بند تهران در دستان طالبان/ از بند تهران تا برزخ کابل

تدوین فیلم مستند «بند تهران» با حکایت زندگی دختر افغان در ایران قبل از استقرار حکومت طالبان در افغانستان به پایان رسید.

بند تهران در دستان طالبان/ از بند تهران تا برزخ کابل
کد خبر: 553567
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۵:۲۹:۳۷

 در شرایطی که خبر می‌رسد محدودیت فعالیت‌های زنان در افغانستان به اوج خود رسیده و حتی پوشیدن برقع در شبکه‌های تلویزیونی اجباری شده، تدوین فیلم مستند «بند تهران» با موضوع مشکلات زنان مهاجر افغان در ایران به پایان رسید.

تدوین این فیلم مستند به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی «جابر مطهری‌زاده» توسط بابک حیدری و محمد سجاد مطهری‌زاده انجام شده است. 

بند تهران، درباره مقطعی از زندگی «گلی قاسمی» دختر مهاجر افغانستانی است که به‌خاطر نداشتن پاسپورت و غیر قانونی بودن حضورش در ایران در شُرُف اخراج از دانشگاه است او باید به افغانستان برود اما کسی حاضر به همراهی و کمک او نیست، حتی خانواده‌اش.

‌‎ گلی قاسمی، سوژه فیلم در حال حاضر با مشکلات عمده‌ای  برای ادامه تحصیل و ماندن در ایران روبه‌روست و از طرف دیگر با توجه به بحرانی شدن شرایط تحصیل و کار زنان در افغانستان نیاز به کمک ویژه دارد. 

‌‎جابر مطهری‌زاده پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی و کارگردانی هشت مستند دیگر را در کارنامه خود داشته است.

 مستند بندتهران، آخرین ساخته مطهری‌زاده، به صورت مستقل ساخته شده است.

عکس و پوستر: امیر صادقی

‌‎عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: جابر مطهری‌زاده، مجری طرح : سارا جهانی، تدوین : بابک حیدری، محمدسجاد مطهری زاده٫ فیلم‌برداران: پیام عزیزی، امیر صادقی، صدابرداران: داوود قلی‌پور، جواد یمقی، مدیر تولید: مرصاد مطهری‌زاده، دستیار کارگردان: ابوالفضل معین٫ مدیر تبلیغات و رسانه: فرنوش آباء

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها