آمادگی وزارت ارشاد برای انتقال پیکر ابتهاج به ایران

در پی خبر صبح امروز خبرگزاری فارس درخصوص وصیت هوشنگ ابتهاج با موضوع خاکسپاری این شاعر در کنار درخت ارغوان منزلش در تهران، وزارت ارشاد از آمادگی خود برای انتقال پیکر به ایران خبر داد.

آمادگی وزارت ارشاد برای انتقال پیکر ابتهاج به ایران
کد خبر: 567963
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۵:۵۷:۴۳

در پی خبر صبح امروز درخصوص وصیت هوشنگ ابتهاج با موضوع خاکسپاری این شاعر در کنار درخت ارغوان منزلش در تهران وزارت ارشاد از آمادگی خود برای انتقال و تشییع پیکر زنده‌یاد هوشنگ ابتهاج (سایه) در ایران خبر داد. 

​به گزارش فارس، محمود شالویی دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی به نمایندگی از وزیر ارشاد در تماس تلفنی با یلدا ابتهاج دختر زنده‌یاد امیرهوشنگ ابتهاج ضمن ابلاغ پیام تسلیت اسماعیلی به وی، از آمادگی این وزارتخانه برای هرگونه همکاری در انتقال پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج (سایه) به ایران و تشییع این شاعر معاصر در وطن خبر داد.

شالویی در ادامه گفت: از زمان بستری شدن استاد سایه در بیمارستان بنا به تأکید وزیر ارشاد، ما از طریق خانم یلدا ابتهاج همواره جویای آخرین وضعیت سلامتی او بودیم. امروز هم بلافاصله پس از دریافت خبر درگذشت وی، در تماس تلفنی با دختر آن زنده یاد، پیام تسلیت وزیر را به خانواده او ابلاغ و مراتب همکاری و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به منظور انتقال پیکر سایه به ایران اعلام کردیم.

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا.سایه) که در تیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد امروز چهار‌شنبه ۱۹ مرداد در ۹۴سالگی درگذشت. زنده یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش با نام «نخستین نغمه‌ها» را منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب‌های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌های موفقی از شعر نو در بین آثار این شاعر سترگ به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها