در گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» ببینید:

وداع سایه با ارغوان/ در مراسم تشییع هوشنگ ابتهاج چه گذشت؟

مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج صبح امروز، جمعه ۴ شهریورماه، مقابل تالار وحدت تهران برگزار و پیکر این شاعر به زادگاهش رشت منتقل شد تا فردا ۵ شهریورماه در خاک آرام بگیرد.

کد خبر: 570814
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج صبح امروز، جمعه ۴ شهریورماه، مقابل تالار وحدت تهران برگزار و پیکر این شاعر به زادگاهش رشت منتقل شد تا فردا ۵ شهریورماه در خاک آرام بگیرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، پخش شعرخوانی ابتهاج از شعر «ارغوان» و سخنرانی‌های یلدا ابتهاج، دختر سایه، و احمد جلالی، سفیر سابق ایران در یونسکو، از بخش‌های مختلف مراسم تشییع هوشنگ ابتهاج بود.

یلدا ابتهاج در بخشی از صحبت‌هایش در این مراسم گفت: من این روز را هرگز تصور نداشتم و نمی‌دانستم چه پیش می‌آید اما اکنون همه ما اینجا در یک غم شریک هستیم، از جانب خودم به شما تسلیت می‌گویم. امیدوارم این امانت را از ما بپذیرید و در این خاک حفظش کنید. 

به گفته یلدا ابتهاج پیکر سایه امروز به رشت منتقل شده و مراسم تدفین او فردا، شنبه ۵ شهریورماه، از ساعت هشت صبح در باغ محتشم رشت برگزار خواهد شد.

شعرخوانی دختران مدرسه «سلاله» که قبلا با هوشنگ ابتهاج گفت‌وگو کرده بودند بخش دیگری از این مراسم بود.

محمدرضا شفیعی کدکنی، بهمن فرمان‌آرا، محمدعلی مودب، الیاس حضرتی، سیدمحمدعلی ابطحی، سهیل محمودی، اسماعیل آذر، علی دهباشی و... از چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

علی دهباشی در حاشیه مراسم تشییع پیکر سایه در گفت‌وگوی کوتاهی با اعتمادآنلاین با اشاره به اینکه هوشنگ ابتهاج جای بدی نرفته و او الان پیش همه کسانی است که یک عمر با آنها زندگی می‌کرد، گفت: سایه در کتاب‌ها و شعرهایش در کتابخانه‌های همه دوستداران شعر فارسی زنده و جاوید است.

دهباشی در مورد انتقادها از شعر سایه هم گفت: می‌خواهیم با دستمایه کم و تُنُک و ناچیز شاعری را که هفتاد سال شعر گفته نقد کنیم، اما کار خوب این است که نشان دهیم سایه در هر صفحه از شعر معاصر ایران نشسته و نگران سطح کار بچه‌هایی که کار می‌کنند.

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از مراسم تشییع پیکر سایه در تهران را در ادامه ببینید.

 

تصویر: بهنام افشاری، مهرداد آلادین

تدوین: مهرداد آلادین

 

دیدگاه تان را بنویسید