کد خبر: 579493
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۵:۳۰:۳۲
| |

رسالت خطاب به مسئولان صداوسیما: جایزه بگذارید شاید موتور خلاقیت سریال‌سازان روشن شود

روزنامه رسالت نوشت: شاید اگر تلویزیون برای سریال‌هایش مثل جشنواره‌های سینمایی، ارزیابی بگذارد و سیمرغی قائل شود، آن موقع موتور خلاقیت و نوآوری و جذابیت در معاونت سیما روشن خواهد شد.

رسالت خطاب به مسئولان صداوسیما: جایزه بگذارید شاید موتور خلاقیت سریال‌سازان روشن شود
کد خبر: 579493
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۵:۳۰:۳۲

روزنامه رسالت از شباهت سریال‌های تلویزیونی به هم، کلیشه‌ها و همچنین بازیگران تکراری انتقاد کرده و نوشته تلویزیون روی دور تکرار افتاده است. نویسنده گزارش خواسته تلویزیون هم مانند جشنواره‌های سینمایی، جایزه بگذارد شاید موتور خلاقیت سریال‌سازان این رسانه روشن شود.

به گزارش رسالت، سریال‌سازان با نگاهی به الگوهای جدید، پیچیدگی و کلاف سردرگم را چاشنی ترسیم فضای قصه، شخصیت‌پردازی کاراکترها و روایت داستان‌هایشان در دستور کار قرار بدهند به‌جای اینکه به کلیشه‌ها متوسل شوند، چرا که در این صورت است که سریال‌های تلویزیونی به یکنواختی می‌رسند و درصد پایین بینندگان را به خودشان اختصاص می‌دهند.

حضور بازیگران تکراری در سریال‌های مختلف به‌فاصله زمانی کوتاه نیز به اتفاقی رایج در تلویزیون تبدیل شده و این مسئله هم تأثیر منفی بر استقبال تماشاگران از سریال‌ها داشته و خواهد داشت.

شاید اگر تلویزیون برای سریال‌هایش مثل جشنواره‌های سینمایی، ارزیابی بگذارد و سیمرغی قائل شود، آن موقع موتور خلاقیت و نوآوری و جذابیت در معاونت سیما روشن خواهد شد. حالا که مرکزی همچون سیمرغ آمده بازوی معاونت سیما و گروه‌های فیلم و سریال شود، ای‌کاش هم به این سیمرغ اهدایی به سریال‌سازان بیندیشد و هم اندیشه و تفکر و خلاقیت را به فیلمنامه‌ها و القای جذابیت و هیجان و پیچیدگی را به ساختار مجموعه‌ها بیفزاید، قطعاً هوایی تازه لازم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها