کد خبر: 621096
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۳:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چیزهایی که باید درباره روغن‌های رژیمی و سالم بدانید + تصویر

اینکه کدام روغن برای بدن مناسب‌تر است یا کدام یک در رژیم‌های غذایی جای بهتری دارند یکی از دغدغه‌های افرادی است که سلامت خوراک‌ برایشان حائز اهمیت است.

چیزهایی که باید درباره روغن‌های رژیمی و سالم بدانید + تصویر
کد خبر: 621096
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۳:۳۰:۰۰

در دنیای امروز سلامت با‌ارزش‌ترین دارایی به‌ شمار می‌آید. با توجه به بیماری‌هایی که همیشه در کمین انسان است شاید داشتن برنامه غذایی درست و اصولی و همچنین استفاده از مواد غذایی مفید می‌تواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامت و پرهیز از بیماری داشته باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از موادی که برای سلامت می‌تواند خطرآفرین باشد استفاده از روغن‌ است. اینکه کدام روغن برای بدن مناسب‌تر است یا کدام یک در رژیم‌های غذایی جای بهتری دارند یکی از دغدغه‌های افرادی است که سلامت خوراک‌ برایشان حائز اهمیت است. در اینجا قصد داریم شما را با ارزش‌های غذایی روغن‌های مختلف آشنا کنیم.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن‌های سالم خوراکی است که بسیاری از افراد در سرتاسر جهان از انواع مختلف معطر و غیرمعطر آن استفاده می‌کنند. این روغن حاوی اسیدهای چرب ناساتوره است که به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب، سلامت قلبی و عروقی، کنترل سطح قند خون و کاهش التهابات بدن کمک می‌کنند. همچنین، روغن زیتون دارای خواص ضداکسیدانی بالاست که به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

روغن زیتون

روغن کنجد

روغن کنجد دارای اسیدهای چرب امگا-۶ و امگا-۹ است و به کاهش کلسترول بد منجر می‌شود، همچنین مصرف این روغن به بهبود سلامت قلبی کمک می‌کند. از دیگر خواص روغن کنجد می‌توان به بهبود عملکرد مغز، کنترل مزاج بدن، حفظ سلامت پوست و حمایت از سیستم گوارشی اشاره کرد.

روغن کنجد

روغن کانولا

روغن کانولا نیز در دسته روغن‌های رژیمی قرار دارد و دارای میزان بالایی از اسیدهای چرب امگا-۳ است. استفاده از این روغن به سلامت قلبی و عملکرد مغز کمک می‌کند. این روغن کمترین میزان چربی اشباع را دارد و در کاهش وزن و کنترل سطح قند خون موثر و مفید است.

روغن کانولا

روغن نارگیل

در روغن نارگیل اسیدهای چرب ناساتوره وجود دارند که باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن می‌شوند و کاهش وزن را به همراه دارند. روغن نارگیل که بسیار پرطرفدار است دارای خواص ضدقارچ و ضدباکتری است که به سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

روغن نارگیل

روغن بادام‌زمینی

روغن بادام‌زمینی دارای اسیدهای چرب ناساتوره امگا-۶ است که به بهبود سلامت قلبی کمک می‌کند. استفاده از این روغن ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مواد معدنی نظیر منیزیم، روی و فسفر در روغن بادام‌زمینی وجود دارد که برای حفظ سلامت استخوان‌ها، عملکرد عضلات و سیستم عصبی مفید هستند. توجه داشته باشید در صورتی که به هر نوع حساسیت یا آلرژی نسبت به بادام‌زمینی دچار هستید، باید از مصرف این روغن خودداری کنید.

روغن بادام زمینی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها