کد خبر: 593637
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۵:۲۷
| |

طراحی نمای کرتین وال و نمای کرتین وال

در این مطلب به معرفی طراحی نمای کرتین وال، و نمای کرتین وال ، قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک می‌پردازیم.

طراحی نمای کرتین وال و نمای کرتین وال
کد خبر: 593637
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۵:۲۷

در سال‌های اخیر، طراحی نمای ساختمان مدرن با تغییرات قابل توجهی همراه بوده و امروزه شاهد سبک‌ها و ساختارهای نوینی در این حوزه هستیم که با بهره‌گیری از متریال و تکنیک‌های سازه‌ای پیشرفته، کارایی را در کنار زیبایی ظاهری به مشتری ارائه می‌کنند. یکی از بهترین نمونه‌ها در این حوزه، طراحی نمای کرتین وال است. طراحی نمای کرتین وال با بهره‌گیری از شاسی‌کشی‌های منحصر به فرد، امکان ایجاد یک ساختار خود ایستا را فراهم کرده که هیچگونه بار مرده‌ای را به اسکلت ساختمان تحمیل نمی‌کند. در این مطلب به معرفی کامل طراحی نمای کرتین وال و ویژگی‌ها و مزایای آن می‌پردازیم.

طراحی نمای کرتین وال

نمای کرتین وال، که با نام دیگر نمای لامل نیز شناخته می‌شود، نوعی نمای شیشه‌ای خودایستا ست که در آن، شیشه‌ها روی لامل قرار گرفته و در نتیجه، وزن اضافه ناشی از شیشه‌ها به بدنه خارجی ساختمان تحمیل نمی‌شود. لامل‌ها در حقیقت نوعی پروفیل آلومینیومی هستند که شیشه‌ها روی آن‌ها نصب می‌شوند و دارای دو نوع افقی (ترنسم) و عمودی (مولیون) هستند. در طراحی نمای کرتین وال معمولا از مصالح سبک وزن مانند ترکیب آلومینیوم و شیشه استفاده می‌شود و این نوع نما، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سازه‌های مرتفع به شمار می‌رود.

مزایای استفاده از طراحی نمای کرتین وال

استفاده از طراحی نمای کرتین وال دارای مزایای متعددی است که عبارتند از:

  • ساختار سبک
  • جلوگیری از تحمیل بار مرده به ساختمان
  • بهبود میزان نور ورودی به فضای ساختمان
  • کاهش میزان مصرف انرژی
  • امکان نصب و اجرا با سرعت بالا
  • عایق‌بندی کامل ساختمان در برابر رطوبت، انرژی گرمایی و صوت
  • قابلیت ترکیب با دیگر سیستم‌های پوشش نما
  • قابلیت پیاده‌سازی به شکل پیش‌ساخته یا نیمه‌پیش‌ساخته
  • برخورداری از طیف وسیعی از آپشن‌های ظاهری
  • زیبایی ظاهری و نمای چشمگیر در شب و روز
  • دارای امکان نصب مدل‌های بازشو بر روی طراحی نمای کرتین وال
  • کم کردن هزینه‌های مرتبط با بهره‌برداری و نگهداری ساختمان
  • دارای قطعات با کیفیت
  • بهبود آسایش کاربران و ساکنین ساختمان

نمای کرتین وال

سیستم‌های معماری طراحی نمای کرتین وال به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از نظر میزان خطوط بصری قابل مشاهده با یکدیگر تفاوت دارند. انواع مختلف طراحی نمای کرتین وال بر اساس دو فاکتور اصلی استحکام سازه نما و میزان خطوط قابل مشاهده دسته‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی شامل نماهای دارای خطوط نمایان و نماهای فریم لس است و به طور کلی، معماران از دو روش درپوش نگهدارنده یا بدون درپوش برای اجرای نمای کرتین وال استفاده می‌کنند. 

نمای کرتین وال فریم لس (FrameLess)

در این نوع از طراحی نمای کرتین وال، هر کدام از دهانه‌های شیشه استفاده شده در نما دارای یک فریم است که به شکل یک قاب، شیشه را در بر گرفته و نگهداری آن روی لامل توسط لقمه‌های آلومینیومی صورت می‌گیرد. در صورتی که از بیرون ساختمان به نمای فریم لس نگاه کنید، فقط درز بین شیشه‌ها را مشاهده خواهید کرد و به همین دلیل سطح شیشه یک دست و پیوسته به نظر می‌رسد.   

نمای کرتین وال فریم لس U-Channel

اجرا و نصب نمای فریم لس U-Channel نسبت به سایر سیستم‌ها دشوارتر است و عموما استفاده از آن در ساختمان‌های مرتفع پیشنهاد نمی‌شود. دلیل این موضوع این است که در طراحی نمای کرتین وال فریم لس U-Channel اتصالات شیشه‌ها به گونه‌ای است که ابعاد مدول‌ها در آن باید کم باشد تا توانایی تحمل وزن شیشه را داشته باشد. با توجه به مناسب بودن قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک، نصب سیستم U-Channel کم‌هزینه است اما فقط در ارتفاعات کم امکان‌پذیر است. 

نمای کرتین وال فریم‌دار

این سیستم طراحی نمای کرتین وال از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و نصب و اجرای آن با ضریب اطمینان بالایی انجام می‌شود. دلیل این موضوع این است که شیشه‌های مورد استفاده در نمای کرتین وال فریم‌دار پس از تولید در کارخانه، روی فریم‌های آلومینیومی متصل شده و به شکل پنل‌های آماده به محل اجرای نما منتقل می‌شوند. این پنل‌ها قابلیت نصب روی مدول‌های ساخته شده از لامل‌های افقی و عمودی را دارند و نصب و اتصال آن‌ها با سرعت بالایی انجام می‌شود. 

نمای کرتین وال فیس کپ Face Cap

در سیستم فیس کپ که نوعی از طراحی نمای کرتین وال درپوش‌دار است، شیشه‌ها به صورت مستقیم روی ساختار لامل قرار گرفته و به کمک درپوش‌های نگهدارنده خارجی روی لامل ثابت می‌شوند. برای آب‌بندی و هوابندی شیشه‌ها از لاستیک‌های EPDM استفاده می‌شود که درز شیشه‌ها را به طور کامل پوشش می‌دهند. تنوع ابعاد درپوش‌ها بسیار بالاست و اتصال درپوش‌هایی با طول و فرم‌های مختلف روی دماغه‌های لامل امکان‌پذیر است.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک نوع جدیدی از پنجره‌ها هستند که در ساخت آن‌ها از فناوری خاصی استفاده شده و ویژگی اصلی آن‌ها، افزایش میزان بهره‌وری انرژی و عایق‌کاری ساختمان است. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این پنجرها، از جمله قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک ، استفاده از آن‌ها در طراحی نمای کرتین وال نیز متداول است. در ساخت پنجره ترمال بریک، از دو فریم آلومینیومی و یک تیغه پلی آمید عایق در میان آن‌ها، استفاده شده است. قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک بسیار مناسب است و در عین حال، این نوع پنجره‌ها، عیوب پنجره‌های آلومینیومی سابق (اتلاف انرژی) را ندارند. 

قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک

قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. تعدادی از عوامل موثر در قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک عبارتند از متراژ، تعداد و نوع سری پنجره. استفاده از آلومینیوم امکان ساخت پنجره‌های بزرگ با استحکام کافی را فراهم کرده اما هر چقدر ابعاد پنجره بزرگتر باشد، قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک نیز بیشتر است. علاوه بر این، کیفیت پروفیل‌های مورد استفاده، یراق‌آلات و نوع طراحی نیز بر قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک اثرگذارند. پنجره‌های ترمال بریک دارای انواع ثابت و کشویی هستند. قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک متحرک (به دلیل طراحی پیچیده‌تر) بالاتر است و بر همین مبنا، نوع ثابت این پنجره‌ها در طراحی نمای کرتین وال کاربرد بیشتری دارد.

در این مطلب به معرفی نمای کرتین وال، ویژگی‌های آن و کاربرد پنجره ترمال بریک پرداختیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوه نصب و اجرای این نما یا برآورد قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک ، می‌توانید با شماره‌های موجود در وبسایت ما تماس بگیرید و با بهره‌گیری از مشاوره تخصصی کارشناسان ما، در مورد خرید محصول مورد نظر خود تصمیم بگیرید. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها