کد خبر: 271569
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

سر خط مهمترین خبرهای بین‌الملل/۲۹ بهمن ۹۷

از اعتصاب غذا زندانیان عربستانی تا امضای قرارداد 20 میلیارد دلاری میان عربستان و پاکستان

امضای قرارداد 20 میلیارد دلاری عربستان و پاکستان، اعتصاب غذای زندانیان عربستانی در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی خود و اعلام آمادگی کردهای سوریه برای مذاکره با ترکیه و سوریه مهمترین خبرهای حوزه بین‌الملل دوشنبه 29 بهمن‌ماه است.

از اعتصاب غذا زندانیان عربستانی تا امضای قرارداد 20 میلیارد دلاری میان عربستان و پاکستان
کد خبر: 271569
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا ماه میلادی آینده برای برگزاری سومین دور از گفتگوهای استراتژیک میان واشنگتن- کویت به این کشور حاشیه خلیج فارس سفر می‌کند.

***

زندانیان و بازداشت‌شدگان سیاسی عربستانی در اعتراض به ادامه بازداشت غیر قانونی خود دست به اعتصاب غذا زدند.

***

عربستان و پاکستان قرارداد سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری در بخش‌هایی همچون پتروشیمی و معدن امضا کردند.

***

در حالی که امریکا موفق به اقناع برخی متحدان خود برای ممنوع کردن استفاده از تجهیزات هواوی به منظور ایجاد شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه شده، انگلیس با این تصمیم همراهی نکرده است.

***

هشدار اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به اروپایی‌ها مبنی بر اینکه یا داعشی‌های بازداشتی را می‌پذیرند یا اینکه آمریکا آنها را آزاد خواهد کرد، استقبال آلمان و دانمارک را به دنبال نداشت.

***

با وجود تهدیدهای آمریکا، کردهای سوریه اعلام کردند که آماده مذاکره با ترکیه و دولت سوریه هستند و از ایجاد منطقه «امن» تحت نظارت جامعه بین‌المللی استقبال می‌کنند.

***

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که بالگردهای آمریکایی داعشی‌های تسلیم‌شده را با جعبه‌های حاوی مقدار زیادی غنیمت از منطقه الدشیشه در استان الحسکه در جنوب سوریه به مکانی دیگر داده‌اند.

***

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها