کد خبر: 624898
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۴۰:۳۹
| |

غلامرضا موسوی، رئیس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران:

دیگر به صدا وسیما تبلیغ نمی‌دهیم/ زاکانی هیچ ارتباطی با هنر ندارند

آقای زاکانی هیچ ارتباطی با هنر ندارند و تیم ایشان از کارهای فرهنگی هیچ حمایتی نمی‌کنند.

دیگر به صدا وسیما تبلیغ نمی‌دهیم/ زاکانی هیچ ارتباطی با هنر ندارند
کد خبر: 624898
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۴۰:۳۹

غلامرضا موسوی رییس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران می‌گوید: یک آگهی تلویزیون حداقل باید بین 400 تا 800 بار از شبکه‌های مختلف سیما پخش شود تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد، آگهی کمتر از تعداد 400 اثری در بخش تبلیغات و معرفی فیلم به مخاطب ندارد.

او در ادامه با بیان اینکه یک آگهی برای تبلیغ فیلم از تلویزیون بیشتر به شوخی می‌ماند، گفت: بعضی فیلمسازها تصمیم گرفتند به‌رغم تبلیغات خوبی که صداوسیما به فیلم‌های‌شان اختصاص داده، آگهی فیلم‌شان را به صداوسیما ندهند چون هیچ نتیجه و اثربخشی در معرفی فیلم‌های‌شان به مردم و مخاطبان ندارد، چراکه تبلیغات تلویزیونی اگر قرار است اثربخشی داشته باشد باید به تعداد بالا باشد.

این تهیه‌کننده سینما در بخش دیگری از صحبت خود درباره مشکلات پخش آگهی از تلویزیون ایران گفت: واقعیتش را بخواهید تلویزیون ایران با تهیه‌کنندگان فیلم‌های در حال اکران قراردادی منعقد می‌کند که به شرطی به فیلم‌های شما آگهی رایگان تعلق می‌گیرد که آگهی فیلم‌های شما از ماهواره پخش نشود که اگر آگهی فیلم شما از ماهواره پخش شود نرخ آگهی رسمی از شما دریافت می‌شود، از آنجایی که نرخ رسمی آگهی فیلم‌ها هم به‌ شدت بالاست برای تهیه‌کننده‌ها صرف نمی‌کند که با این قیمت‌های سرسام‌آور به تلویزیون آگهی بدهند.

از طرف دیگر رسانه‌های ماهواره‌ای از آنجایی که از سازندگان فیلم کسب اجازه نمی‌کنند و خودشان تیزر فیلم‌ها را از سایت‌ها گرفته و کاملا رایگان از رسانه‌شان پخش می‌کنند، آنها به اسم حمایت از سینمای ایران سازندگان فیلم‌ها را دچار مشکل می‌کنند. این گرفتاری است که ما با تلویزیون و تبلیغات فیلم‌های‌مان داریم.

رییس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل در ادامه می‌گوید: هم از این نظر و هم اینکه دیگر آگهی‌های تلویزیون تاثیرگذاری چندانی در بین مردم ندارد بعضی فیلمسازان تصمیم گرفتند به صداوسیما آگهی ندهند.

شهرداری که هیچ شناختی از فرهنگ ندارد

موسوی همچنین درباره حمایت شهرداری از فیلم‌های در حال اکران هم گفت: متاسفانه باید اذعان داشت برخلاف شهردار‌های دیگر تهران، آقای زاکانی هیچ ارتباطی با هنر ندارند و تیم ایشان از کارهای فرهنگی هیچ حمایتی نمی‌کنند. موسوی تاکید کرد، شاید برخی شهرداران قبلی مستقیم شخصیت کامل فرهنگی نداشتند، اما مشاوران باهوشی داشتند و خودشان نیز به اهمیت فرهنگی معتقد بودند. آقای زاکانی به گمان من هیچ شناخت فرهنگی ندارد و مشاوران فرهنگی یا ندارند یا مشاوران نمی‌توانند مشاور دقیق بدهند. شهر تهران، شهری بزرگ است که نیاز‌های فرهنگی ویژه دارد و شهرداری که این مسائل را نمی‌شناسد، به شهروندان لطمه اساسی وارد می‌سازد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • خطیب ارسالی در
    دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲

    خوب شد که رئیس‌جمهور نشد این...

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها