کد خبر: 284164
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۷:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۲۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از پیشنهاد محسن صفایی‌فراهانی به مسئولان کشور تا کاهش تولید روزانه نفت ایران

اقتصاد ایران محصول سوءتدبیر چند دهه است، صادرات به کشورهای همسایه تا سال 1400 دو برابر می‌شود، تولید روزانه نفت ایران 28 هزار بشکه کاهش یافت و طرح مجلس برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌ بانکی از جمله مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز بود.

از پیشنهاد محسن صفایی‌فراهانی به مسئولان کشور تا کاهش تولید روزانه نفت ایران
کد خبر: 284164
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اقتصاد ایران محصول سوءتدبیر چند دهه است محسن صفایی فراهانی، اقتصاددان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به اینکه «عقلانیت از سیستم ما در حال فرار است» گفت: یک مشت آدم هستند که اقتصاد این کشور را غارت می‌کنند. آن‌هایی که سال گذشته 20 میلیارد دلار را تکه‌تکه از ایران برداشته و برده‌اند، کجا برده‌اند؟ تصمیم سال 1969 مائو که منجر به یک رفرم اساسی در چین شد باعث اقتدار چین شد یا سرشکستگی آن؟» او همچنین گفته مذاکره به معنای ناتوانی نیست و حق ما در دنیا خیلی بیشتر از این است چرا که یک درصد جمعیت دنیا و نزدیک به 10 درصد انرژی دنیا را داریم. به گفته صفایی فراهانی برای افزایش تولید ناخالص ملی از 400 میلیارد دلار به بالای یک‌هزار میلیارد دلار خیلی بیشتر به مغزهای کشور نیاز داریم. او پیشنهاد خواندن کتاب «چین» هنری کسینجر را به مسئولان کشور داده است.

صادرات به کشورهای همسایه تا سال 1400 دو برابر می‌شود وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دو درصد واردات کشورهای همسایه از ایران است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا میزان صادرات به کشورهای اطراف تا سال 1400 یعنی دو سال آینده، دو برابر شود.

تولید روزانه نفت ایران 28 هزار بشکه کاهش یافت اوپک در جدیدترین گزارش خود از کاهش 28 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در مارس 2019 و افزایش 2.78 دلاری قیمت نفت سنگین ایران در این ماه خبر داد.

قیمت سیب‌زمینی متعادل می‌شود محمدرحیم نیازی رئیس انجمن ملی سیب‌زمینی ایران گفت: با شروع برداشت سیب‌زمینی در استان‌های جنوبی کشور، قیمت این محصول روند کاهشی به خود گرفته و به‌زودی بازار آن متعادل می‌شود.

طرح مجلس برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌ بانکی محمد منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرحی برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند انقلاب عظیمی در تولید رخ می‌دهد.

نان گران نشود؛ وزن چانه را کم می‌کنیم رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران گفت: اگر قیمت‌ها افزایش پیدا نکند نانوا مجبور خواهد شد از کیفیت محصول خود کم کند و وزن چانه خمیر را کاهش دهد. هم اکنون شاهد هستیم که نان‌ها هر روز کوچک‌تر می‌شود مسئولین هم کاملا این موضوع را می‌دانند پس بهتر است برای جلوگیری از ادامه این روند با یک کار کارشناسی و دعوت از نماینده نانواهای سنتی و صنعتی یک قیمت متعادل برای نان اعمال کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها