کد خبر: 617367
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

روزنامه اطلاعات:

چرا سایه، شجریان و شفیعی‌کدکنی در صداوسیما جایگاهی ندارند؟

یک روزنامه از اینکه شاعران و نویسندگان فاخر کشور نادیده گرفته می‌شوند، گلایه کرده است.

چرا سایه، شجریان و شفیعی‌کدکنی در صداوسیما جایگاهی ندارند؟
کد خبر: 617367
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۲۲:۰۰:۰۰

روزنامه اطلاعات به بهانه نشست «آموزش زبان فارسی در جهان» در محل بنیاد سعدی از مهجوریت زبان فارسی و همچنین شاعر و نویسندگان نوشته است.

به گزارش اطلاعات، ما بر سر ادبیات فاخر زبان فارسی، به ویژه «شعر و موسیقی» چه آوردیم که در صداوسیمای ما کمتر شعر و موسیقی فاخر شنیده و دیده می‌شود و اغلب در رادیو اشعار مبتذل همراه با موسیقی غربی میدان‌دار شده‌اند!؟ چرا سعدی خواندن‌های مرحوم استاد شجریان که بخشی از سند تاریخی ادبیات و هویت فرهنگی کشور است، هنوز که هنوز است، پخش نمی‌شود!؟ بر سر استادان موسیقی ملی و سنتی ما چه آوردیم که به روزگار «بزن و بکوب» موسیقایی غیرملی آن هم با اشعار مبتذل ادامه می‌دهیم و مزاج فرهنگی، هنری ملت را آلوده و بیمار کرده‌ایم!؟

این روزنامه افزوده است: ادعای ما چنین است که ریشه و شاخص هویت ملی ما، فرهنگ و ادب فارسی است. نماد و نمود آن کجاست!؟ در حالی که حتی یک‌بار یک غزل از «سایه» در صداوسیما و حتی در مطبوعات دیده نمی‌شود!؟ «سایه» از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین غزل سرایان معاصر است که با غزل‌هایش دفن شد! از سعدی و حافظ و مولانا، عراقی، عطار و … نمی‌گویم. از همین شاعران و غزل‌سرایان معاصر ما که زنده، زنده آنهارا دفن می‌کنیم، یاد می‌آورم. از فروزانفر پیر تاریخ فرهنگ و ادبیات فارسی، از جلال‌الدین همایی فرهنگ‌ساز نسل من و از… نمی‌نویسم. همین میراث بزرگ فرهنگی و ادب فارسی زمانه‌ام، استاد شفیعی کدکنی کجاست؟ محبوس در اطاق کارش! آیا حتی یک‌بار از میراث سترگ ادب و فرهنگ او برای وطن در صداوسیما یا در… یادی می‌شود!؟ استادان برجسته موسیقی ما کجایند؟ چگونه‌اند!؟ آنقدر مهجورند و در تلاش معاش که من شرم دارم از یادآوری اسامی آنها!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها