کد خبر: 629488
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۱۸:۳۲:۰۰
| |

راهنمای انتخاب روغن مناسب سرخ کردن

یکی از اصلی­‌ترین مواد اولیه برای تهیه اکثر غذاها، روغن‌های خوراکی هستند. نمی­توان با همان روغنی که پخت‌و‌پز انجام می­دهیم، مواد غذایی را نیز سرخ کنیم.

راهنمای انتخاب روغن مناسب سرخ کردن
کد خبر: 629488
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۱۸:۳۲:۰۰

 امروزه روغن‌­های سرخ کردنی متنوعی تولید می شوند و ممکن است این تنوع، شما را در هنگام خرید کمی گیج کند. همچنین شاید تا به حال در مورد روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت، شنیده باشید؛ اما ندانید بهترین برندی که می­توانید تهیه کنید، کدام است و چه ویژگی­هایی دارد.

از آنجایی که تغذیه مناسب برای داشتن یک بدن سالم و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌­ها، به ویژه بیماری‌­های قلبی عروقی، ضروری است؛ باید در انتخاب روغن سرخ کردنی خود دقت کنید. در این مطلب به ویژگی­های روغن سرخ کردنی و معرفی مناسب‌ترین روغن سرخ کردنی برای خرید، می­پردازیم؛ تا انتها، با ما همراه باشید.

روغن مخصوص سرخ کردن چه تفاوتی با روغن پخت‌و‌پز دارد؟

با افزایش توجه مردم به تغذیه، افراد به‌تدریج روغن­های جامد را کنار گذاشته و به‌ سراغ مصرف روغن­های ­مایع نظیر روغن پخت‌و‌پز و روغن سرخ کردنی رفتند. سه تفاوت اصلی و مهم شامل میزان اشباع اسیدهای چرب، مقدار نقطه دود و پایداری روغن، بین روغن سرخ کردنی و روغن پخت‌و‌پز وجود دارد.

روغن پخت‌و‌پز برای استفاده در حرارت­های پایین تولید شده است؛ اما روغن سرخ کردنی را می­توان در حرارت­های بالا نیز مورد استفاده قرار داد؛ بنابراین تفاوت روغن سرخ کردنی و روغن پخت‌و‌پز به ساختار آن­ها مربوط می‌شود که متناسب با نوع مصرف این روغن­هاست. از آنجایی که مقدار اسیدهای اشباع در روغن پخت‌و‌پز کم است، هنگامی که در معرض حرارت قرار می­گیرد، زودتر به نقطه دود می­رسد؛ به همین دلیل این نوع روغن را می­توان برای پخت‌و‌پز استفاده کرد. اما روغن سرخ کردنی دارای حرارت‌پذیری بالایی است. همچنین روغن­های سرخ کردنی دارای سطح اسیدهای چرب اشباع بالاتری نسبت به روغن­های پخت‌و‌پز هستند.

یکی از بهترین انتخاب­ها در زمینه‌ی تهیه روغن­های سرخ کردنی از بین انواع برندهای موجود در بازار، خرید روغن سرخ کردنی ورژن است. برای خرید روغن سرخ کردنی ورژن و روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت می­توانید از طرق سایت https://verjen.ir/ اقدام کنید و با یک خرید آسان در کنار برخورداری از طعم و عطر بی­نظیر غذا، سلامت خود را نیز تضمین کنید.

توجه داشته باشید که به طور کلی روغن­های مایع چه از نوع روغن پخت‌و‌پز باشند و چه از نوع روغن سرخ کردنی، از مقاومت حرارتی خیلی بالایی برخوردار نیستند و نباید در معرض حرارت بسیار بالا قرار بگیرند؛ زیرا این کار باعث سوختن روغن می­شود که برای سلامتی انسان بسیار مضر است.

مهم‌ترین ویژگی که باید در هنگام خرید روغن سرخ کردنی در نظر بگیربد، مقاومت حرارتی یا نقطه دود روغن است. هنگام خرید روغن سرخ کردنی ورژن و روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت، درمی‌­یابید که این مولفه در روغن سرخ کردنی ورژن بالاست و می­توانید به‌راحتی از این روغن­ها برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کنید.

با خرید روغن سرخ کردنی ورژن از طریق https://verjen.ir/، به دلیل مقاومت بیشتر این نوع روغن در برابر حرارت و نقطه دود بالاتر، سلامتی شما به خطر نمی‌افتد.

آمار مصرف روغن سرخ کردنی در دنیا کم تر از ایران است

آمارها نشان می­دهد که مصرف روغن سرخ کردنی در سایر کشورها از ایران پایین­‌تر است. دلیل این امر تفاوت فرهنگ غذایی در سایر کشورها نسبت به ایران است. در کشورهای دیگر غذا را کمتر تفت می­دهند؛ طبیعتا این امر موجب مصرف کمتر روغن سرخ کردنی می‌شود.

مردم در این کشورها هنگام تفت دادن غذا، از روغن­های ارگانیک و طبیعی مانند: روغن هسته انگور، روغن ذرت، روغن زیتون، روغن کنجد و... استفاده می­کنند. البته در این کشورها نیز روغن سرخ کردنی در فست‌فودها مورد استفاده زیادی قرار می گیرد، اما به هر صورت، در مصارف خانگی روغن سرخ کردنی کمتری استفاده می‌شود.

امروزه در ایران نیز برخی روغن‌های طبیعی برای سرخ کردن تولید شده‌اند. روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت از همین نوع است که می­توانید از https://verjen.ir/ تهیه کنید.

توجه داشته باشید که بیشتر روغن‌های سرخ کردنی موجود در بازار تولید ایران است. اما روغن­های وارداتی نیز اندکی از بازار را فراگرفته‌­اند. مهم است که بدانید روغن­های سرخ کردنی وارداتی نسبت به روغن­های تولید داخل، از نظر کیفیت برتری ندارند و فقط قیمت آن­ها بیشتر است. بنابراین از نظر ترکیبات و ماهیت روغن­ها تفاوتی در تولیدات داخلی و خارجی وجود ندارد.

در هنگام انتخاب روغن­ سرخ کردنی به لیبل روغن دقت کنید و مطمئن شوید که تحت کنترل سازمان بهداشت قرار دارد. خرید روغن سرخ کردنی ورژن یک انتخاب مناسب است، زیرا علاوه بر کیفیت بالا و برخورداری از استانداردهای تعیین‌شده، دارای قیمت پایین تری از انواع روغن سرخ کردنی خارجی موجود در بازار است.

بهترین روغن طبیعی که برای سرخ کردن مناسب است

یکی از بهترین انواع روغن سرخ کردنی در بازار، روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت است. این نوع روغن دارای نقطه دود بالا درحدود ۲۳۲ درجه سانتی‌گراد است و خواصی عالی، نظیر برخورداری از مقادیر بسیار اسیدهای چرب ‌غیراشباع و کم‌ترین سطح اسیدهای‌ چرب‌ اشباع را دارد. همان‌طور که می­دانید، هرچه میزان اسیدهای چرب اشباع موجود در روغن کمتر باشد، آن روغن سالم­تر است. همچنین روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت، دارای مواد معدنی و ویتامین‌هایی نظیر ویتامین E، در ترکیبات خود است که آن را به یک انتخاب ایدئال برای سرخ کردن تبدیل می­کند.

روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت، فاقد کلسترول و ترانس است و بنابراین استفاده از آن موجب بالارفتن سطح کلسترول بد خون (LDL) نمی­شود. این نوع روغن با برخورداری از فیتواسترول‌ها به‌عنوان مواد ضدالتهاب قوی به همراه اسیدهای چرب مفید مانند امگا9 و امگا6  که نوعی آنتی‌اکسیدان طبیعی و قوی هستند، با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و منجر به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان می‌شود.

با توجه به ویژگی­های ذکرشده، خرید بهترین روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت از https://verjen.ir/ به حفظ سلامت شما کمک می­کند.

علاوه بر موارد بالا، در روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت رنگدانه‌های کلروفیل وجود ندارد. این رنگدانه­ها باعث تسریع فرآیند اکسیداسیون روغن‌های سرخ کردنی در برابر نور و حرارت می­شوند. به همین دلیل این روغن از ماندگاری بیشتری برخوردار است.

از طرفی فرولیک اسیدی که در روغن ذرت وجود دارد، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و می­تواند تومورهای سرطانی سینه و کبد را از بین ببرد و از انواع سرطان­ها نیز جلوگیری کند. روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت موجب بهبود عملکرد لوزالمعده می­شود و سطح قند خون را ثابت نگه می­دارد؛ در نتیجه، از بیماری دیابت نوع ۲ نیز پیشگیری می­کند. با توجه به تمام خواص عالی این محصول، یکی از بهترین انتخاب­ها برای سرخ کردن به شمار می­رود. برای خرید روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت از طریق سایت ورژن با آدرس https://verjen.ir/ اقدام کنید.

نکات مهم و پایانی

در هنگام خرید روغن سرخ کردنی، باید به ویژگی­هایی نظیر میزان اسیدهای چرب اشباع، میزان اسیدهای چرب غیر اشباع، نقطه دود روغن، میزان حرارت پذیری روغن، میزان تاثیر روغن بر کلسترول بد خون و همچنین طعم و عطر روغن توجه کنید. با خرید روغن سرخ کردنی ورژن می­توانید مطمئن باشید که در این روغن از تمام ویژگی­های حافظ سلامتی، نظیر پایین بودن اسیدهای چرب اشباع، برخورداری از مواد معدنی و ویتامین­ها، نقطه دود بالا و... برخوردار است. برای خرید روغن سرخ کردنی ورژن و روغن مخصوص سرخ کردنی بر پایه ذرت به سایت ورژن با آدرس https://verjen.ir/ مراجعه کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها