کد خبر: 546760
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سعید روستایی تهیه‌کننده تئاتر شد

سعید روستایی که در سال‌های اخیر به واسطه کارگردانی فیلم‌های سینمایی «ابد و یک‌ روز» و «متری شیش و نیم» شناخته می‌شود، در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ به عرصه‌ حمایت از تولید آثار نمایشی قدم گذاشته است.

سعید روستایی تهیه‌کننده تئاتر شد
کد خبر: 546760
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۰:۲۰:۰۰

کارگردان جوان سینمای ایران با تهیه‌کنندگی دو نمایش به جمع حامیان تئاتر پیوسته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، سعید روستایی که در سال‌های اخیر به واسطه کارگردانی فیلم‌های سینمایی «ابد و یک‌ روز» و «متری شیش و نیم» شناخته می‌شود، در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ به عرصه‌ حمایت از تولید آثار نمایشی قدم گذاشته است.

نام این کارگردان به تازگی به عنوان تهیه‌کننده دو اثر نمایشی «فرایند» به کارگردانی علی کرسی‌زر و «داغ ننگ» کاری از فرهاد شنتیایی اعلام شده که هر دو نمایش در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته‌اند.

این اتفاق نشان‌دهنده تغییر رویکرد کارگردان جوان سینمای ایران در مقایسه با سال‌های اخیر است؛ چرا که روستایی در گذشته و پیش از شروع ساخت آثار سینمایی بلند، با گروه‌های تئاتر دانشجویی و حرفه‌ای همکاری داشت.

در خلاء حمایت‌های نظام‌مند دولتی (که شهرداری‌ها را نیز شامل می‌شود) از گروه‌های خلاق و مستعد تئاتری، حالا هنرمندانی که در زمینه هنرهای نمایشی سابقه فعالیت دارند و موفق به گسترش امکانات خود در عرصه سینما شده‌اند با حساسیت بیشتری به مقوله حمایت از تولید و اجرای آثار نمایشی فکر می‌کنند.

هادی حجازی‌فر و نوید محمدزاده از جمله چهره‌های تئاتری بودند که پس از حضور موفق در سینما نسبت به این مهم روی خوش نشان دادند. حالا با ورود سعید روستایی به عرصه تهیه‌کنندگی تئاتر و حمایت او از تولید و اجرای دو نمایش، باید پذیرفت سومین چهره جوان به این جمع پیوسته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها