کد خبر: 643190
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۱۶:۱۵:۳۰
| |

هر آنچه باید درباره کاخ کرملین بدانید

در این مقاله قصد داریم به معرفی کاخ کرملین، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مسکو بپردازیم و درباره تاریخچه، هزینه بازدید و نحوه دسترسی به آن بپردازیم. برای آشنایی با این کاخ سلطنتی، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب پیش‌ رو همراه ما باشید.

هر آنچه باید درباره کاخ کرملین بدانید
کد خبر: 643190
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۱۶:۱۵:۳۰

کاخ کرملین مسکو، از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های تاریخی، سیاسی و معماری کشور روسیه است. این کاخ‌ با بیش از 600 سال قدمت، فرازونشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و داستان‌های بسیاری دارد. 

تاریخچه کاخ کرملین مسکو

قبل از اینکه تور روسیه بخرید و از کاخ کرملین بازدید کنید، بهتر است تاریخچه این کاخ را بدانید. بنای اولیه کاخ کرملین مسکو در سال 1482 تا 1495 ساخته شد و گراد مسکو نام گرفت. این کاخ شامل چند اتاق، صومعه و کلیسای جامع می‌شد. در قرن 15 با برکناری مغول‌ها، ایوان سوم تزار روس شد و دستور بازسازی کاخ کرملین را داد. دیوارهای قرمز کرملین و 20 برج آن در این زمان ساخته شدند. کرملین تا سال 1600، به عنوان بلندترین سازه شهر مسکو شناخته می‌شد.

آخرین تغییر در ساحتمان کاخ کرملین در دوره حکومت خاندان رومانوف انجام شد. این خاندان در قرن 17، برج اسپاتکی را بنا کردند. پس از تغییر پایتخت روسیه از مسکو به سن پترزبورگ، از اهمیت این کاخ کم شد. ناپلئون در سال 1812 مسکو را تصرف کرد و دستور تخریب بناهای تاریخی را داد. پس از این رخداد، بخشی از کاخ آسیب دید. تا اینکه جماهیر شوروی مسکو را تصرف و آن را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. در این دوره، بازسازی کرملین آغاز شد و برخی کلیساها و صومعه‌ها کاملا تخریب شدند.

کاخ کرملین مسکو که به معنی دژ داخل شهر است، سال‌ها به عنوان پایگاه نظامی شناخته می‌شد؛ اما از سال 1955، بخش‌هایی از کاخ برای اولین بار در معرض بازدید عموم قرار گرفت. این بنا در سال 1990 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و اکنون به عنوان موزه و محل برگزاری گردهمایی‌های سیاسی و فرهنگی استفاده می‌شود.

معماری کاخ کرملین

کاخ کرملین در طول این سال دستخوش تغییرات بسیاری شده است. ساختمان اصلی کاخ به سبک باروک طراحی شده و دیوارهای بلند و آجری آن، از شاخصه‌های اصلی کاخ هستند. داخل کاخ کرملین از چهار قصر، چهار کلیسا، 700 اتاق، پنج تالار و یک حیاط تشکیل شده است. این کاخ مثلثی شکل اکنون به عنوان محلی برای دیدارها و مهمانی‌های رسمی سیاسی و فرهنگی استفاده می‌شود.

کاخ کرملین به عنوان یک شاهکار معماری در دنیا شناخته می‌شود و از زیباترین کاخ‌های سلطنتی روسیه است. در سفر به مسکو با تور، حتما از این کاخ بازدید کنید تا جذابیت آن را از نزدیک ببینید و با تاریخچه پرفرازونشیب آن بیشتر آشنا شوید.

کاخ کرملین کجاست و نحوه دسترسی به آن چگونه است؟

کاخ کرملین در کجاست؟ این کاخ در کشور روسیه، شهر مسکو، خیابان کرملوسکایا، جنب رودخانه مسکوا واقع شده است. برای دسترسی به کرملین می‌توانید از بهترین و مقرون ‌به‌ صرفه‌ترین راه، یعنی مترو استفاده کنید. ایستگاه میدان سرخ در خط قرمز مترو، حدود 600 متر و ایستگاه الکساندرفسکی ساد در خط آبی کم‌رنگ مترو، حدود 300 متر با کاخ مسکو فاصله دارند و شما را به بافت تاریخی شهر می‌رسانند.

هزینه و زمان بازدید از کاخ کرملین در مسکو روسیه

کاخ کرملین در روسیه همه روزه، به غیر از پنجشنبه‌ها، از ساعت 10:00 تا 17:00 به روی عموم باز است؛ البته ممکن است این ساعات با توجه به شرایط آب‌وهوایی و مناسبت‌های گوناگون، در برخی روزها متغیر باشد. برای بازدید از بخش‌های مختلف این کاخ باید بین 500 تا 1000 روبل هزینه کنید. افراد بین 8 تا 16 سال از تخفیف برخوردار هستند و کودکان کمتر از 7 سال برای بازدید از کاخ کرملین نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

فروش بلیط برای ورود به کرملین از ساعت 9:00 آغاز می‌شود. از آنجا که اغلب روزها، شاهد صف‌های طولانی برای بازدید از این کاخ هستیم، بهتر است انتظار حدود یک ساعت ایستادن در صف را داشته باشید.

چرا بازدید از کاخ را پیشنهاد می‌کنیم؟

کاخ کرملین قدمتی 600ساله دارد و به قلب مسکو مشهور است. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مسکو در اطراف این کاخ قرار گرفته‌اند. کرملین نه تنها از مهم‌ترین کاخ‌های سلطنتی روسیه بلکه از بزرگ‌ترین و زیباترین کاخ‌های جهان است. به همه گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به مسکو، بازدید از این کاخ را در برنامه‌های خود قرار دهند.

بهترین زمان بازدید از کاخ کرملین

روسیه به دلیل دور بودن از خط استوا، در اغلب روزهای سال، آب‌وهوای سردی دارد. اگر می‌خواهید در شرایط آب‌وهوایی مساعد به مسکو سفر کنید، تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ چراکه دمای هوای مسکو در تابستان از 30درجه سانتی‌گراد بالاتر نمی‌رود. البته در این فصل، قیمت تورها و اقامتگاه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری است. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی به روسیه داشته باشید و با سرمای هوا در این کشور مشکلی ندارید، پاییز و بهار به مسکو سفر کنید. در این فصل‌ها، ازدحام مسافران نیز کمتر است.

دیدنی های اطراف کاخ کرملین

کاخ کرملین در مرکز مسکو و نزدیک به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری قرار گرفته است. پس از بازدید از این کاخ که حدود دو ساعت از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد، به سراغ موزه دولتی تاریخ روسیه، آرامگاه لنین، میدان سرخ مسکو، کلیسای سنت باسیل، رودخانه مسکوا و موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین بروید. همه این دیدنی‌ها کمتر از 2 کیلومتر با کاخ کرملین فاصله دارند و با ماشین یا پیاده قابل دسترسی هستند.

اگر به دنبال آژانس مسافرتی معتبر برای خرید تور روسیه می‌گر‌دید، ما به شما آژانس شباویز را معرفی می‌کنیم که تورهای خارجی آن در کنار امکانات مناسب قیمت‌های معقولی دارند.

خرید تور روسیه از آژانس شباویز پرواز

در این مقاله به معرفی کاخ کرملین در مرکز روسیه پرداختیم. اغلب افرادی که به سفر، معماری، تاریخ و حتی سیاست علاقه‌مند هستند، بارها نام کرملین را شنیده و تصاویر آن را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند. اگر می‌خواهید این کاخ سلطنتی را از نزدیک ببینید، همین حالا تور مسکو را از سایت شباویز خریداری کنید. تمام تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با قیمت مناسب و کیفیت عالی به مسافران ارائه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تور خارجی شباویز پرواز به شماره تلفن 02152916 تماس بگیرید یا به سایت www.shabaviztour.com مراجعه کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها