کد خبر: 630262
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

انتقاد تند کیهان به کیفیت فیلم‌های توقیفی اخیر؛ فیلمسازهای قلابی برای توقیف له له می‌زنند تا گردنکشی کنند

کیهان نوشت: حقیقتا چنین محصولات سخیف که روی فیلمفارسی‌های آبگوشتی دوران قبل را سفید کرده، چگونه در دورانی پروانه ساخت گرفتند و چگونه بدون هیچ توضیحی مهر «توقیف» خوردند و باعث گردنکشی سازنده آن شدند!

انتقاد تند کیهان به کیفیت فیلم‌های توقیفی اخیر؛ فیلمسازهای قلابی برای توقیف له له می‌زنند تا گردنکشی کنند
کد خبر: 630262
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۵:۰۰

روزنامه کیهان نوشت: همان‌گونه که مردم به دستگاه‌های نظارتی این اختیار را داده‌اند که مانع ساخت و پخش کالاهای غیر استاندارد خوراکی و پوشاکی و صنعتی و... شوند، برهمان اساس همین دستگاه‌های نظارتی (البته در شاخه مربوطه) براساس تصریح قانونی که ذکر گردید، بایستی از تولید و ساخت و توزیع و پخش محصولات هنری و از جمله سینمایی غیر استاندارد و با ساختار سخیف و پیش پا افتاده جلوگیری به عمل آورند و واقعا نام و عنوان این ممانعت از تولید و نمایش محصولات بنجل و غیر استاندارد، «توقیف» نیست که باعث رهایی و سرافرازی فیلمساز قلابی آن شود، بلکه به معنای «دارا نبودن سواد و تخصص سینمایی و ضعف مفرط و شدید اثر تولید شده» است که در واقع نشان بی‌سوادی و بی‌هنری صاحب اثر بوده و باید سرافکندگی و شرمساری‌اش را باعث گردد.

یکی از مصادیق بارز این‌گونه آثار شبه سینمایی که سازنده‌اش سال‌ها نان همان مهر «توقیف» را خورد و با آن، پز عالمانه و روشنفکری داد، اخیرا سر از شبکه‌های به اصطلاح قاچاق درآورد و تقریبا اغلب افرادی که آن را دیدند، متوجه شدند به قول سوگلی حرمسرای ناصرالدین شاه: «چه میمونی را با مهد علیا‌ اشتباه گرفته بودند»!!

حقیقتا چنین محصولات سخیف که روی فیلم فارسی‌های آبگوشتی دوران قبل را سفید کرده، چگونه در دورانی پروانه ساخت گرفتند و چگونه بدون هیچ توضیحی مهر «توقیف» خوردند و باعث گردنکشی سازنده آن شدند!

زمانی «ادوود» را بدترین فیلمساز تاریخ ‌هالیوود نامیدند که تیم برتن هم فیلمی در سال ۱۹۹۴ درباره آن ساخت و فیلم «اتاق» تامی ویزو نیز بدترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا شناخته شد. تامی ویزو، گذشته‌ای نامعلوم و ثروتی نامعلوم‌تر داشت و دارد و اساسا روشن نشد چرا به فیلم‌سازی روی آورد و چرا هنوز آن را ادامه می‌دهد! فیلم درباره تامی ویزو را هم جیمز فرانکو در سال ۲۰۱۷ به نام «هنرمند فاجعه» ساخت.

تامی برای تحقق آرزوی فیلم‌سازی خود و بازیگری دوستش به نام «گرک» به ‌هالیوود رفت اما استودیوهای ‌هالیوودی اگرچه گرک را پسندیدند ولی تامی را قبول کردند. از همین روی تامی برای انتقام از ‌هالیوود و اثبات خود، با پول هنگفتی که در اختیار داشت، شخصا به ساخت فیلمی به نام «اتاق» براساس فیلمنامه‌ای از خود و باشرکت گرک اقدام نمود. دوربین و وسائل فیلمبرداری خرید و بازیگر و سایر عوامل فنی را استخدام کرد اما آنچه ساخته شد، هجوی بیش نبود.

به نظر می‌آید مثل فیلم سخیف تامی ویزو در مقابل آنچه بعضا در این سینما تولید شده که اساسا از فیلم و سینما بویی نبرده و متاسفانه به دنبال مهر رهایی بخش «توقیف» له له می‌زند، مثل فیلم «همشهری کین» است در مقابل فیلمفارسی‌های «قهوه خونه قنبر» یا «آقا مهدی کله پز» و یا «خانم دلش موتور می‌خواد»!!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

    اخه تو سر پیازی یا ته پیاز .چکاره ای که نظر میدی

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها