کد خبر: 602983
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۲۲:۰۷:۵۹
| |

پیامدهای یک لجبازی:

عکسی که سعید روستایی از فیلم «برادران لیلا» منتشر کرد؛ فرصتی که از سینما دریغ شد!

تا کی سینمای ایران باید تاوان بدهد؟

انتشار نسخه غیرقانونی فیلم «برادران لیلا» واستقبال از آن در فضای مجازی ثابت کرد سالن های سینما چه پتانسیل مهمی در جذب مخاطبان را ازدست داد.

عکسی که سعید روستایی از فیلم «برادران لیلا» منتشر کرد؛ فرصتی که از سینما دریغ شد!
کد خبر: 602983
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۲۲:۰۷:۵۹

با فاصله کوتاهی از انتشار نسخه دیجیتال فیلم «برادران لیلا» در فرانسه  (شامگاه  جمعه 25 اسفند) نسخه با کیفیت اما غیرقانونی و قاچاق این فیلم  با سرعت زیادی در دسترس مخاطبان ایران قرار گرفت  و تماشاگران مشتاقی که تماشای فیلم را پیگیری می کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین، فارغ از کیفیتی که« برادران لیلا »دارد ، در  همین دوسه روز گذشته درباره ساختار  این فیلم  و نحوه انتشار آن در فضای مجازی بحث ها و گفت وگو های زیادی می شود. حالا در نظر بگیرید اگر این فیلم در سینماها اکران می شد،آیا فرصت بزرگ و مهمی نبود که مخاطبان به سینما  جذب شوند؟  آن هم در روزهایی که  سینماها مخاطبی ندارند و فیلم ها برای جذب حداقل تماشاگر از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند  اکران این فیلم در سینماها بازگشت مالی بالایی نداشت؟

آیا نمی شد دو طرف ماجرا(فیلمساز و وزارت ارشاد) لجبازی را کنار گذاشته و درباره چگونگی اکران فیلم به توافق برسند و از آنچه برآن پافشاری می کنند کمی کوتاه بیایند تا فیلم در سینماها نمایش داده شود؟

نوروزبیگی در مصاحبه با مهر  گفته «تنبیه شدیم و سعید روستایی هم با اصلاح فیلم کنار آماده» در پاسخ به این تهیه کننده باید گفت: آقای نورزوبیگی الان که فرصت از دست رفته  این جملات را می گویید ؟ الان که بیشتر مخاطبان فیلم را دیدند؟ این کنار آمدن چرا زودتر از اینها شکل نگرفت؟

تاریخ سینمای ایران پر است از فیلم های توقیفی (آشغال ها دوست داشتنی، به رنگ ارغوان، من عصبانی نیستم و..) که وقتی اکران شدند آب هم از آب تکان نخورده هیج که بعضی  مخاطب زیادی هم  نداشتند، آیا نمی شد در این شرایط رکود که بیم تعطیلی  سینماها هم می رود با کمی سعه صدر با موضوع برخورد کرد؟انتشار نسخه غیرقانونی فیلم «برادران لیلا» واستقبال از آن در فضای مجازی ثابت کرد سالن های سینما چه پتانسیل مهمی در جذب مخاطبان  را ازدست داد. 

در اینکه سینمای ایران از این قاچاق غیرقانونی متضرر شده  و  سرمایه و هزینه ای که  هدر رفته شکی نیست اما پرسش اینجاست که تا کی قرار است سینمای ایران  تاوان این لجبازی ها را بدهد؟ آیا قربانی بعدی کاناپه و قاتل و وحشی است؟

این عکسی است که سعید روستایی از فیلم منتشر کرد:

 

62556641

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها