کد خبر: 636399
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۲۱:۰۴:۲۳
| |

واکنش روزنامه دولت به سیاسی خواندن قتل داریوش مهرجویی و همسرش

روزنامه ایران نوشت: افرادی مانند عمادالدین باقی و مهدی یزدانی خرم از طریق موازی نمایی قتل داریوش مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای در دهه 70، انگاره سیاسی بودن قتل را بدون ذکر هیچ مدرکی و صرفاً براساس ذوقیات و تشابه اسمی و زمانی (فصل پاییز) بازنمایی کردند!

واکنش روزنامه دولت به سیاسی خواندن قتل داریوش مهرجویی و همسرش
کد خبر: 636399
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۲۱:۰۴:۲۳

روزنامه ایران به سیاسی بودن قتل داریوش مهرجویی واکنش نشان داد و آن را «خون‌بازی» خواند.

به گزارش ایران، از همان ابتدای انتشار خبر قتل مرحوم مهرجویی و پیش از شروع و تکمیل تحقیقات، جریان‌های معاند بدون هیچ مدرکی، جنگ روانی را با القای سیاسی بودن این قتل کلید زدند. اغلب جریان‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب مانند سازمان منافقین، ایران اینترنشنال، صدای امریکا، ایندیپندنت فارسی و آموزشکده توانا و... سعی کردند ابتدا این قتل را به عنوان اقدامی حکومتی نمایش دهند که به دلیل فقدان مطلق سند و نشانه برای القای این انگاره مجبور شدند در نهایت آن را به عنوان رخدادی معلول نبود امنیت در جامعه بازنمایی کنند.اما همسو با جریان ضدانقلاب خارج نشین، یک جریان داخلی نیز سعی کرد از این فرصت استفاده کرده تا روایت ضدحکومتی مطلوب خود را بسازد.

این روزنامه افزود: نکته نخست اینکه چهره‌های امنیتی و سیاسی جریان اصلاح‌طلب با صدور پیام‌های بی‌سابقه‌ای با تأکید روی کلیدواژه‌هایی مانند «نگرانی مردم» و «لزوم شفاف سازی» تلاش کردند دامنه ابهام این حادثه را توسعه دهند و نکته دوم و مهم‌تر اینکه افرادی مانند عمادالدین باقی و مهدی یزدانی خرم از طریق موازی نمایی قتل داریوش مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای در دهه 70، همسو با گروهک منافقین و طیف‌های رادیکال ضدانقلاب، انگاره سیاسی بودن قتل را بدون ذکر هیچ مدرکی و صرفاً براساس ذوقیات و تشابه اسمی و زمانی (فصل پاییز) بازنمایی کردند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها