کد خبر: 594617
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۵:۲۷:۵۹
| |

کدام شهرهای ایران به استانبول پرواز دارند؟

استانبول یکی از شهرهای ترکیه است که بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد.

کدام شهرهای ایران به استانبول پرواز دارند؟
کد خبر: 594617
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۵:۲۷:۵۹

 هر سال تعداد زیادی از ایرانیان با اهداف مختلفی به این شهر سفر می‌کنند. طبیعت بکر، کافه و رستوران‌های خاص و متعدد، مراکز خرید بزرگ، اماکن تاریخی، اماکن تفریحی و... جزو مورادی هستند که استانبول را به یکی از شهرهای توریستی ترکیه تبدیل کرده است. بسیاری از ایرانیان به قصد کار و تجارت چند بار در سال به این شهر سفر می‌کنند. تورهای استانبول در فصل بهار طرفداران بیشتری دارند. زیرا تعطیلات عید فرصت بسیار مناسبی برای سفر به ترکیه و گردش در آن است.

موضوع رفت و آمد یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های یک مسافر است. اگر مقصد شما برای سفر شهر استانبول باشد، باید لیست شهرهایی را که به استانبول پرواز دارند را بشناسید. در این صورت می‌توانید از طریق فرودگاه بین‌المللی شهر خود یا نزدیک‌ترین فرودگاهی که به استانبول پرواز داشته باشد، سفر خود را انجام دهید. در ادامه این مقاله متوجه خواهید شد که کدام شهرهای ایران به استانبول پرواز دارند؟

پرواز تهران استانبول

قطعا پایتخت ایران جزو شهرهایی است که پرواز تهران استانبول را در فرودگاه خود پوشش می‌دهد. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در 30 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. پروازهای تهران استانبول از طریق این فرودگاه انجام می‌شود. فرودگاه امام خمینی سه ترمینال دارد. اما از بین این سه ترمینال تنها یک عدد از آن‌ها فعال است. هر سال چیزی حدود شش میلیون مسافر و حدود 120 هزار تن بار از طریق این فرودگاه جابه‌جا می‌شود. افرادی که در تهران زندگی می‌کنند و قصد سفر به استانبول  دارند می‌توانند بلیط هواپیما استانبول خود را در هر زمانی از سال با قیمتی مناسب تهیه کنند.

2

شهرهایی که به استانبول پرواز دارند

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند برای سفر به استانبول باید حتما به تهران سفر کنند. در صورتی که شهرهای دیگری هم هستند که پرواز مستقیم به ترکیه دارند. در ادامه متوجه خواهید شد  کدام شهرهای ایران به استانبول پرواز دارند؟

تبریز

یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های منطقه شمال غرب ایران، فرودگاه تبریز است. نام رسمی این فرودگاه «شهید مدنی» است و مساحتی حدود 420 هکتار دارد. این فرودگاه نقش تاثیرگذاری در پروازهای بین‌المللی دارد. زیرا در مرز هوایی ایران و آسیای مرکزی و اروپا قرار گرفته است. در این میان یکی از پروازهایی متعدد آن، پرواز به استانبول است. دلیل این موضوع هم نزدیکی تبریز به استانبول و پرطرفدار بودن این شهر توریستی بین ترک‌های تبریز است.

مشهد

پروازهای مشهد استانبول در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد انجام می‌شود. این فرودگاه با 540 هکتار مساحت، دو باند پذیرش مسافر دارد. همچنین جالب است بدانید که هر سال چیزی حدود هفت میلیون مسافر از طریق این فرودگاه بین‌المللی به کشورهای مختلف سفر می‌کنند. بنابراین یکی دیگر از شهرهایی که به استانبول پرواز دارند، شهر مشهد است. این پرواز چیزی حدود 3 ساعت و 50 دقیقه زمان می‌برد. شما می‌توانید بلیط پروازهای مشهد استانبول را در هر مقطعی از سال تهیه کنید.

اصفهان

فرودگاه بین‌المللی اصفهان با نام رسمی «فرودگاه شهید بهشتی اصفهان» یکی دیگر از راه‌های سفر به استانبول است. پرواز اصفهان استانبول چیزی حدود سه ساعت و ده دقیقه طول می‌کشد. شهر اصفهان به دلیل قدمت زیاد و آثار تاریخی زیادی که دارد در اکثر ماه‌های سال پر از مسافر است. بنابراین کاملا طبیعی است که فرودگاه بین‌المللی آن پر رفت‌وآمد باشد. مقاصدی مثل تفلیس، دبی، وین، کویت، شارجه، استانبول، آدانا و... جزو پرطرفدارترین مقاصد این فرودگاه هستند. شهروندان اصفهانی می‌توانند بلیط پرواز اصفهان استانبول خود را برای زمان مورد نظرشان تهیه کنند و سفر راحتی داشته باشند.

شیراز

یکی دیگر از شهرهایی که پرواز به استانبول را در لیست پروازهای خود دارند، شهر شیراز است. فرودگاه‌های بین‌المللی شیراز با نام رسمی «فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب» تمام پروازهای استانبول را به طور منظم انجام می‌دهد. این فرودگاه دو باند آسفالته دارد و به عنوان چهارمین فرودگاه پرتردد ایران شناخته می‌شود.

3

قشم

سفر به استانبول از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم نیز امکان‌پذیر است. این فرودگاه با نام رسمی «دیرستان» نیز شناخته می‌شود؛ زیرا در روستای دیرستان قرار دارد. هر روز پروازهای داخلی و خارجی زیادی در این فرودگاه انجام می‌شود که پرواز به استانبول نیز جزو پرطرفدارترین آن‌ها است. اگر در قشم ساکن هستید و قصد سفر به استانبول را دارید، می‌توانید بدون معطلی و به شکل مستقیم به استانبول سفر کنید.

ارومیه

یکی دیگر از شهرهایی که به استانبول پرواز دارند، شهر ارومیه است. پروازهای ارومیه استانبول در فرودگاه بین‌المللی این شهر انجام می‌شود. این فرودگاه باعنوان رسمی «فرودگاه شهید باکری» شناخته می‌شود. تمام پروازهای استانبول ارومیه به صورت منظم در این فرودگاه انجام می‌شود. شهروندانی که در ارومیه ساکن هستند می‌توانند برای سفر به استانبول، بلیط مورد نظر خود را برای پرواز مستقیم به استانبول تهیه کنند.

پرواز به استانبول از نقاط مختلف ایران

در این که استانبول یکی از شهرهای توریستی ترکیه است و بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد هیچ شکی نیست. استانبول آب و هوای خوب، مراکز خرید، مراکز تفریحی، اماکن تاریخی و … زیادی دارد. همچنین نزدیکی ترکیه به ایران باعث شده تا شهر استانبول شهری پرطرفدار نزد ایرانیان باشد. بسیاری از افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، ممکن است هنگام خرید بلیط پرواز دچار سردرگمی شوند. اما خوب است بدانید که پرواز به استانبول از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی مختلفی در ایران انجام می‌شود. شهروندانی که در تهران، مشهد، شیراز، تبریز، قشم و اصفهان ساکن هستند می‌توانند از شهر خود، پرواز مستقیم به استانبول داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها