کد خبر: 643333
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۶:۴۸:۴۳
| |

۷ روش برتر برای کاهش کارمزد گس در شبکه اتریوم

اتریوم در بازار ارز دیجیتال تبدیل به شبکه‌ای برای تولد ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مرتبط با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شده است. به همین دلیل خرید و فروش اتر با استقبال بسیاری روبرو بوده است.

۷ روش برتر برای کاهش کارمزد گس در شبکه اتریوم
کد خبر: 643333
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۶:۴۸:۴۳

استقبال جهانی و همینطور هزینه بالای کارمزد گس در شبکه اتریوم منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده است. دلایل متعددی منجر به افزایش کارمزد شبکه اتریوم می‌شود در ادامه همه چیز را در مورد کارمزد گس و نحوه کاهش آن با شما در میان می‌گذاریم.

کارمزد گس در شبکه اتریوم چیست؟

به زبان ساده کارمزد گس همان کارمزدی است که برای خرید اتریوم پرداخت می‌کنید. شبکه اتریوم با استفاده از الگوریتم اثبات انجام کار فعالیت می‌کند. نرها در این مکانیزم با یکدیگر رقابت می‌کنند تا سریع‌تر مسائل پیچیده ریاضی را حل کنند.

ماینری که زودتر مسئله را حل کند مجاز به تایید تراکنش اتریوم خواهد بود. کارمزد تراکنش نیز با اصطلاح کارمزد گس به ماینر برنده پرداخت می‌شود. کارمزد گس در شبکه اتریوم بر اساس محاسبات خاصی تعیین می‌شود. اصطلاح گس (Gas) برای اشاره به میزان تلاش ماینر برای حل مسئله ریاضی به کار گرفته می‌شود. کارمزد گس نیز در قالب اتریوم به ماینر پرداخت می‌شود.

Picture2

 

7 راه برای کاهش کارمزد گس

در ادامه هفت روش را برای کاهش کارمزد در شبکه اتریوم خواهید آموخت:

1.بهینه سازی زمان تراکنش

 کارمزد گس در شبکه اتریوم مدام در حال نوسان است به همین دلیل طبیعی است که چند ساعت پس از خرید ارز دیجیتال اتریوم متوجه کاهش شدید کارمزدگی از در شبکه شوید. در چنین حالتی از معامله پشیمان شده و خودتان را زیان دیده به حساب می‌آورید. این در حالیست که عکس این ماجرا نیز صادق است و احتمال اینکه بلافاصله پس از خرید شما کارمزد در شبکه اتریوم به شدت افزایش پیدا کند نیز وجود دارد. ن مسئله سردرگمی شدیدی را برای معامله‌گران ایجاد می‌کند چرا که در چنین شرایطی شما باید مدام بازار را زیر نظرداشته باشید تا در بهترین زمان برای معامله وارد عمل شوید. 

در طول روز زمان‌هایی وجود دارند که کارمزد گس حداقل ممکن می‌رسد. به عنوان مثال پس از نیمه شب یا در روزهای آخر هفته کارمزد شبکه کاهش پیدا می‌کند بنابراین این زمان‌ها بهترین زمان برای خرید اتریوم هستند. بهتر است برای پیدا کردن بهترین زمان‌های خرید نمودارها را زیر نظر بگیرید تا پایین‌ترین قیمت کارمزد را در طول روز پیدا کنید.

2. استفاده از تخفیف

 برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تخفیف‌های جذابی را برای خرید اتریوم در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال پلتفرم Balancer تخفیف ۹۰ درصدی را برای خرید اتریوم در نظر گرفته است. این تخفیف‌ها کارمزد گس را به شدت کاهش می‌دهد.

پلتفرم دیگری به نام KeeperDao خرید اتریوم رابرای گروهی از افراد انجام می‌دهد و به این ترتیب کارمزد شبکه بین تمام افراد تقسیم می‌شود و تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. 

3. انتخاب نوع تراکنش

 انواع متفاوتی از تراکنش اتریوم وجود داردو مبلغ کارمزد گس نیز بر اساس آنها تغییر می‌کند. قبل از انتخاب نوع تراکنش باید هزینه کارمزد انواع تراکنش را مقایسه و پایین‌ترین کارمزد را انتخاب کنید.

 هنگام مقایسه کارمزدها عوامل دیگر را فراموش نکنید. به عنوان مثال شما نباید امنیت را قربانی کارمزد کمتر کنید. چرا که ممکن است پرداخت کارمزد گس پایین‌تر ریسک بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

Picture4

4. ترافیک شبکه را زیر نظر بگیرید

 یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به عنوان یک معامله‌گر در بازار کریپتو با آن مواجه شوید افزایش تعداد معاملات در طول یک روز معاملاتی است. تاخیر در انجام تراکنش‌ها منجر به نوسان قیمت و کارمزد شبکه می‌شود. برای انجام معامله زمانی را انتخاب کنید که ترافیک در شبکه پایین است. برای این کار بهتر mempool یا انتظار زیر نظر بگیرید. mempool فضایی است که تراکنش‌های در انتظار تایید در آن نگهداری می‌شوند و به شما نشان می‌دهند که شبکه تا چه اندازه شلوغ است. 

5. از توکن گس غافل نشوید

 مله‌گران می‌توانند با استفاده از توکن گس از پرداخت کارمزد و هزینه‌های اضافی در امان باشند. برای به دست آوردن توکن گس باید تمام سکه‌ها و تراکنش‌های موجود در صندوق خود را حذف کنید. بهترین زمان برای به دست آوردن توکن گس زمانی است که کارمزد گس در شبکه پایین آمده است.

6. محاسبه کارمزد گس قبل از معامله

 ین حساب‌های متعددی برای محاسبه کارمزد گس در بازار وجود دارد که به شما کمک می‌کند قبل از ورود به معامله کارمزد را محاسبه کنید. Gas Now و Etherscan’s Gas Tracker دو نمونه از ماشین حساب‌های موجود هستند که برای تخمین کارمزد گس در شبکه طراحی شده‌اند. ماشین حساب‌ها با در نظر گرفتن قیمت لحظه‌ای و وضعیت شبکه کارمزد را تعیین می‌کنند و البته احتمال خطا نیز وجود دارد.

7. از اتریوم لایه ۲ استفاده کنید

Ethereum 2.0 نسخه بهبود یافته اتریوم است که به جای استفاده از مکانیزم اثبات انجام کار از مکانیزم اثبات سهام استفاده می‌کند. 

تایید کنندگان تراکنش‌ها در مکانیزم اثبات سهام به صورت خودکار انتخاب می‌شوند و انتخاب به تعداد سکه‌هایی که در اختیار دارند بستگی دارد. به همین دلیل ماینرها برای رقابت با یکدیگر نیازی به هزینه و خرید کامپیوترهای قدرتمند و حل مسائل ریاضی ندارند. همین مسئله میزان کارمزد گس در شبکه را به نزدیک صفر رسانده است.

Picture6

دلایل تورم کارمزد گس

ماشین حساب‌های کارمزد گس میزان عرضه و تقاضای استاندارد را در محاسبات خود در نظر می‌گیرند. اما اگر تقاضا برای خرید اتریوم افزایش پیدا کرده و عرضه کاهش پیدا کند شاهد تورم کارمزد گس خواهیم بود.

در چنین زمان‌هایی ماینرها برای تایید تراکنش‌ها کارمزدهای بالاتری را دریافت می‌کنند.

 در آخر

ارزهای دیجیتال گران هستند و همینطور هزینه‌هایی که به همراه دارند. اگر بتوانید با کاهش کارمزد گس اتریوم اندکی از هزینه‌های خود را پایین بیاورید، در واقع به سود خود اضافه می‌کنید. 

قبل از استفاده از تکنیک‌هایی که در این مقاله با شما در میان گذاشتیم مطالعات کاملی را انجام دهید و اطلاعات خود را بالا ببرید. با در نظر گرفتن مسائل امنیتی روش مناسب را برای کاهش کارمزد به کار بگیرید و در نظر داشته باشید که هرگز نباید امنیت را قربانی هزینه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها