کد خبر: 636307
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۱۵:۵۰:۲۰
| |

نظر پوتین درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای؛ مسکو آماده است

رئیس‌جمهور روسیه امروز در اظهارنظری درباره احتمال رویارویی نظامی آشکار بین روسیه و ایالات متحده، آغاز جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای را غیرقابل قبول خواند.

نظر پوتین درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای؛ مسکو آماده است
کد خبر: 636307
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۱۵:۵۰:۲۰

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای غیرقابل قبول است، هشدار داد که در صورت درگیری بین غرب و روسیه، این امر محدود به عملیات نظامی ویژه نبوده و جنگی کاملاً متفاوت خواهد بود که مسکو برای آن آماده است.

به گزارش تسنیم، ولادیمیر پوتین، وی در مصاحبه برای برنامه مستند "مسکو. کرملین. پوتین" گفت: «گفته می‌شود که ایالات متحده خود را برای جنگ با روسیه آماده کرده، همه ما برای جنگ آماده می‌شویم، زیرا از اصل باستانی "اگر صلح می خواهی برای جنگ آماده شو" پیروی می‌کنیم، البته ما معتقدیم که باید برای صلح تلاش کرد.» 

پوتین در عین حال تاکید کرد که اگر ایالات متحده بخواهد با روسیه بجنگد، این دیگر یک عملیات نظامی ویژه نیست، بلکه "یک جنگ کاملاً متفاوت" خواهد بود. در عین حال هیچ کس نباید حتی به فکر آغاز جنگ بین قدرت های بزرگ هسته ای در جهان باشد.

او افزود: «من فکر نمی‌کنم که افراد دارای عقل سلیم حتی این مسئله به ذهنشان خطور کند، اما اگر اینطور باشد، ما باید بسیار محتاط باشیم.»

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه اشاره کرد که نیروهای مسلح این کشور در حال بهبود موقعیت خود  تقریباً در تمامی خطوط تماس در منطقه درگیری نظامی در اوکراین هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها