کد خبر: 268203
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۱۶ بهمن‌ماه ۹۷

از فروش اینترنتی گوشت‌های تنظیم بازاری تا برنامه‌ریزی برای افزایش تسهیلات مسکن

فردا مهلت اعتراض «جاماندگان بسته حمایتی» به پایان می‌رسد، فروش گوشت‌های تنظیم بازاری در دو فروشگاه اینترنتی، افزایش تسهیلات مسکن در برنامه است و کاهش 35 درصدی تولید خودرو در کشور از جمله مهمترین خبرهای اقتصادی امروز بودند.

از فروش اینترنتی گوشت‌های تنظیم بازاری تا برنامه‌ریزی برای افزایش تسهیلات مسکن
کد خبر: 268203
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فردا مهلت اعتراض «جاماندگان بسته حمایتی» به پایان می‌رسد ‌ بر اساس اعلام مسئولان وزارت رفاه، خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از 3 میلیون تومان در ماه است و تاکنون بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند از فرصت 10 روزه ثبت‌نام برخوردار هستند. طبق برنامه تعیین شده، تاریخ ثبت‌نام فردا، چهارشنبه 17 بهمن 97 پایان می‌یابد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران با اعلام اینکه از پنج‌شنبه فروش گوشت‌های تنظیم بازاری در دو فروشگاه اینترنتی آغاز می‌شود، گفت: این دو فروشگاه اینترنتی محصولات مورد نیاز مردم را بر اساس یک کدپستی برای هر خانوار، درب منزل تحویل می‌دهند. در همین حال نماینده دادستانی استان تهران با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مقابله با فعالیت دلال‌ها، ارائه گوشت قرمز با کارت ملی است ، تاکید کرد: اگر این کار انجام شود، سرپرست هر خانوار با ارائه کارت ملی و ثبت مشخصات، هر ماه یک‌بار مجاز به خرید گوشت قرمز خواهد بود که باعث می‌شود دست دلال‌ها کوتاه شود.

افزایش تسهیلات مسکن در برنامه است ‌ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با برنامه‌ریزی برای افزایش تسهیلات مسکن گفت: هدف گذاری ما این است که قیمت مصالح ساختمانی را برای تعادل‌بخشی به بخش مسکن، کاهش دهیم.

کاهش 35 درصدی تولید خودرو در کشور ‌ بر پایه آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آغاز امسال تا پایان دی ماه، 812 هزار و 979 دستگاه انوع خودرو در کشور تولید شد که این رقم در هم‌سنجی با پارسال 35.4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

فاصله درآمد و هزینه مردم پس از انقلاب به 12برابر کاهش یافت ‌ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بعد از انقلاب اسلامی فاصله بین درآمد و هزینه مردم از 19برابر به 12برابر کاهش یافته است.

دستمزد سال آینده کارگران باید بیشتر از نرخ تورم باشد ‌ دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به پیشنهاد فراکسیون کارگری مجلس برای افزایش حداقل مزد کارگران به چهار میلیون تومان،گفت: با در نظر گرفتن خط فقر و رقم هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری انتظار داریم دستمزد سال آینده کارگران بیش از نرخ تورم تعیین شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها