کد خبر: 617540
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۰۷:۴۴:۵۶
| |

الیاس حضرتی به مناسبت سالروز تاسیس روزنامه اعتماد:

تلاش بر این است که فرصتی برای انعکاس صدای اکثریت مردم ایران فراهم کنیم

الیاس حضرتی نوشت: در همه این سال‌ها تلاش مجموعه «اعتماد» بر این بود که میان دو راس پاره خط، فرصتی را برای انعکاس صدای اکثریت مردم ایران فراهم کند.

تلاش بر این است که فرصتی برای انعکاس صدای اکثریت مردم ایران فراهم کنیم
کد خبر: 617540
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۰۷:۴۴:۵۶

«21 سال تلاش برای کسب اعتماد» عنوان یادداشت الیاس حضرتی برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: 21 سال پیش تصمیم گرفتم روزنامه‌ای منتشر کنم؛ داستان از اینجا آغاز شد، در روزهایی که نماینده مجلس ششم بودم در ساختمان سابق مجلس در حال قدم زدن بودم؛ با خودم فکر می‌کردم که پس از حضور در چند دوره نمایندگی سرانجام روزی از فعالیت نمایندگی و حضور در ساختار تقنینی کشور بازنشسته می‌شوم (یا شورای نگهبان مرا رد صلاحیت می‌کند یا مردم رای نمی‌دهند و...) و باید فعالیت در حوزه دیگری را تجربه کنم. در آن برهه از خودم می‌پرسیدم که از چه طریقی می‌توان اثرگذاری مناسبی برای جامعه داشت و چه باید کرد؟ 

محتمل‌ترین راه این بود که مانند بسیاری از سیاستمداران و نمایندگان راهی وزارتخانه‌ای، دستگاهی یا نهادی شوم و سکان هدایت ساختاری را در معاونت وزارتخانه، مدیرکلی و... به عهده بگیرم. اما از آنجا که دوست داشتم ابتکار عمل و خلاقیت را در مسیر فعالیت‌هایم در دست داشته باشم، مایل نبودم در شمایل معاون وزارتخانه، وزیر و... فعالیت کنم. دوست نداشتم دنباله‌روی کسی باشم و دوست داشتم در مسیر حقیقت و منافع ملی کشور و مردم حرکت کنم.  همان زمان تصمیم گرفتم روزنامه‌ای را برای ملت ایران و کشورم منتشر کنم، روزنامه‌ای که ضمن اصلاح‌طلب بودن، حتما حرفه‌ای هم باشد و با استفاده از تجارب نسل‌های قدیم و نسل جدید ترکیبی مطلوب را برای مردم ایران فراهم کند.

در آن زمان این‌گونه نبود که درخواست راه‌اندازی رسانه از طریق سامانه‌های ارتباطی صورت گیرد. درخواست‌ها باید به صورت دستی و از طریق افراد معتمد صورت می‌گرفت. در آن زمان درخواستی نوشتم و از روز اول از حجت طهماسبی خواستم که امور اداری این درخواست را از طریق وزارت ارشاد دنبال کند. خوشبختانه مجوز راه‌اندازی روزنامه اخذ و زمینه برای برپایی خیمه « اعتماد» فراهم شد.

گاهی اوقات در مسیر زندگی فرد، رخدادهایی شکل می‌گیرد که خارج از اراده انسان است. از شانس من و از قضای روزگار در آن ایام در دولت دوم سید محمد خاتمی؛ تغییراتی در روزنامه ایران به وقوع می‌پیوندد.  با آمدن آقای وصال در روزنامه ایران، دکتر بهروز بهزادی و مجموعه روزنامه ایران آنجا را خالی کرده و قطع همکاری کرده بودند. با رهبری دکتر بهزادی که دوستی و تلاش‌های او در همه 21 سال گذشته، منشأ رشد روزنامه شد، «اعتماد» متولد شد، پا گرفت، رشد کرد و با تلاش‌های همه همکاران عزیزم در بخش‌های مختلف از تحریریه تا اطلاعات و فنی و اداری و... بالید و به اوج رسید.

در همه این سال‌ها تلاش مجموعه «اعتماد» بر این بود که میان دو راس پاره خط، فرصتی را برای انعکاس صدای اکثریت مردم ایران فراهم کند. هدفی که امیدواریم با همراهی مخاطبان با تلاش روزنامه‌نگاران و همکاران و لطف خداوند متعال میسر شود. هدف ابتدایی من از تاسیس این روزنامه حضور حداقل نیم قرنی در فضای مطبوعات و رسانه‌های کشور بوده است. امروز آرام آرام به محدوده تحقق نیمی از این هدف نزدیک می‌شویم تا بعد چه پیش آید و خداوند چه بخواهد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها