کد خبر: 616690
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۱۵:۰۱:۴۳
| |

چگونه بذر سبزیجات را بکاریم؟

در زمان های نه چندان دور پدر بزرگ و مادر بزرگ ها در حیاط خانه خود سبزیجات می کاشتند.

چگونه بذر سبزیجات را بکاریم؟
کد خبر: 616690
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۱۵:۰۱:۴۳

 یاد آن ایام بخیر؛ ما آن زمان ها بچه بودیم و مادر بزرگ با چیدن ریحان و مرزه و سایر سبزیجات در ایوان  خانه، دوغ محلی درست می کرد و با اضافه کردن یخ و نمک به دوغ، دوغ طعم فوق العاده ای به خود می گرفت ولی حیف امروزه از این خبرها نیست. در آن ایام پدربزرگ در باغچه حیاط، خیار می کاشت و ما داخل بوته های خیار، دنبال خیار بستان می گشتیم ولی هیچ چیزی پیدا نمی کردیم چرا که قبل از ما یک نفر دیگر خیارها را چیده بود. مادربزرگ از همان سبزیجات، سبزی می چید و اش محلی درست می کرد. آن روز ها دیگر تکرار نمی شود؛ ما بزرگ شده ایم و کلی خاطره  از کاشت و نگهداری و خوردن سبزی تازه داریم اما بچه های امروزی، کمتر چنین چیزهایی می بینند. این بچه ها بعد از بزرگ شدن چه خاطره هایی از کودکی خود تعریف خواهند کرد؟ شما می توانید به خاطر  تفریح یا هر دلیل دیگری، در باغچه و یا گلدان سبزی بکارید تا هم خودتان استفاده کنید و هم بچه ها از دیدن سبزیجات لذت ببرند.

چگونه بذر انواع سبزیجات را در باغچه بکاریم؟

برای کاشت بذر سبزیجات، ابتدا آن را از جای مطمئن خریداری کنید. بذر سبزیجات شامل بذر ریحان، بذر جعفری، مرزه، اسفناج  و بذر کاهو  و سبزیجات دیگری می شود. قسمتی را که می خواهید سبزی بکارید را با بیل شخم بزنید سپس آن قسمت را کامل صاف کنید تا موقع آبیاری باغچه، اب در همه جا یکسان پخش شود.  بعد از صاف کردن، بذرها را با فاصله مناسب بکارید و سپس روی بذر ها ماسه بپاشید چرا که ماسه سفت نمی شود و بذرها به راحتی جوانه می زنند واز سطح خاک بیرون می زنند. بعد از ماسه دهی، اقدام به آبیاری باغچه کنید. بذرها نیز بعد از یک هفته کامل سبز می شوند.

چند روزیکبار به سبزیجات آب بدهیم؟

سبزیجات ذاتا به آب بیشتری نیاز دارند پس باید مرتب به انها  آب بدهیم. باید کنترل کنید که سطح خاک  سبزیجات همیشه رطوبت داشته باشد. بعد از کاهش رطوبت سطح خاک، اقدام به آبیاری کنید. برای مثال  شما میتوانید هر سه یا چهار روز یکبار به سبزیجات آب بدهید. هیچ وقت آبیاری سبزیجات را کم نکنید چرا که این کار باعث خراب شدن سبزیجات  و پژمرده شدن  آن ها می شود.

سبزیجات چقدر به نور آفتاب نیاز دارد ؟

سبزیجات به افتاب بیشتری نیاز دارند برای همین  سبزیجات را در جایی بکارید که در روز حداقل شش ساعت  نور آفتاب را دریافت کند. به هیچ عنوان سبزیجات را در زیر سایه درختان نکارید چرا که رشد نمی کنند  و سریح خشک می شوند .

کلام اخر در رابطه با کاشت بذر سبزیجات

شما با این آموزش می توانید  به راحتی بذر سبزیجات را خودتان بکارید حتما موقع خرید بذر به اصالت بذر دقت کنید. شما با کاشت بذر سبزیجات در باغچه و یا گلدان، می توانید هم از این کار لذت ببرید و هم به اقتصاد خانواده کمک کنید از محصولات ارگانیک نیز استفاده می کنید. سبزیجاتی که خریداری می کنیم،  معلوم نیست با چه نوع آبی تولید شده است. با کاشتن بذر سبزیجات و صرف وقت با گیاهان می توانید فشار این روزگار را از خو کم کنید و شادابی را به خانواده تزریق کنید. شما را دعوت می کنیم از فروشگاه اینترنتی باغ دیدن کنید. ادرس سایت در ادامه آورده شده است. در سایت باغ، بذر تمام سبزیجات و گیاهان و صیفیجات موجود است پس با خیال راحت خرید اینترنتی سبزیجات خود را انجام دهید.

Baghbazr.ir

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها