کد خبر: 656045
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ۲۳:۵۰:۴۳
| |

از صابر ابر و بهرام افشاری تا شمس لنگرودی؛‌ چهره‌های مشهوری که تئاتری می‌شوند

بهار ۱۴۰۳ در صحنه‌های تئاتر ایران چهره‌های شناخته‌شده و فعال بازیگری در آثار مختلف نمایشی روی صحنه می‌روند که این امر بهاری پررونق را برای اجراهای تئاتری نوید می‌دهد.

از صابر ابر و بهرام افشاری تا شمس لنگرودی؛‌ چهره‌های مشهوری که تئاتری می‌شوند
کد خبر: 656045
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ۲۳:۵۰:۴۳

فعالیت تئاتر ایران در سال ۱۴۰۳ در حالی آغاز می‌شود که در ماه ابتدایی سال آثار مختلفی روی صحنه می‌روند که در برخی از این آثار تعدادی از بازیگران شناخته‌شده و فعال عرصه تئاتر که نقش‌آفرینی‌های آن‌ها همیشه مورد توجه مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر بوده، حضور دارند. تعدادی از این آثار در سال گذشته نیز اجرا شده‌اند که در سال جاری نیز به اجراهای خود ادامه می‌دهند.

به نقل از مهر، برخی آثار نیز تولیدات جدید تئاتری هستند که برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ روی صحنه می‌روند. با توجه به ادامه اجراهای آثار موفق سال گذشته و همچنین برخی تولیدات جدید که با حضور هنرمندان شناخته‌شده روی صحنه می‌روند، انتظار استقبالی خوب از سوی مخاطبان و در نتیجه رونق بهاری برای تئاتر ایران می‌رود.

بهرام افشاری و تینو صالحی با «جوجه‌تیغی»

بهرام افشاری از بازیگران موفق تئاتر و سینمای ایران که در عرصه آثار کمدی سینما به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده است، به همراه تینو صالحی بازیگر فعال عرصه تئاتر که در سینما نیز نقش‌آفرینی‌های قابل توجهی داشته است، در بهار ۱۴۰۳ با نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌روند.

افشاری پیش از این نیز اجراهای موفقی از این نمایش را تجربه کرده بود.

صابر ابر و فاطمه نقوی با «امشب به صرف بورش و خون»

صابر ابر بازیگر شناخته‌شده تئاتر و سینمای ایران که در عرصه تئاتر آثار متفاوتی را در قالب بازیگر و کارگردان به صحنه برده است، این بار با همراهی فاطمه نقوی از بازیگران باسابقه تئاتر ایران به سراغ اثری از فئودور داستایفسکی رفته است و قصد دارد نمایش «امشب به صرف بورش و خون» را در بهار ۱۴۰۳ در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب تهران روی صحنه ببرد. صابر ابر بعد از حدود ۶ سال بر صحنه تئاتر حضور پیدا می‌کند.

بهنام تشکر، کوروش سلیمانی و رامین ناصرنصیر با «توافق‌نامه»

نمایش «توافق‌نامه» به کارگردانی و بازی کوروش سلیمانی از چهره‌های شناخته‌شده بازیگری و کارگردانی تئاتر ایران با حضور ۲ چهره بازیگری تئاتر یعنی بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر، سال ۱۴۰۲ با استقبال قابل توجه مخاطبان در سالن ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه رفت. این ۳ چهره باسابقه تئاتری قصد دارند در بهار ۱۴۰۳ بار دیگر «توافق‌نامه» را اجرا کنند. این اثر قرار است در تماشاخانه ملک روی صحنه برود.

حضور شاعر شناخته‌شده و ۲ بازیگر تئاتری در «و تو هم برنگشتی»

مهیار علیزاده آهنگساز شناخته‌شده موسیقی قصد دارد موسیقی‌نمایش «و تو هم برنگشتی» را در بهار سال ۱۴۰۳ در تماشاخانه ملک روی صحنه ببرد. یکی از ویژگی‌های این اثر نمایشی حضور شمس لنگرودی شاعر شناخته‌شده ایران به عنوان بازیگر است. همچنین امیرحسین فتحی و فرزین محدث از بازیگران شناخته شده تئاتر نیز در این موسیقی‌نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

فرزین محدث و مهران نائل در «روزمرگی»

نمایش «روزمرگی» به کارگردانی مشترک شیماه خاسب و امیرسپهر تقی‌لو اثر جدیدی است که قرار است بهار ۱۴۰۳ در سالن ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه برود. فرزین محدث از بازیگران فعال تئاتری که در موسیقی‌نمایش «و تو هم برنگشتی» به ایفای نقش می‌پردازد، به همراه مهران نائل بازیگر و کارگردان شناخته‌شده تئاتر که اجرای اثر موفق «بهمن کوچیک» را در کارنامه کاری خود دارد، در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

سیدجواد یحیوی و محمدهادی عطایی در «فین جین»

نمایش «فین جین» به کارگردانی محمود موسوی از جمله آثاری است که در سال ۱۴۰۲ در تماشاخانه نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته بود. این نمایش قرار است اجراهای خود را در بهار سال ۱۴۰۳ نیز در همین سالن تئاتری ادامه دهد.

در «فین جین» بازیگران متعددی حضور دارند اما سیدجواد یحیوی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر و محمدهادی عطایی از بازیگران فعال و موفق تئاتر از چهره‌های شناخته‌شده این اثر نمایشی هستند.

ریحانه رضی و «هیدن»

ریحانه رضی بازیگر برنده جایزه بهترین بازیگری زن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با نقش‌آفرینی قابل توجه خود در نمایش «هیدن» فصلی تازه را در کارنامه کاری خود در عرصه بازیگری تئاتر رقم زد. «هیدن» که از آثار موفق اجرایی سال ۱۴۰۲ بوده، قرار است به اجراهای خود در بهار سال ۱۴۰۳ ادامه دهد.

«هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه دور جدید اجراهای خود را در تماشاخانه «هیلاج» روی صحنه می‌برد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها