کد خبر: 619484
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۱۸:۲۸
| |

طرح دانش‌بنیان تولید تجهیزات واترجت و ویدئومتری با موفقیت تامین مالی جمعی شد

حضور موفق کارن‌کراد در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی(بورس، بانک و بیمه) با حضور فعال کارن‌کراد به عنوان برترین سکوی تامین مالی جمعی ایران خردادماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

حضور موفق کارن‌کراد در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
کد خبر: 619484
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۱۸:۲۸

 در این رویداد سکوی کارن‌کراد با سه طرح سرمایه‌گذاری در حوزه تامین مالی جمعی حضور پررنگی داشت و طرح تجهیزات ویدئومتری و واترجت به طور کامل تامین مالی شد.

این طرح 3.5 میلیارد تومانی پس از یک سال 42% سود را به سرمایه‌گذاران بازخواهد گرداند و در روند نمایشگاه فاینکس مورد توجه گسترده فعالان بازار سرمایه قرار گرفت.

نمایشگاه بین‌المللی فاینکس، یکی از بزرگترین رویدادهای مالی خاورمیانه و از برجسته‌ترین رویدادهای اقتصادی کشور است و ارکان اصلی بازارهای مالی یعنی بازار پول، بیمه و سرمایه در کنار همدیگر هستند تا فرصتی برای همکاری‌های چند جانبه ایجاد شود. کارن‌کراد نیز به عنوان مجموعه فعال در زمینه تامین مالی جمعی و برترین سکوی تامین مالی جمعی ایران در این نمایشگاه حاضر شد و سه طرح سرمایه‌گذاری را ارائه کرد.

طرح‌های ارائه‌شده توسط سکوی تامین مالی جمعی کارن‌کراد در نمایشگاه صنعت مالی شامل موارد زیر بود:

- طرح تجارت بین‌المللی قیر 2 - بخش دوم: طرح مذکور توسط شرکت اوج آراد پرگاس ارائه شد که طرح‌های موفق دیگری نیز در سکوی تامین مالی جمعی کارن‌کراد ثبت کرده است. در این طرح سرمایه مورد نیاز 25 میلیارد تومان بوده و پس از 9 ماه سود 30% پرداخت خواهد کرد.

- طرح تولید و مونتاژ کامیون ۱۸ تنی دوو: این طرح توسط شرکت کاسپین خودرو فرهنگ ارائه شد و سرمایه مورد نیاز برای تولید و مونتاژ کامیون 18 تنی دوو صرف خواهد شد. سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح 24.3 میلیارد تومان بوده و پس از یک سال سود 33% به سرمایه‌گذاران پرداخت خواهد کرد.

- طرح تجهیزات ویدئومتری و واترجت: این طرح توسط شرکت کاوش مکانیزه فن‌آور ارائه شد که از فعالان صاحب‌نام حوزه پیمانکاری در زمینه آب‌، تاسیسات، بهره‌برداری و نگه‌داری شبکه‌های آب و فاضلاب و نگه‌داری و بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب است. شرکت مذکور برای اجرای این طرح به 3.5 میلیارد تومان سرمایه نیاز داشت و پس از یک سال سود 42% به سرمایه‌گذاران پرداخت خواهد کرد. ویژگی مهم این طرح دارا بودن وثایق مالی و تعهد بازخرید با سود توسط شخص ثالث است.

از میان طرح‌های ذکر شده، جذب سرمایه برای طرح تجهیزات ویدئومتری و واترجت به طور کامل در نمایشگاه فاینکس صورت گرفت. طرح‌های دیگر نیز هر کدام موفق به جذب بخشی از سرمایه مورد نیاز خود در نمایشگاه شدند و در حال حاضر امکان سرمایه‌گذاری در آن‌ها از طریق وب‌سایت کارن کراد وجود دارد. سرمایه‌گذاران می‌توانند تا پیش از پایان مهلت جذب سرمایه طرح‌های مذکور یعنی 21 تیر ماه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

درباره سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد

سکوی تامین مالی کارن‌کراد پس از اخذ مجوز فعالیت در سال 1398 آغاز به کار کرد و در سال 1399، با ارائه نخستین پروژه تامین مالی جمعی کشور به نوعی مسیر فعالیت سکوهای تامین مالی جمعی در ایران باز شد. در ابتدا مقیاس تامین مالی جمعی در ایران 2 میلیارد تومان بود؛ عرصه‌ای که در حال حاضر حجم بازاری بیش از هزار میلیارد تومان دارد.

از همان ابتدا کارن‌کراد تمرکز خود را بر ایجاد و رشد تامین مالی جمعی قرار داد و با همراهی فرابورس و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تاثیر بسزایی در ایجاد سازوکارهای قانونی تامین مالی جمعی در ایران داشت. سکوی کارن‌کراد رسالت خود را تسهیل ارتباط میان طرح های سرمایه پذیر و سرمایه‌گذاران خطرپذیر حقیقی و حقوقی می‌بیند و از این رو فرآیندی را طراحی کرده است که شرکت‌ها بتوانند به طور مستقیم، مطمئن و آسان طرح مورد نظر خود را ارائه دهند تا پس از ارزیابی‌های لازم، در سکوی تامین مالی جمعی کارن‌کراد جهت سرمایه‌گذاری در دسترس عموم قرار گیرد. گستره فعالیت‌های کارن‌کراد محدود به تامین مالی جمعی نمی‌شود و این مجموعه علاوه بر ارزیابی طرح‌های بالقوه سرمایه‌گذاری، به فعالیت‌های دیگری نظیر ارزش گذاری شرکت ها، مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های حقوقی، مالی، کسب‌و‌کار و برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف نیز می‌پردازد.

افق پیش روی کارن‌کراد در سال جاری، افزایش دامنه تامین مالی جمعی در حوزه‌های تولیدی، صادراتی و دانش‌بنیان است. این شرکت بین سال‌های 1399 تا خردادماه 1402 تجربه بیش از 30 کمپین تامین مالی جمعی موفق را داشته است و 48 سود را برای سرمایه‌گذاران طرح‌ها به صورت سالانه محقق کرده است.

همچنین قرار است یک برنامه مرتبط با تامین مالی جمعی با نام کارمانی در پلتفرم نمایش خانگی فیلیمو تولید شود که در آن 50 شرکت گوناگون برای جذب سرمایه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. کارن‌کراد باور دارد که با برنامه‌ریزی‌های منظم و تنوع قابل‌توجه فعالیت‌های خود، می‌تواند نقش موثری در رشد تامین مالی جمعی در ایران داشته باشد و همچنین موقعیت خود را به عنوان برترین سکوی تامین مالی جمعی در ایران تثبیت کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها