کد خبر: 593018
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۱:۰۳:۱۴
| |

رئیسی در جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی:

هدیه‌هایم به کشورهای دیگر را از میان کارهای دانش‌بنیان انتخاب می‌کنم

رئیس‌جمهوری گفت: وجود دانش باید منجر به تحول شود، این ویژگی در پارک علم و فناوری وجود دارد. در همین اجلاس اخیر یکی از کارهای بسیار ارزشمند بانوان ما، کار علم و فناوری بود که به نمایش گذاشتند و بسیار مورد توجه قرار گرفت. من هدیه خود به کشورهای دیگر را از میان کارهای دانش بنیان کشورمان انتخاب می‌کنم.

هدیه‌هایم به کشورهای دیگر را از میان کارهای دانش‌بنیان انتخاب می‌کنم
کد خبر: 593018
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۱:۰۳:۱۴

ابراهیم رئیسی در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی گفت: اینکه ما تولید کننده واکسن کووید در جهان هستیم، برای ما افتخار آفرین است. ظرفیت بسیاری در این حوزه وجود دارد. افتخاراتی که امروز در حوزه سلامت وجود دارد این است که بیش از ۹۰ درصد داروهای ما تولید داخل است و تجهیزات اتاق عمل در پارک‌های علم و فناوری تولید می‌شود و تجاری سازی شده و بازار خوبی هم دارد و کار استاندارد قابل رقابت با نوع خارجی خود است.

به گزارش مهر، رئیس‌جمهوری خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت، بیان کرد: ما باید از این ظرفیت موجود در دانشگاه بهره‌مند شویم و استفاده کنیم. من باور دارم هر گونه هزینه کردن و سرمایه‌گذاری در این زمینه منجر به موفقیت می‌شود. ما باید در حوزه‌های مختلف نسبت به بهره وری بازنگری داشته باشیم و آن را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: وجود دانش باید منجر به تحول شود، این ویژگی در پارک علم و فناوری وجود دارد. در همین اجلاس اخیر یکی از کارهای بسیار ارزشمند بانوان ما، کار علم و فناوری بود که به نمایش گذاشتند و بسیار مورد توجه قرار گرفت. من هدیه خود به کشورهای دیگر را از میان کارهای دانش بنیان کشورمان انتخاب می‌کنم.

رئیسی خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ به موضوع سلامت توجه ویژه داشته‌ایم تا عزیزان ما دچار تنگنا و مشکلات نباشند. روز گذشته در مجلس اعلام کردم توجه به سلامت هم در بودجه، هم در برنامه و هم پیگیری‌ها برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: امیدوارم هستیم تلاش عزیزان ما در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی و حوزه بهداشت با پشتوانه علمی و پژوهشی، که در دنیا کاملاً قابل استفاده است مورد توجه قرار گیرد. رسماً در میان ۱۵ کشور همسایه و سایر کشورهای منطقه این باور و ادراک ایجاد شده است که بهترین اقدامات در ایران است. نباید اجازه داد این ادراک مخدوش شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها