کد خبر: 615090
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۶:۲۴:۴۳
| |

آب و هوای کربلا چگونه است؟

افرادی که قصد سفر به کشور عراق و شهر کربلا را دارند باید به بررسی آب و هوای کربلا بپردازند. به این صورت می توانند بهترین زمان را برای سفر خود انتخاب کنند.

آب و هوای کربلا چگونه است؟
کد خبر: 615090
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۶:۲۴:۴۳

عراق کشوری بیابانی می باشد که در فصل تابستان و طول روز دمای آن بسیار بالا است و احتمال به وجود آمدن طوفان‌ های شن در کشور زیاد می‌ باشد. همچنین این کشور دارای زمستان های بسیار سرد و خشکی نیز است. اگر قصد سفر به این کشور و شهر کربلا را دارید با ما همراه باشید تا در رابطه با آب و هوای کربلا اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم.

بررسی آب و هوای کربلا

می‌ توان گفت اکثر مناطق عراق و مخصوصاً کربلا دارای آب و هوای صحرایی می باشند .یعنی تابستان های گرم و خشکی دارند. تابش شدید خورشید در تابستان ها تا حدودی می‌ تواند آزاردهنده باشد. گرمای تابستان شهر کربلا غیرقابل تحمل است. همچنین این کشور دارای زمستان های بسیار خنک و سرد است.

بر اساس آمار هواشناسی در فصل تابستان آب و هوای کربلا  بسیار گرم است و آفتاب به صورت عمودی می تابد. در ۶ ماه دوم سال و مخصوصاً در فصل پاییز دما به ۱۵ و ۱۹ درجه می رسد. کربلا در ۶ ماهه دوم سال دارای هوای سرد و خنک است. در نظر داشته باشید به دلیل بیابانی بودن کشور عراق ممکن است دمای هوا در شهر کربلا در طول شب و در زمستان به منفی صفر درجه سانتی‌ گراد نیز برسد و افراد و زائرین هوای بسیار سردی را در طول شب تجربه کنند.

 افراد با اطلاع داشتن از وضعیت آب و هوای کربلا می توانند بهترین زمان برای سفر به کربلا انتخاب کنند. معمولاً دمای هوا در ماه های تیر و مرداد بسیار بالا است و سفر در این ماه ها به کشور عراق و شهر کربلا اصلا مناسب نیست. به دلیل تابش نور شدید آفتاب و تابش عمودی خورشید گرمای هوا به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید. سردترین ماه کربلا ماه بهمن است. به دلیل صحرایی بودن این منطقه، آب و هوای کربلا در فصل زمستان خشک است و می تواند سبب آزار زائرین و مسافرین شود. بهمن و دی فصل مناسب برای سفر به شهر کربلا نیست. زیرا دمای هوا مخصوصاً در طول شب به شدت کاهش پیدا کرده و منفی می شود.. ممکن است این دمای سرد مشکلاتی را برای مسافران و زائران به وجود آورد.

بهترین زمان از نظر آب و هوا در کربلا

از نظر آب و هوای کربلا پاییز و اوایل بهار جزو ماه های بسیار عالی برای سفر ارزان به کربلا است. دمای هوای کربلا در فصل پاییز بسیار معتدل و مناسب است. ممکن است شب ها تا حدودی سرد شود اما سرمای آن اذیت کننده نیست و مسافرین می توانند از هوای مطبوع روزها بهترین استفاده را ببرند.

دمای هوای کربلا در فصل پاییز و مخصوصاً ماه مهر به حدود ۱۵ درجه نیز می‌ رسد. هر چقدر به فصل زمستان نزدیک تر شویم هوا در کربلا سردتر می شود. اما باز هم آب و هوای پاییز برای سفر به کربلا بسیار مناسب است. با ورود به فصل زمستان هوا تا مقدار بسیار زیادی سرد می شود. همانطور که عنوان شد بهمن ماه، دومین ماه زمستان و بسیار سرد است. این سرما استخوان سوز است و می تواند مشکلات زیادی را برای افراد در هنگام سفر به وجود بیاورد. تحمل سرمای بسیار سرد بهمن‌ ماه کار هرکسی نیست. دمای هوا در شب های ماه بهمن به منفی صفر درجه نیز می‌ رسد. 

ماه فروردین و اردیبهشت جزو ماه های بسیار عالی برای سفر به کربلا است. در ماه فروردین و اردیبهشت از گرمای طاقت فرسای کربلا خبری نیست و خورشید به صورت عمودی بر زمین نمی تابد. افراد می توانند از هوای بسیار مطبوع فصل بهار و ماه های فروردین و اردیبهشت در کربلا استفاده کنند. در این دوماه، دما به حدود ۳۰ درجه نیز می‌‌ رسد. اما گرمای آن آزاردهنده نیست و افراد می توانند در این ماه ها به شهر کربلا سفر کنند. بدون آنکه نگرانی در رابطه با گرما و سرمای هوا داشته باشند.

برای سفر به کربلا میتوانید تور کربلا هوایی یا زمینی را از سایت کربلا تور رزرو نمایید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت کربلا تور مراجعه نمایید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها