اکران آنلاین مستند «هویدا» و «مرتضی آوینی»

نسخه سینمایی «هویدا» و مجموعه مستند «آقا مرتضی» از امروز و فردا اکران آنلاین خود را آغاز می‌کنند.

اکران آنلاین مستند «هویدا» و «مرتضی آوینی»
کد خبر: 546172
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۴:۵۵

مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر قرار است از امشب ۱۸ فروردین به دلیل همزمانی با سالروز مرگ امیرعباس هویدا، باسابقه‌ترین نخست‌وزیر پهلوی اکران آنلاین خود را در سایت خانه مستند آغاز کند.

به گزارش روابط عمومی خانه مستند، مستند زندگی و زمانه مرگ امیرعباس هویدا ابتدا در چهار قسمت ۴۲ دقیقه‌ای تولید شد و به زندگی جعبه سیاه بسیاری از اتفاقات دهه ۴۰ و ۵۰ ایران و بررسی وضعیت رژیم پهلوی در ۱۵ سال انتهایی این رژیم می‌پردازد و نسخه سینمایی آن که تا امروز نمایش داده نشده است از امشب ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰ به صورت رایگان وارد اکران آنلاین خانه مستند می‌شود.

همچنین از جمعه ۱۹ فروردین به مناسبت شهادت مرتضی آوینی مجموعه مستند «آقا مرتضی» به کارگردانی سیدعباس سیدابراهیمی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر پخش خود را در سایت خانه مستند آغاز می‌کند و هرشب ساعت ۱۹:۰۰ یک قسمت از آن به اکران آنلاین می‌رود.

بر اساس این خبر، مجموعه مستند «آقا مرتضی» به عنوان اولین مجموعه مستند جامع درباره زندگی شهید مرتضی آوینی، با الهام از کتاب «زندگی زیباست» که توسط سیدعباس سیدابراهیمی در سال ۹۰ تالیف شده، ساخته شده است.

مستند هفت‌قسمتی «آقا مرتضی» شامل تصاویر و روایت‌هایی از دوران کودکی، دانشگاه، پس از انقلاب، روایت فتح و در نهایت شهادت سیدمرتضی آوینی در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها