کد خبر: 652081
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۲۲:۱۵:۰۵
| |

آقای وزیر ارشاد! مشک آن است که خود ببوید نه اینکه شما از دستپخت خود تعریف کنید

روزنامه هم میهن نوشت: مشک آن است که خود ببوید، با ادعاهای وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی، نه آثاری فاخر و در خور تولید خواهند شد و نه سطح کیفی هنر ایران ارتقاء پیدا خواهد کرد.

آقای وزیر ارشاد! مشک آن است که خود ببوید نه اینکه شما از دستپخت خود تعریف کنید
کد خبر: 652081
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۲۲:۱۵:۰۵

روزنامه هم میهن نسبت به پایین آمدن کیفیت آثار هنری در کشور انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، در عرصه سینما که چگونگی پس‌رفت و انحطاط در این سال‌ها باید مایه عبرت آیندگان شود، چطور از آثار هنرمندانه و درخشان دهه‌های 60 و 70 به «هزارپا» و «اخراجی‌ها» رسیدیم و با خونسردی این آثار را سینمای فاخر، نمونه و اصیل می‌نامیم؟ مشک آن است که خود ببوید، با ادعاهای وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی، نه آثاری فاخر و در خور تولید خواهند شد و نه سطح کیفی هنر ایران ارتقاء پیدا خواهد کرد. فعالیت‌های فرهنگی رسمی و آموزشی که علی‌القاعده ‌باید به آشنایی عمیق نسل‌های جوان با فرهنگ ملی منجر می‌شد، آنچنان کژ، ناصواب و بی‌ربط بوده که نه‌تنها کسی را علاقه‌مند نکرده، بلکه اندک شعله تمایل و استعداد را هم در دانش‌آموزان نابود کرده است.

این روزنامه افزوده است: اگر اهتمام خانواده‌ها و اصرارشان بر آشنایی فرزندان‌شان با فرهنگ، هنر و زبان ملی نبود، امروز با وضعی بسیار بدتر روبه‌رو بودیم. مثل همیشه بار غفلت، بی‌عملی و شعارزدگی دولت را ملت با عمل به‌موقع و حکیمانه‌شان به دوش کشیده‌. درها را باز کردن، کار مردم را به مردم واگذار کردن و اهل فرهنگ، هنر و صاحبان اندیشه را نیازردن، عین عقلانیت است. مردم ایران، هنردوست و فرهنگ‌شناس هستند و به‌راحتی سره را از ناسره تمییز می‌دهند. همچنین با تعاریف وزیر و رئیس از دستپخت فرهنگی‌شان، کسی ـ جز عده قلیلی از بهره‌مندان، رانتی‌ها و بودجه‌بگیران ـ با آنها همراه و هم‌نظر نخواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲

    آقای وزیر در جواب این مصرع را خواند. مشکه من بو نداره. آب میکنم توش تا برم دوندگی. منم در جواب مصرع وزیر بهشون این شعار را تقدیم می کنم. مشکه وزیر شعار نیس اینکه میگم شعاره ساندیس و کیک نهار نیس اینکه میگم نهاره. باقالی پلو با کردن

  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲

    برخی ادعاها در واقع نوعی اعتراف به احوال ناگوارند... به قول معروف ... البته اگر آقای اسماعیلی راضی باشند که ایشان را کنار مردم بگذاریم!!!

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها