کد خبر: 637186
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۶:۲۶:۵۸
| |

چگونه کاغذ دیواری انتخاب کنیم؟ 5 نکته مهم که باید بدانید!

در این مقاله به بررسی ۵ نکته مهم برای انتخاب کاغذ دیواری می‌پردازیم. اگر قصد استفاده از این وسیله تزیینی را دارید، مطالعه این مطلب کوتاه و مفید را از دست ندهید.

چگونه کاغذ دیواری انتخاب کنیم؟ 5 نکته مهم که باید بدانید!
کد خبر: 637186
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۶:۲۶:۵۸

فرایند انتخاب کاغذ دیواری دقیقا به‌ اندازه نصب آن اهمیت دارد؛ ازاین‌رو در نظر گرفتن نکاتی در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید پوستر دیواری به شما در داشتن تجربه خریدی بهتر کمک خواهد کرد. نحوه انتخاب رنگ، الگو و اهمیت قیمت کاغذ دیواری از نکاتی هستند که در خرید این کالا تاثیر می‌گذارند.

۱. قیمت؛ اولین نکته در راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

تغییر دکوراسیون یا اجرای طراحی خانه همواره با هزینه‌های بالایی همراه است؛ ازاین‌رو در انتخاب وسایل دکوراتیو مختلف و ابزارهای طراحی دکور خانه باید همواره قیمت را یکی از فاکتورهای مهم در نظر بگیرید. البته این موضوع به معنی اهمیت ندادن به کیفیت نیست؛ چراکه قیمت بالا در اغلب موارد نشان‌دهنده کیفیت بهتر یک وسیله دکوراتیو نسبت به سایر مدل‌های آن به شمار می‌رود. 

در برخی موارد، قیمت بالا نشان‌دهنده برخی از ویژگی‌های متمایز کاغذ دیواری است؛ برای مثال قیمت کاغذ دیواری ضد آب کمی با سایر مدل‌های پوستر دیواری تفاوت دارد. بااین‌حال به‌دلیل افزایش طول عمر، نیازی به هزینه برای خرید مجدد کاغذ دیواری نخواهید داشت. البته همیشه قیمت بالا نشان‌دهنده کیفیت نیست؛ بلکه باید قیمت معقول را در انتخاب کاغذ دیواری در نظر بگیرید. برای انجام بهتر این کار از مشاوره انتخاب کاغذ دیواری ارائه شده توسط لینوم فلکس کمک بگیرید.

۲. در نظر گرفتن مکان نصب؛ یکی از اصول انتخاب کاغذ دیواری

قطعا نوع دکوراسیون اتاق خواب، پذیرایی، محل کار، راهرو و آشپزخانه با یکدیگر متفاوت هستند. جنس، رنگ و طرح در راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی کمی لوکس‌تر از اتاق خواب و آشپزخانه است. بااین‌حال در آشپزخانه کاغذ دیواری با قابلیت شست‌وشو نصب می‌شود؛ چراکه امکان جذب آلودگی در این مکان بیشتر از قسمت‌های دیگر خانه است. ازاین‌رو باید از پوستری با قابلیت شست‌وشو و مقاوم در برابر آب استفاده کنید.

علاوه‌بر جنس کاغذ دیواری، محل نصب بر طرح و رنگ نیز تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال در هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب بیشتر از کاغذ دیواری طرح ساده استفاده می‌شود. طرح‌های ساده با رنگ‌های خنثی و ملایم آرامش ذهنی بیشتری را برای فرد ایجاد می‌کنند؛ بنابراین هنگام خواب آرامش بیشتری خواهید داشت.

۳. چگونه کاغذ دیواری انتخاب کنیم؟ بهترین الگوی طرح را برگزینید

انتخاب بهترین الگوی کاغذ دیواری با در نظر داشتن سبک دکوراسیون کلی منزل شما امکان‌پذیر خواهد بود. اگر سبک روستیک را برای پذیرایی انتخاب کرده‌اید، خرید کاغذ دیواری با طرح‌ گل‌های سبز و رنگ‌های زنده انتخاب مناسب‌تری است. کاغذ دیواری با الگوهای تکرارشونده اشکال هندسی از انواع پوسترهای پرطرفدار برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال محسوب می‌شوند. همچنین این طرح یکی از پرکاربردترین دسته کاغذ دیواری اداری جدید را به خود اختصاص می‌دهد.

کاغذ دیواری‌هایی با الگوی کارتونی و رنگ‌های شاد و زنده برای اتاق خواب کودک انتخاب مناسبی هستند. علاوه‌بر این، خرید پوسترهای سه‌بعدی برای اتاق خواب و آشپزخانه نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. چراکه فضای کلی این دو اتاق ساده هستند؛ بااین‌حال نصب یک پوستر جذاب قطعا به زیبایی آشپزخانه و اتاق خواب می‌افزاید. علاوه‌بر این دو فضا، پوسترهای سه‌بعدی برجسته برای زیر پله و راهرو ورودی نیز انتخاب خوبی به شمار می‌روند.

۴. اندازه اتاق و نحوه چیدمان؛ یکی از نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

یکی از نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری باید اندازه اتاق و نحوه چیدمان باشد. قطعا شما نیز از تاثیر رنگ دیوارها بر بزرگ یا کوچک به نظر رسیدن یک فضا شنید‌ه‌اید؛ دقیقا به همین دلیل است که باید در هنگام انتخاب کاغذ دیواری مناسب به متراژ فضا، میزان نورگیری آن و چیدمان دقت کنید. رنگ‌های روشنی مثل سفید و طوسی سقف را بلندتر و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. همچنین نورپردازی با لامپ سفید نیز تکمیل‌کننده این ویژگی رنگ سفید خواهد بود. به‌این‌ترتیب برای فضاهای کوچک از کاغذ دیواری‌هایی با پس‌زمینه روشن استفاده کنید.

نقطه مقابل رنگ‌های روشن و خنثی مثل سفید و طوسی، رنگ‌هایی با تناژ تیره قرار می‌گیرند. این رنگ‌ها فضا را بسته و کوچک‌تر از حالت عادی نشان می‌دهند؛ به‌این‌ترتیب کاغذ دیواری با رنگ تیره برای فضاهای کوچک مناسب نیست. استفاده از این نگ کاغذ دیواری برای متراژهای کم، زمانی امکان‌پذیر است که سایر وسایل خانه در طیف رنگی روشن باشند.

۵. به کمک یک نمونه، طرح کاغذ دیواری قبل از خرید را تست کنید

یکی از خدماتی که در فروشگاه‌های مختلف ارائه می‌شود، امکان نمونه‌برداری و تست کاغذ دیواری است. این خدمت ویژه به شما در انتخاب بهترین کاغذ دیواری متناسب با فضاهای مختلف کمک خواهد کرد. چراکه امکان بررسی نحوه نمایش کاغذ دیواری در نور طبیعی خانه و هنگام روشن بودن چراغ‌ها فراموش می‌شود. همچنین می‌توانید میزان هماهنگی رنگ و طرح کاغذ دیواری را با چیدمان و دکوراسیون کلی خانه ارزیابی کنید.

بازدید از گالری متنوع فروشگاه لینوم فلکس؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری

در این مقاله به بررسی ۵ نکته مهم به‌عنوان راهنمای خرید کاغذ دیواری پرداختیم. توجه به قیمت، رنگ، الگو، کیفیت، جنس و مکان نصب از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید در نحوه انتخاب کاغذ دیواری در نظر بگیرید. مهم‌ترین معیار برای خرید کاغذ دیواری مناسب، در نظر داشتن محل نصب است؛ چراکه کیفیت، رنگ و الگوی کاغذ دیواری را تعیین می‌کند. کاغذ دیواری برای فضاهای کوچک رنگ روشن‌تری دارد. به‌این‌ترتیب در هنگام خرید این محصول باید به فروشگاه‌هایی با تنوع بالا مراجعه کنید.

فروشگاه‌های کاغذ دیواری با تنوع بالا، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های ممکن را در اختیار شما قرار خواهند دارد. ازاین‌رو انتخاب بهترین پوستر با در نظر داشتن نورپردازی، متراژ، سبک دکوراسیون اتاق با بودجه شما مشکل نخواهد بود. فروشگاه لینوم فلکس قطعا یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای خرید کاغذ دیواری به شمار می‌رود. برای مشاهده محصولات متنوع این فروشگاه در طرح و رنگ مختلف، فقط کافی است تا نام «لینوم فلکس» را در گوگل جستجو کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها