کد خبر: 268498
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۱۷ بهمن‌ماه ۹۷

از بودجه پیشنهادی توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در تهران تا افزایش وسعت دریاچه ارومیه

30 درصد بودجه شهرداری برای حمل‌و‌نقل عمومی، ارجاع پرونده سایت دیوار به دادسرا، خواسته سازمان ملل درباره ممنوعیت ختنه زنان در دنیا، هجوم ملخ‌ها در جنوب کشور و افزایش وسعت دریاچه ارومیه مهم‌ترین خبرهای اجتماعی چهارشنبه بودند.

از بودجه پیشنهادی توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در تهران تا افزایش وسعت دریاچه ارومیه
کد خبر: 268498
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۲۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران گفت: در بودجه پیشنهادی سال آینده، بیش از 4500 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی در بخش حمل و نقل و ترافیک پیش‌بینی شده است.

دادستان کل کشور از ارجاع پرونده سایت دیوار به دادسرا خبر داد و گف ت: پرونده این موضوع ظاهراً دیروز ارجاع شده و دادسرا به آن رسیدگی می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه هر ساله تقریبا چهار میلیون دختر در معرض خطر ختنه هستند، گفت: آرمان‌های توسعه پایدار خواستار از بین بردن ختنه زنانه تا سال 2030 است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه در چند سال اخیر موردی از هجوم املخ در کشور گزارش نشده بود، ادامه داد: هم‌اینک حضور این آفت در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس و جنوب کرمان گزارش شده و تدابیر لازم برای مقابله با آن در استان‌های جنوبی کشور اندیشیده است.

رئیس پژوهشگاه رویان بر لزوم بررسی دقیق درباره خانواده‌ انتخاب شده برای اجاره رحم تاکید کرد و گفت: این روش مشکل حقوقی ندارد و با انعقاد قرارداد معتبر با یک مرکز صاحب دانش، اتفاقی رخ نخواهد داد، اما در مواردی که در انتخاب خانواده‌‌ها بررسی دقیقی نشود، ممکن است مشکلاتی به وجود آید، اما به هر حال بچه متعلق به فردی است که صاحب سلول‌های جنسی است و این ادعا به راحتی قابل اثبات است.

رسول اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی 6 ماه اول امسال حجم فاضلاب تصفیه شده ارومیه 42 میلیون و 970 هزار مترمکعب بوده است، گفت: این فاضلاب تصفیه شده به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه به سمت آن سرریز شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها