کد خبر: 565838
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۱:۰۹:۴۰
| |

از مرضیه برومند تقدیر شد

​مجمع عمومی سالانه انجمن نمایشگران عروسکی با تقدیر از مرضیه برومند و سخنان هادی حجازی فر برگزار شد.

از مرضیه برومند تقدیر شد
کد خبر: 565838
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۱:۰۹:۴۰

در این برنامه که چهارشنبه، ۵ مرداد در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد، هما جدی کار، رییس انجمن نمایشگران عروسکی با همراهی مقصود نعیمی ذاکر ، مدیرعامل خانه تئاتر، مدالیوم خانه تئاتر ایران را به برومند اهدا کردند.

به گزارش ایسنا، برومند که در سال های گذشته به مدت سه دوره دبیری جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک را بر عهده داشته است، با ابراز خرسندی از انتخاب هادی حجازی فر به عنوان دبیر دوره نوزدهم، گفت: هادی حجازی فر هنرمندی عملگراست و این برای جشنواره خوب است.

او از نمایشگران عروسکی درخواست کرد که با اجرای آثار باکیفیت در این جشنواره، به آن گرما و اعتبار ببخشند.

برومند ادامه داد: یک جشنواره با آثار خوب، قدرت می گیرد و بدون کارهای خوب، امکانات و بودجه جشنواره را از آن می گیرند.

او با اشاره به تلاش های هادی حجازی فر برای ارتقای بودجه جشنواره، افزود: بودجه گرفتن بسیار سخت است و کار دشوار دبیر، این است که بودجه مصوب را دریافت کند و از این پس هر روز باید دنبال پول بدود.

او همچنین با ارایه توضیحاتی درباره موزه عروسک، ادامه داد: زمینی در خیابان ۳۰ تیر را به این کار اختصاص داده اند که نقشه هایش هم آماده شده اما مدام با تغییر مدیران شهرداری رو به رو بوده ایم.

برومند با بیان این که برای راه اندازی این مکان مذاکرات بسیاری انجام داده است، افزود: تا ۲ ماه دیگر می دوم اما اگر به نتیجه نرسیدم، مانند دوی امدادی این مسئولیت را به هادی حجازی فر واگذار می کنم.

مقصود نعیمی ذاکر که به تازگی به عنوان مدیرعامل خانه تئاتر انتخاب شده، از مرضیه برومند به عنوان هنرمندی یاد کرد که همواره سلامت حرفه ای داشته است.

در این برنامه، هادی حجازی فر، دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک با ارایه توضیحاتی درباره تغییرات این جشنواره، گفت: به عنوان یک نمایشگر عروسکی، همیشه از ارقامی که در این حوزه وجود داشته، شرمنده بوده ام و امسال بعد از چند جلسه، قرار شد بودجه ای معادل ۱۰ میلیارد تومان به جشنواره اختصاص بدهند و البته همه تلاشم را به کار می گیرم تا با جذب حامیان مالی، بخشی از این بودجه را در پایان جشنواره، به مرکز هنرهای نمایشی برگردانم. بودجه تئاتر ۴۰ میلیارد تومان است که ۱۵ میلیارد آن، هزینه پرداخت دستمزد کارمندان می شود و مابقی به جشنواره ها و کمک هزینه گروه های نمایشی اختصاص دارد.

او با اشاره به نگرانی بخشی از اهالی رسانه از شائبه های مطرح شده نسبت به حذف عنوان مبارک و جایگزین کردن عنوانی دیگر، ادامه داد: عنوان مبارک برند جشنواره است و هرگز قرار نیست حذف شود. گاهی اطلاعات نادرست، ایجاد نگرانی می کند. در حالی که خانواده عروسکی با یکدلی و اتحاد می تواند مشکلات موجود را از میان بردارد.

حجازی فر با تاکید بر توجه ویژه به گروه های استانی در این دوره از جشنواره، تاکید کرد: هدف اصلی من بالا بردن سطح مطالبات خانواده عروسکی است چون تا زمانی که به حداقل ها راضی شویم، وضع همین است.

وی با اعلام این که سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به کارهای عروسکی اختصاص پیدا کرده است، گفت: با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، در این دوره از جشنواره گروه‌های شهرستانی حاضر در جشنواره، در طول این رویداد در تهران مستقر می‌شوند تا بتوانند همه آثار حاضر در جشنواره را ببینند.

در ادامه، از گروه ها و بعضی از نمایشگران عروسکی که در دوران کرونا به گسترش فعالیتهای عروسکی پرداخته اند، تقدیر شد.

بر همین اساس، خانواده بهرام بهبهانی، خانواده سیاوش ستاری، گروه اجرایی نمایش"پل" و پوپک عظیم پور، نازیلا نوری شاد، امیر سلطان احمدی به عنوان سه هنرمند فعال عروسکی تقدیر شدند.

ارایه گزارش عملکرد یک ساله انجمن توسط هما جدی کار، رییس هیات مدیره، اجرای یک قطعه نمایش عروسکی با بازی و عروسک گردانی بهناز مهدی خواه و اجرای یک قطعه موسیقی و پخش چند تیزر، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها