کد خبر: 620865
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۱۷:۴۲:۴۳
| |

خرید بلیط قطار ویژه افراد دارای معلولیت

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای خرید اینترنتی بلیط قطار بررسی شود، تسهیلات مرتبط با معلولان یا جانبازان است. برخی از جانبازان می‌توانند بلیط قطار را با تخفیف بخرند که باید حضوری با مراجعه به شرکت‌های فروش بلیط، کارت جانبازی خود را ارائه دهند. بلیط قطار برای معلولان از موارد مهمی است که در سال‌های اخیر توجه بیشتری به آن شده است.

خرید بلیط قطار ویژه افراد دارای معلولیت
کد خبر: 620865
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۱۷:۴۲:۴۳

معلولان بخشی از جامعه هستند و حق دارند به میزان بقیه افراد از خدمات و امکانات بهره‌مند شوند. یک سفر خوب می‌تواند روحیه انسان را تازه کرده و فرصتی فوق‌العاده برای آرامش باشد. قطار‌ها سعی کرده‌اند امکاناتی را برای راحتی معلولان هنگام سوار‌شدن، رفت‌و‌آمد در قطار و قسمت‌های مختلف دیگر فراهم کنند.

اگر شما هم دوست دارید با قطار سفر کنید و از هم‌سفران شما افرادی هستند که معلولیت دارند، بهتر است این‌مقاله را بخوانید. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره خرید بلیط قطار ویژه افراد دارای معلولیت توضیح دهیم. حتما مقاله را با افراد جانباز یا معلول و خانواده آن‌ها نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از این‌خدمات اطلاع کافی داشته باشند.

امکانات قطار برای معلولان

همان‌طور که گفته شد معمولان بخش مهمی از جامعه هستند و باید امکانات رفاهی مناسبی برای سفر آن‌ها فراهم شود. وسایل نقلیه نیز این‌موضوع را تا حدی رعایت کرده‌اند. یکی از وسایلی که امکانات خوبی برای سفر معلولان و جانبازان دارد، قطار است. از ابتدای آبان‌ماه سال 1399، طبق بخشنامه معاونت مسافری و مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری، مقرر شده است که امکان استفاده از ویلچر برای افراد توان‌خواه و معلول در همه قطارهای مسافربری کشور در سامانه فروش بلیط‌ها تعریف شود.

تا امروز امکانات مناسبی برای مسافران معلول در ایستگاه‌های قطار فراهم شده تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند در راهرو‌ها و مسیر‌ها تردد داشته باشند، از امکاناتی مانند سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند و آسان‌تر امکان سوار یا پیاده‌شدن از قطار را داشته باشند. معمولا این‌گونه خدمات در بسیاری از ایستگاه‌های اصلی قطار کشور فراهم شده است.

در قسمت‌های بعدی این‌مقاله توضیحاتی را بیان می‌کنیم که چگونه بتوانید خرید بلیط قطار ویژه افراد را انجام دهید.

خرید اینترنتی بلیط قطار ویژه معلولان

مهم است که شما بتوانید از همه فرصت‌ها و خدماتی که برای شما آماده شده، استفاده کنید. امکانات خوبی در قطار‌ها و بسیاری از ایستگاه‌های راه‌آهن کشور برای معمولان فراهم شده و شما می‌توانید از آن‌ها هنگام سفر برای خودتان یا عزیزانتان بهره کافی را ببرید تا سفر خوبی را تجربه کنید. بهتر است هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار به گزینه‌هایی که سایت‌ها دراختیار شما قرار می‌دهند توجه کنید. اگر از سایت‌هایی مانند علی بابا برای خرید بلیط استفاده می‌کنید می‌توانید به‌راحتی میان بلیط‌ها و حالت‌های مختلف جستجو کرده تا بهترین‌ها را بیابید. هنگامی که بلیط و قطار موردنظر را انتخاب کردید باید در قسمت‌هایی که از شما اطلاعاتی پرسیده می‌شود، گزینه مربوط به خدمات ویژه معلولان را تیک بزنید.

این‌موضوع و اطلاع شما بسیار مهم است. کارکنان قطار و افرادی که مسئولیت دارند باید از نیاز‌های شما اطلاع داشته باشند تا در همه مراحل کمک‌ها یا خدمات لازم را به شما ارائه دهند. خرید بلیط از سایت‌هایی مانند علی بابا بسیار آسان است. کافی است به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و مراحلی ساده را دنبال کنید. در قسمت بعد به شما خواهیم گفت که چطور باید بلیطی را از سایت علی بابا بخرید.

خرید بلیط از سایت علی بابا ویژه معلولان

علی بابا یکی از بهترین و کامل‌ترین سایت‌هایی است که خدمات لازم را به مسافران ارائه می‌دهد. کار با سایت، بررسی هتل‌ها، بلیط‌ها و تور‌های مختلف در آن بسیار ساده و آسان است. برای خرید بلیط قطار بعد از مراجعه به صفحه اصلی سایت کافی است به قسمت خرید بلیط قطار مراجعه کنید. در این‌مرحله کادری به شما نشان داده می‌شود که باید اطلاعات اولیه سفر مانند مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را وارد کنید. بعد از آن دسته‌ای از بلیط‌های مختلف را می‌بینید که باید همه آن‌ها را بررسی کرده و روی موردی که می‌خواهید کلیک کنید. فراموش نکنید اگر می‌خواهید از خدماتی مانند ویلچر یا دیگر خدمات ویژه معلولان استفاده کنید، هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار حتما گزینه ویژه معلولان را تیک بزنید.

نکات سفر با قطار ویژه معلولان

اگر معلول هستید یا افراد معلولی همراه شما در سفر با قطار حضور دارند، سعی کنید با دیگران تعامل خوبی داشته باشید و از کمک دیگران استفاده کنید. مسئولان قطار در بخش‌های مختلفی می‌توانند خدمات یا کمک‌های فوق‌العاده‌ای را برای شما فراهم کنند. حتما قبل از سفر امکانات ایستگاه قطار را بررسی کنید تا بدانید امکاناتی که شما به آن‌ها نیاز دارید در ایستگاه وجود دارند یا خیر. شرکت‌های مسافربری ریلی رجا، فدک، نورالرضا و بسیاری از قطار‌های دیگر در کشور سعی کرده‌اند تا بهترین و مطمئن‌ترین خدمات را برای جانبازان و معلولان فراهم کرده باشند. اگر خود شما یا همراهان وسیله خاصی را در مسیر یا حین سفر نیاز دارید، حتما آن‌ها را در جای مناسبی از چمدان قرار داده و با خود ببرید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها