کد خبر: 613570
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۱۶:۲۵:۵۶
| |

اختصاصی سینما اعتماد:

جیلان به کن آمد/ رونمایی از فیلم «درباره علف های خشک»

«فیلمی وست» بزرگ‌ترین تهیه کننده و سرمایه گزار در کشورهای اسکاندیناوی فیلم «درباره علف های خشک» کارگردان مشهور ترک «نوری بیلگه جیلان» را در بخش مسابقه جشنواره در کنار چندین فیلم در بخش های دیگر مسابقه در جشنواره کن دارد.

جیلان به کن آمد/ رونمایی از فیلم «درباره علف های خشک»
کد خبر: 613570
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۱۶:۲۵:۵۶

لادن موسوی – سینما اعتماد: کنفرانس خبری «فیلمی وست» که بزرگ‌ترین تهیه کننده و سرمایه گزار در کشورهای اسکاندیناوی است امروز صبح در کن برگزار شد. «فیلمی وست» پارسال فیلم های مهمی مانند «مثلث غم» روبن استلند، برنده نخل طلا و «عنکبوت مقدس» علی عباسی برنده بهترین بازیگر زن را در جشنواره کن داشت. امسال هم «فیلمی وست» فیلم «درباره علف های خشک» کارگردان مشهور ترک «نوری بیلگه جیلان» را در بخش مسابقه جشنواره در کنار چندین فیلم در بخش های دیگر مسابقه در جشنواره کن دارد.
«درباره علف های خشک» هفتمین ساخته «نوری بیلگه جیلان» است. کارگردانی که جزو نوادر و نوابغ کن محسوب می شود و تمام جوایز مطرح کن، از بهترین کارگردانی تا جایزه بزرگ و جایزه هیئت داوران تا نخل طلا (۲۰۱۴) را از آن خود کرده است.
یکی از تهیه کنندگان «درباره علف های خشک » در این مصاحبه مطبوعاتی، درباره فیلمبرداری و تدوین و مراحل پس از فیلمبرداری مانند تدوین فیلم صحبت کرد.
فیلمبرداری آخرین ساخته «جیلان» در سال ۲۰۲۰ شروع شد. ولی به دلیل وسواس شدید این کارگردان سوگلی کن، مراحل پست پروداکشن فیلم تا امسال ادامه پیدا کرد. «درباره علف های خشک» که یکی از شانس های مهم برای بردن جایزه در کن امیال است، امروز در کن برای اولین بار به نمایش در می آید.

پوستر فیلم را می توانید در سینما اعتماد ببنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها