فیلم تازه اسکورسیزی درباره چیست؟

جدیدترین فیلمی که از مارتین اسکورسیزی در جشنواره کن به نمایش درخواهد آمد با بازی لئوناردو دی‌کاپریو به قتل عام سرخ‌پوستان اوکلاهما می‌پردازد.

فیلم تازه اسکورسیزی درباره چیست؟
کد خبر: 613820
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۲۲:۵۰:۴۵

قتل‌های سرخپوستان اوسیج مجموعه‌ای از قتل‌های بومیان آمریکا طی دهه‌های ۱۹۱۰–۱۹۳۰ بود. روزنامه‌ها تعداد فزاینده قتل‌های حل نشده را به عنوان دوره حکومت وحشت توصیف کردند که از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۶ به طول انجامید.

به گزارش شفقنا، حدود شصت یا بیشتر از بومیان آمریکایی اوسیج که ثروتمند بودند از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۳۱ کشته شده‌اند. حالا این موضوع دستمایه جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی شده است.

بومیان اوسیج در اوکلاهاما، مانند بسیاری از قبایل بومی آمریکا، از ظلم و ستم استعمار، نسل کشی، و سرقت زمین ها و منابع خود جان سالم به در برده‌اند. اما مجموعه‌ای از قتل‌هایی که این جامعه را در دهه 1920 هدف قرار می‌دهند، که با هوس پول نفت تحریک شده بود، اکنون در کانون توجه هالیوود قرار گرفته است.

فیلم «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی برنده جایزه اسکار و با بازی لئوناردو دی کاپریو قرار است امروز شنبه در جشنواره فیلم کن به نمایش درآید. این فیلم داستان فساد، دزدی و قتل گسترده در دورانی است که به عنوان پادشاهی ترور شناخته می شود. سرزمین اوسیج سرشار از نفت بود و ثروت را برای جامعه به ارمغان می آورد – اما این رونق کوتاه مدت بود، زیرا اعضای آن با ده ها قتل که توسط مردان سفید پوست انجام شد، به یک رسوایی رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها