کد خبر: 586372
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آیا داعش برنامه تهاجم دوباره به کربلا را دارد؟

چندی پیش خبر خنثی شدن عملیات تروریستی در منطقه بهبهانی در کربلا در رسانه‌های عراق منتشر شد.

آیا داعش برنامه تهاجم دوباره به کربلا را دارد؟
کد خبر: 586372
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰

سید عماد حسینی- چندی پیش خبر خنثی شدن عملیات تروریستی در منطقه بهبهانی در کربلا در رسانه‌های عراق منتشر شد.

صرف این خبر بار دیگر نگرانی‌ها را نسبت به نقشه‌های گروه داعش برای شهرهای مذهبی عراق افزایش داد.

اینکه این تهاجم چه ارتباطی با روی کار آمدن السودانی در عراق دارد، مجال دیگری برای تحلیل می‌طلبد اما به گفته فرمانده عملیات کربلا، ساختار امنیتی و نظامی عراق از وجود هسته‌های خاموش داعش در اطراف کربلا مطلع است.

به گفته سرلشکر ستاد علی الهاشمی، فرمانده عملیات کربلا، نیروهای امنیتی در حال حاضر روی منطقه جرف النصر متمرکز شده است، زیرا اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد هسته‌های تروریستی خاموش در آن مستقر هستند.

جرف النصر که قبلاً به جرف الصخر معروف بود، منطقه‌ای حد فاصل بین استان سنی‌نشین الانبار و استان کربلاست و بعد از سقوط صدام حسین به یکی از مهم‌‌ترین پایگاه‌های تروریست‌ها تبدیل شده بود.

در حال حاضر نیروهای حشدالشعبی حضور خود را در حد فاصل مرز این دو استان تقویت کردند و دامنه عملیات‌شان را در جرف النصر نیز گسترش دادند.

در این بین داعش هم ظاهراً بیکار نمانده و در دوره مصطفی الکاظمی و زمانی که عراق شرایط نابسامان امنیتی و سیاسی را پشت سر می‌گذاشت، خود را برای اقدامات تروریستی در عراق آماده کرده است؛ حال آنکه در صورت اختلال در سپر امنیتی عراق، این کشور در روزهای آینده وارد شرایط ناامنی می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها