کد خبر: 270077
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از درآمد 520 میلیون دلاری صنایع دستی تا افزایش کودک‌همسری در ایران

درآمد 520 میلیون دلاری صنایع دستی، میزان بیکاری دختران نسبت به پسران، افزایش میزان خروجی آب از سد کرخه، بهره‌مندی محیط‌بانان از بنیاد شهید و افزایش کودک‌همسری در ایران مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بودند.

از درآمد 520 میلیون دلاری صنایع دستی تا افزایش کودک‌همسری در ایران
کد خبر: 270077
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع وابسته با بیان اینکه صنایع دستی یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود و صنعتی با پتانسیل بالا برای اشتغال و درآمدزایی است به اعتمادآنلاین گفت: « سال گذشته، صنعت صنایع دستی حدود پانصد و بیست میلیون دلار درآمدزایی برای کشور داشته که رقم قابل توجهی است . این در حالی است که در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حوزه گردشگری با رشد 11 درصدی مواجه بوده‌ایم.»

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: میزان بیکاری دختران تحصیلکرده دو تا سه برابر پسران است . ولی در عین حال جایی که فرصت بوده دختران پیشگام بودند و موفق عمل کردند.

حمیدرضا لشگری معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه اکنون سر ریزِ کنترل شده از سد کرخه انجام می‌گیرد، گفت: به منظور کنترل سیلاب در رودخانه کرخه ممکن است میزان خروجی آب از این سد را افزایش دهیم.

جواد نوری اظهر، فرمانده یگان اداره حفاظت از محیط زیست استان همدان از بهره‌مندی محیط‌بانان جانباز و خانواده شهدا از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: موضوع مهم جلوگیری از کودک همسری باید به عنوان یک مطالبه عمومی از طرف همه مردم مطرح شود زیرا با وجود تلاش‌های سالهای اخیر متاسفانه آمار ازدواج دختران در سنین پایین، رو به رشد شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها