ارزان‌قیمت استانبول که در آن‌ها می‌توانید محصولات تقریباً باکیفیتی را خریداری کنید، معرفی کردیم. همچنین بازار استانبول و بازار مصری‌ها جزء مراکز خرید ارزان‌قیمت استانبول به‌حساب می‌آیند. این دو بازار برای خرید سوغاتی ترکی بسیار مناسب است. در آخر نیز بهترین زمان سفر به این شهر برای بازار گردی را معرفی کردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها