کد خبر: 624895
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۵:۵۰
| |

مدیران ما درک درستی از محصولات فرهنگی ندارند

امروز برای فیلم «شهرک» یک تبلیغ، فردا برای فیلم دیگری سه تبلیغ درنظر می‌گیرند . درحالی که همه جای جهان برای کالای فرهنگی خود چه در تلویزیون و چه در سطح شهر با قیمت‌های پایین و گاهی رایگان، باکس‌های تبلیغاتی اختصاص می‌دهند و مدیران فرهنگی متعهد هستند برای فیلم‌ها تبلیغ کنند.

مدیران ما درک درستی از محصولات فرهنگی ندارند
کد خبر: 624895
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۵:۵۰

سعید خانی، تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل شرکت پخش «خانه فیلم» که سه فیلم «سه کام حبس»، «تصور» و «پرونده باز است» درباره منع استفاده از تبلیغات شهری، تلویزیونی برای بعضی فیلم‌ها می‌گوید: متاسفانه دیگر باور کردیم به اینکه مدیران ما درک درستی از محصولات فرهنگی ندارند، درحالی که همه جای جهان برای کالای فرهنگی خود چه در تلویزیون و چه در سطح شهر با قیمت‌های پایین و گاهی رایگان، باکس‌های تبلیغاتی اختصاص می‌دهند و مدیران فرهنگی متعهد هستند برای فیلم‌ها تبلیغ کنند اما در ایران تعریف برای تبلیغ فیلم‌ها را نداریم، همان‌طور که خودتان در سطح شهر ملاحظه می‌کنید ارزش تبلیغ محصولات تجاری بیشتر از محصولات فرهنگی می‌باشد.

به گزارش روزنامه اعتماد، این مدیر پخش به صحبت‌هایش ادامه می‌دهد: طبیعتا با چنین نگاه سلبی و با این تفکر ما هم هیچ اقدامی نمی‌توانیم انجام بدهیم. یادم می‌آید زمان آقای ضرغامی کمی فضا برای تیزر فیلم‌ها به مراتب بهتر بود و فیلم‌ها براساس سیاست‌گذاری سازمان، تعداد تیزر تبلیغاتی رایگان داشتند اما در حال حاضر نه تنها تیزر رایگان نمی‌دهند که آن میزان قیمتی که به معرفی فیلم در تلویزیون اختصاص پیدا می‌کند فقط کفاف تبلیغ یک تیزر فیلم را می‌دهد. امروز برای فیلم «شهرک» یک تبلیغ، فردا برای فیلم دیگری سه تبلیغ درنظر می‌گیرند هیچ فرقی نمی‌کند چون با این تعداد هیچ تاثیری برای دیده شدن فیلم ندارد.

این تفکر می‌خواهد سینما را تعطیل کند

خانی افزود: من فکر می‌کنم تفکری در حال حاضر وجود دارد که با سینما مشکل بنیادین دارد و نمی‌خواهد سینما برپا و برقرار باشد. این تفکر می‌خواهد سینما را تعطیل کند.

او در ادامه صحبتش درباره راهکار استفاده از تبلیغات برای فیلم‌هایش گفت: ما برای فیلم‌های‌مان متکی به فضای مجازی هستیم که خب فیلتر است و بخش عمده‌ای از مخاطبان را از دست داده‌ایم و هیچ امکان دیگری برای تبلیغات نداریم، به عبارت دیگر فقط فضای مجازی و خود سینماها هستند. این تهیه‌کننده سینما در ادامه درباره تفاوت تبلیغ محصولات تجاری و فرهنگی می‌گوید: نکته مهمی که برای تبلیغات فیلم‌ها باید درنظر گرفت این است که تبلیغ محصول فرهنگی با تجاری فرق می‌کند. کالای فرهنگی برای معرفی خود به مخاطبان مدت کوتاهی فرصت دارد و زیاد وقت ندارد در نتیجه حمایت از این محصولات بیشتر باید باشد که متاسفانه وقتی می‌گویم مدیران ما درک درستی از فرهنگ ندارند در همه ابعاد آن صدق می‌کند، به نظر می‌رسد آنها باید به بلوغ فرهنگی برسند تا بدانند جامعه نیاز به کالای فرهنگی دارد پس برای اطلاع‌رسانی آن به مخاطب باید حمایت کنند.

او گفت: چهار ماه ابتدای امسال فروش سینما خیلی خوب بود. با فرا رسیدن ماه محرم سینما دچار افت گیشه شد. امیدوارم شورای صنفی نمایش همچون سال گذشته، برای ادامه سال برنامه‌ریزی درستی در چینش اکران داشته باشد تا شاهد اکران خوبی در ادامه سال باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها