کد خبر: 618667
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۸:۰۷:۵۵
| |

معرفی جاذبه های گردشگری محلی در لاهیجان

لاهیجان یکی از سرسبزترین و زیباترین شهرهای شمالی کشور است. هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از طبیعت زیبا، مزارع چای و مکان های تاریخی و باستانی به لاهیجان سفر می کنند.

معرفی جاذبه های گردشگری محلی در لاهیجان
کد خبر: 618667
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۸:۰۷:۵۵

جاذبه ها و جاهای دیدنی لاهیجان بسیار زیاد هستند و بی شک برای بازدید از آن ها باید حتما یک برنامه سفر خوب داشته باشید. اگر شما هم قصد دارید تا امسال سفر به لاهیجان را تجربه کنید و به دنبال یک برنامه سفر دو سه روزه هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان از طبیعت سرسبز گرفته تا جاهای تاریخی آشنا کنیم.

شیطان کوه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری لاهیجان

شیطان کوه یا شاه نشین کوه یکی از زیباترین کوه های شمال کشور و یکی از شناخته شده ترین جاهای دیدنی لاهیجان است. در گذشته این کوه استراحتگاهی برای شاهان بوده است و به همین دلیل به آن شاه نشین کوه می گفتند. امروزه امکان بازدید از غار این کوه وجود ندارد، اما آبشار کوه در بین مسافران بسیار محبوب است.

آدرس: استان گلستان، لاهیجان، شیطان کوه

بام سبز لاهیجان بهشتی برای دوستداران طبیعت

بام سبز لاهیجان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر است که درست در بالای شیطان کوه قرار گرفته است. در این مکان می توانید از طبیعت سرسبز لاهیجان لذت ببرید و به همراه خانواده یا دوستان خود برای پیک نیک بروید؛ اما تمامی تفریحات بام سبز لاهیجان محدود به طبیعت سرسبز آن نمی شود. این منطقه رستوران، کافی شاپ، تله کابین و شهربازی هم دارد. برای بازدید از بام سبز لاهیجان باید حتما یک روز کامل وقت بگذارید. این محل یکی از بهترین مکان های لاهیجان برای پیک نیک های خانوادگی است.

آدرس: استان گلستان، لاهیجان، خیابان کارگر، میدان کاشف، جاده طلای سبز، بام سبز

زیپ لاین در بام سبز لاهیجان

پیش تر نیز اشاره شد که بام سبز لاهیجان تفریحات بسیار زیادی داشته و جاذبه های آن محدود به طبیعت سرسبز آن نمی شود. یکی از این تفریحات که در بین جوانان طرفداران بسیاری دارد، زیپ لاین بام سبز است. در زیپ لاین به یک کابل امن و محکم وصل می شوید و از سمت بام سبز به سمت استخر لاهیجان فرود می آیید. اگر به دنبال یک تفریح پر هیجان و لذت بخش در لاهیجان هستید، زیپ لاین بام سبز می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این زیپ لاین محدودیت سنی داشته و برای افرادی که بیماری قلبی دارند یا هیجان برای آن ها مضر است پیشنهاد نمی شود.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان کارگر، میدان کاشف، جاده طلای سبز، بام سبز، زیپ لاین بام سبز

استخر لاهیجان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این شهر

کمی از شیطان کوه که پایین تر بیایم، با یکی از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان مواجه خواهیم شد. آب های جاری از رودهای شیطان کوه در یک استخر جمع شده و استخر لاهیجان را پدید آورده است. در میان استخر هم یک جزیره وجود دارد که مردم محلی به آن میان پشته می گویند. این جزیره زیبا با استفاده از پلی سیمانی به بخش جنوبی خشکی اطراف استخر متصل شده است. این استخر زیبا از بام سبز لاهیجان هم قابل مشاهده است، اما بازدید از آن به خودی خود می تواند یک روز خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان کارگر، میدان کاشف، جاده طلای سبز، استخر لاهیجان

پلی خشتی یکی از زیباترین آثار تاریخی لاهیجان

یکی از آثار تاریخی موجود در لاهیجان که در سال 1355 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید، پل خشتی لاهیجان است. این پل قدمت زیادی داشته و تخمین زده می شود که در دوران کیاییان ساخته شده باشد. این پل چشمه های مختلفی دارد که اندازه آن ها با یک دیگر متفاوت است. چشمه ای که در میان پل قرار گرفته است از تمامی چشمه های دیگر بزرگ تر است. بالای پل هم شامل یک بخش صاف می شود که محل عبور افراد پیاده است و یک بخش با قلوه سنگ که برای عبور کالسکه و وسایل نقلیه ساخته شده است. اگر به بناهای تاریخی علاقه داشته باشید، این پل می تواند یکی از بهترین مکان های دیدنی لاهیجان برای شما باشد.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان آیت الله کاشانی، خیابان آریان

آشنایی با تاریخچه چای در ایران با موزه تاریخ چای لاهیجان

بیشتر مردم ایران لاهیجان را به مزارع چای می شناسند. موزه چای هم همان طور که انتظار می رود در این شهر قرار دارد. در واقع این موزه ابتدا مقبره حاج محمد میرزا قوانلو معروف به کاشف السلطنه بوده است. این فرد همان کسی بود که کشت چای را از هندوستان به ایران گسترش داد و رفته رفته مزارع بیشتری را در لاهیجان برای کشت چای اختصاص داد. پس از فوتش برای وی یک مقبره ساختند که امروزه به موزه چای ایران تبدیل شده است و تمامی دستاوردهای ایران در صنعت چای در آن به نمایش گذاشته می شود.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، هاشمی نژاد، میدان معلم، خیابان هاشمی نژاد

سفر به لاهیجان با فلای تودی

جاهای دیدنی لاهیجان بسیار بیشتر از مواردی هستند که به آن ها اشاره شد؛ اما جاذبه هایی که در این مطلب معرفی شدند جزء بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری لاهیجان هستند. در صورتی که شما هم قصد دارید تا در مقصد بعدی خود برای ایران گردی به لاهیجان سرسبز و زیبا سفر کرده و از جاهای دیدنی آن لذت ببرید، می توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی در خدمت شماست تا برای تهیه ارزان ترین بلیط و هتل های لاهیجان به شما کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها