کد خبر: 254772
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۵ دی ۱۳۹۷

از توافق دولت افغانستان و طالبان برای مذاکره تا دیدار علی شمخانی با اشرف غنی

توافق دولت افغانستان و طالبان برای برگزاری مذاکرات صلح در پاکستان، دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با رئیس جمهور افغانستان، و پاسخ پدافند هوایی سوریه به حملات موشکی اسرائیل از جمله مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل امروز اعتمادآنلاین بودند.

از توافق دولت افغانستان و طالبان برای مذاکره تا دیدار علی شمخانی با اشرف غنی
کد خبر: 254772
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین|

مقام‌های بلندپایه پاکستانی اعلام کردند در یک موفقیت دیپلماتیک بزرگ، دولت افغانستان و طالبان را برای برگزاری مذاکرات صلح متقاعد کرده‌اند.

***

روزنامه‌ گاردین نوشت: 8 سال بعد از اقدام اتحادیه عرب در اخراج کردن سوریه از این بلوک منطقه‌ای اکنون مجددا اعضای این اتحادیه در تدارک برای بازگشت دوباره این کشور در سال آینده میلادی به این اتحادیه هستند.

***

یک رهبر شورای سوریه دموکراتیک از مذاکرات محرمانه با دمشق و شروط این شورا برای موافقت با بازگشت دولت سوریه به مناطق خودگران شرق سوریه خبر داد.

***

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رییس‌جمهور افغانستان تقویت و گسترش روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه را در ردیف اصول ثابت و غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی دانست و گفت: پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و تاریخی میان دو ملت ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌‌ای را برای توسعه مناسبات مبتنی بر تامین منافع مشترک پیشروی دو کشور قرار داده است.

***

رسانه‌های سوری به نقل از منابع نظامی این کشور اعلام کردند پدافند هوایی سوریه به آخرین تجاوز اسرائیل واکنش نشان داده و اکثر موشک‌های مهاجم را پیش از رسیدن به هدف منهدم کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها