هند سفارت خود را در کابل بازگشایی می‌کند

منابع هندی به نقل از دولت این کشور خبر دادند که دهلی نو به‌دنبال بازگشایی سفارت خود در کابل است اما فعلا برنامه‌ای برای به‌رسمیت شناختن طالبان ندارد.

هند سفارت خود را در کابل بازگشایی می‌کند
کد خبر: 552238
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۷:۲۳:۱۴

منابع هندی اعلام کردند دولت این کشور در حال بررسی امکان بازگشایی سفارت خود در افغانستان در آینده نزدیک است، اما برنامه‌ای برای برسمیت شناختن دولت طالبان ندارد.

​به گزارش فارس، «ایندین اکسپرس» به نقل از منابع آگاه نوشت که تیمی از مقامات امنیتی هند در ماه فوریه برای ارزیابی وضعیت میدانی به کابل پرواز کرده بودند.

این منابع افزودند که طرح بازگشایی شامل اعزام دیپلمات‌ها در سطوح عالی نمی‌شود و سفارت احتمالاً فقط با پرسنل برای اهداف ارتباطی که ممکن است به خدمات کنسولی گسترش یابد، کار خواهد کرد.

هند سفارت خود در کابل را در 17 آگوست، یعنی دو روز پس از تسلط طالبان بر افغانستان، به دلیل بیم به خطر افتادن دیپلمات‌های این کشور تعطیل کرد.

به نوشته ایندین اکسپرس، این تصمیم به دنبال برگزاری نشست شانگهای در پایتخت هند که در آن افغانستان مهمترین موضوع این نشست بوده و این در حالی است که هند تنها کشور در این نشست بوده که نمایندگی رسمی در افغانستان نداشته است. 

به دنبال این نشست هند تصمیم گرفته است که برای داشتن نمایندگی در افغانستان تجدید نظر کند و این تصمیم را در راستا منافع این کشور دانسته است. 

تاکنون 16 کشور نمایندگی خود را در افغانستان فعال کرده و اعلام کردند که با طالبان بدون به رسمیت شناختن این گروه ارتباط خواهند داشت. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها