کد خبر: 597247
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۱:۰۲:۳۴
| |

جایزه‌ای دیگر برای حامد عنقا و بابک حمیدیان

جایزه هیات داوران فیلم‌های قرآنی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به «حامد عنقا» به خاطر نگارش فیلمنامه قرآنیِ «غریب» و «بابک حمیدیان» رسید.

جایزه‌ای دیگر برای حامد عنقا و بابک حمیدیان
کد خبر: 597247
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۱:۰۲:۳۴

هیات داورانِ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه 25 بهمن و در پنجمین سال متوالی، برای انتخاب آثار الهام گرفته از مفاهیم و مضامین قرآن بعد از تماشا و بررسی فیلم های چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، جایزه خود را به حامد عنقا به خاطر نگارش فیلمنامه قرآنیِ غریب و بابک حمیدیان برای بازی در فیلم غریب در خلق شخصیت شهید محمد بروجردی اهدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در بیانیه هیات داورانِ فیلم‌هایِ قرآنی چهل و یکمین جشنواره بین المللیِ فیلم فجر آمده است: فیلم قرآنی صرفا در ژانر (گونه) تاریخی نمی گنجد. زیرا قرآن هم، مانند خالق یکتای بی همتایش بی نهایت وسیع و عمیق است و نه تنها فراتر از ژانرها بلکه فراتر از همه اندیشه ها، زمان ها، مکان ها و حتی جهان هاست. بنابراین هر ژانری از فیلم های سینمایی که محتوا و مضمون آن یادآور الله، پیامبران، ائمه اطهار و مفاهیم قرآن باشد، یک اثر قرآنی به حساب می آید.

این بیانیه می افزاید: اینک با توجه به اهمیت تولید فیلم های قرآنی و به منظور تشویق هنرمندان جهت ترویج فرهنگ قرآن در سینمای ایران و جهان، امسال پنجمین سال متوالی است که هیات داوران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن سر فرود آوردن بر آستان مقدس قرآن کریم، از تک تک اصحاب هنر سینما و تمامی مسئولان برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر سپاسگزار است و از کلیه هنرمندانی که در راستای معرفی قرآن مجید و ارتقاء هنر سینمای قرانی سعی و تلاش می کنند نهایت قدردانی را بعمل می آورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها