کد خبر: 599371
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۲:۲۸:۰۹
| |

پارتیشن اداری فریم لس یا فریم دار؟ کدام را انتخاب کنیم؟

وقتی مشتریان به دنبال پارتیشن‌های اداری هستند، بین دو گزینه فریم‌لس یا بدون قاب و پارتیشن‌های فریم‌دار دچار تردید می‌شوند. کدام یک بهتر است؟

پارتیشن اداری فریم لس یا فریم دار؟ کدام را انتخاب کنیم؟
کد خبر: 599371
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۲:۲۸:۰۹

طراحی محیط کار و یا منزل با استفاده از پارتیشن‌های اداری به کمی مهارت و اطلاعات نیاز دارد تا بعدها مجبور به تغییر دکور نشوید. به طور کلی پارتیشن‌ها برای تقسیم‌بندی فضا کاربرد دارند و در عین حال باید کاربردی و دارای ظاهر زیبا نیز باشند. پارتیشن‌های فریم‌لس بدون قاب و تنها از شیشه‌های مقاوم تهیه می‌شوند. در حالی که نوع فریم‌دار دارای قاب هستند اما تفاوت بین این دو نوع پارتیشن چیست؟ با ما همراه باشید تا به سوال شما پاسخ دهیم.

تفاوت در زیبایی پارتیشن فریم‌لس و دارای قاب

یکی از تفاوت‌های اصلی میان این دو نوع پارتیشن، به ظاهر آن‌ها مربوط می‌شود. در حالی که برای پارتیشن‌های دارای قاب از قاب‌های فلزی، پلاستیک فشرده (PVC) و یا چوبی استفاده می‌شود، در نوع بدون قاب، فقط شیشه به چشم می‌خورد. اگرچه در بین نمونه‌های قاب دار می‌توان پارتیشن‌های لوکسی را پیدا کرد، اما همیشه پارتیشن‌های فریم لس در زیبایی رتبه بهتری را کسب کرده‌اند. طرفداران این نوع پارتیشن بیشتر است و شرکت‌هایی که زیبایی و ظاهر پارتیشن برایشان اهمیت زیادی دارد، به سراغ پارتیشن بدون قاب می‌روند.

این نوع پارتیشن به صورت شیشه‌های طولی از قسمت کف تا سقف هستند و منظره لوکس‌تری را ایجاد می‌کنند.

داشتن دید بهتر

برای خرید پارتیشن اداری و مدرن همیشه کاربرد محصول اهمیت زیادی دارد. به طوری که بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه دید بهتری نسبت به منظره بیرون داشته باشند، از پارتیشن‌های بدون قاب استفاده می‌کنند. تصور کنید یک شیشه شفاف از کف تا سقف در مقابل شما قرار دارد که هیچ چیز مانع دید نمی‌شود. اما در پارتیشن‌های فریم‌دار، قالب‌ها در برخی از نقاط مانع از دید آسان نسبت به فضای بیرون می‌شود.

در پارتیشن بدون قاب، حتی در صورت بسته بودن درب، باز هم محیط واضح و شفاف است و پنل‌های شیشه‌ای در هنگام بسته‌شدن کنار هم قرار می‌گیرند که منظره زیبای بیرون را برایتان دست‌نخورده نگه می‌دارند.

استقامت و دوام پارتیشن

وقتی صحبت از استحکام و مقاومت پارتیشن‌ها به میان می‌آید، مشخص است که نوع قاب‌دار امتیاز بیشتری کسب می‌کند. به هر حال در ساخت این پارتیشن‌ها از فریم‌هایی استفاده می‌شود که همچون ستون عمل می‌کنند و مانع از افتادن پانل‌های شیشه‌ای می‌شوند. هر چند پارتیشن‌های شیشه‌ای بدون فریم هم از متریال‌های مقاوم و شیشه سکوریت هستند، اما همانند نوع دارای قاب، مقاومت ندارند.

در مناطقی که احتمال لرزش زیادی وجود دارد (برای مثال مناطق زلزله‌خیز یا شرکت های نزدیک به فرودگاه و راه آهن) استفاده از پارتیشن‌های دارای قاب پیشنهاد می‌شود. لرزش بیش از حد پارتیشن‌ها گاهی ممکن است باعث از بین رفتن لولاها و یراق‌آلات پارتیشن شود. به همین دلیل اگر فکر می‌کنید پارتیشن به مقاومت بیشتری نیاز دارد، لازم است تا به سراغ نوع فریم‌دار بروید.

تأمین نور طبیعی

پارتیشن‌هایی که بدون قاب تهیه می‌شوند، در تامین نور طبیعی محیط انتخاب بهتری هستند. زیرا حداکثر نور طبیعی را از فضای بیرون به داخل اتاق منتقل می‌کنند. در این صورت به نور مصنوعی و روشن کردن چراغ نیاز ندارید. پارتیشن‌های قاب‌دار هم انواع مختلفی دارد که هر چقدر قاب ضخیم‌تر و تعداد پانل‌های ساخته شده کوچکتر باشد، از میزان نور طبیعی می‌کاهد. اگر می‌خواهید از نور و گرمای آفتاب نهایت استفاده را ببرید، پارتیشن شیشه‌ای بدون قاب برایتان مناسب‌تر است.

زمان ساخت پارتیشن فریم‌لس و دارای فریم

2

برای ساخت پارتیشن‌هایی که فریم دارند، ابتدا پانل‌های شیشه‌ای تهیه می‌شود. سپس باید قاب به اندازه هر یک از پنل‌ها نیز ساخته شود و این قاب‌ها به یکدیگر متصل شوند. برای نصب هم می‌توان با استفاده از ابزارهایی همچون دریل و پیچ‌گوشتی‌های برقی قاب‌ها را به کف، سقف و دیوارهای محیط نصب کرد. از آنجا که قاب نسبت به شیشه مقاومت بیشتری دارد، نصب آن‌ها ساده‌تر است.

اما برای ساخت و اجرای پارتیشن اداری مدرن و بدون فریم، زمان ساخت و ساز آن‌ها کوتاه‌تر می‌شود. زیرا فقط برحسب اندازه و ابعاد محیط، پانل‌های شیشه‌ای تهیه می‌شود. سپس جای نصب را هم روی آن‌ها مشخص می‌کنند و نیازی به قاب ندارند.

هزینه ساخت و نصب پارتیشن فریم‌لس و دارای قاب

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو نوع پارتیشن اداری به هزینه ساخت آن‌ها مربوط می‌شود. از آنجا که برای ساخت پارتیشن‌های قاب‌دار از متریال‌های بیشتری از جمله چوب یا فلز و یا PVC استفاده می‌شود، قیمت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. از سوی دیگر زمان بیشتری برای ساخت قاب نیاز است که بر قیمت نهایی پارتیشن قاب‌دار تاثیر زیادی دارد. در حالی که پارتیشن بدون قاب فقط از شیشه تهیه می‌شود، سرعت ساخت آن‌ها بیشتر است و به مهارت کمتری نیاز دارند. به همین دلیل این نوع پارتیشن ارزان‌تر از پارتیشن‌های دارای قاب هستند.

تفاوت در تهویه هوای محیط

در مورد مقایسه بین این دو نوع پارتیشن برای تهیه هوای محیط باید به مکانیسم عملکرد آن‌ها اشاره کنیم. اگر پانل‌های پارتیشن به صورت تاشو باز و بسته شوند، تهویه هوای محیط کمتر است. زیرا پانل‌های شیشه‌ای پشت هم باز و بسته می‌شوند و راه هدایت هوا را مسدود می‌کنند. اما اگر پارتیشن به نحوی ساخته شده باشند که هر پانل به طور مستقل روی مسیر حرکت کند، فضای خالی بیشتری ایجاد می‌شود و در نتیجه تهویه هوا نیز به شکل مطلوب‌تری صورت می‌گیرد.

ضخامت پارتیشن‌ها

3

پارتیشن‌های اداری فریم‌لس و قاب‌دار از نظر ضخامت با همدیگر متفاوت هستند. در پانل‌های شیشه‌ای دارای قاب، ضخامت شیشه‌ها براساس ضخامت قاب تعیین می‌شود. اما در محصولات بدون فریم، ضخامت شیشه به شکل مستقل تعیین می‌شود.

مراقبت و نگهداری

برای پارتیشن‌های شیشه‌ای بدون قاب و قاب‌دار، تعمیر و نگهداری منظم ضروری است. روانکاری منظم مسیر حرکت لولا‌ها، چرخ‌ها و تمیز کردن شیشه‌ها با محلول تمیزکننده از جمله نکاتی است که در هر دو نوع پارتیشن باید انجام شود. اما شیشه‌های قاب‌دار به دلیل ساختاری که دارند، مراقبت بیشتری می‌خواهند. به هر حال به دلیل وجود قاب، باید به طور مرتب تمیز شوند تا از پوسیدگی و یا زنگ زدگی آن‌ها جلوگیری شود.

سهولت تمیز کردن

پانل‌های پارتیشن اداری فریم لس در مقابل شیشه‌های یک تکه قرار دارد که فقط با یک دستمال و محلول شیشه‌پاک کن تمیز می‌شود. اما تمیز کردن پارتیشن‌های دارای فریم، کار کمی سخت‌تر می‌شود. به هر حال قسمت قاب‌ها با محلول شیشه‌پاک‌کن تمیز نمی‌شود و باید از مواد شوینده دیگری برای این قسمت استفاده کنید.

 جلوگیری از هدر رفتن انرژی

پارتیشن‌های اداری فریم‌دار نسبت به نوع فریم‌لس قدرت بیشتری در حفظ سرما و گرمای محیط دارند. از آنجا که می‌توان این نوع پارتیشن را به شکل دوجداره نیز تولید کرد و در لابه‌لای شیشه‌ها، گاز آرگون قرار می‌گیرد، مانع از به هدر رفتن انرژی برودتی و حرارتی محیط می‌شود. اما پارتیشن‌های اداری فریم‌لس به صورت تک جداره هستند و به همین دلیل به راحتی انرژی داخل محیط را از خود عبور می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها