پخش مستندی درباره «حسام‌الدین سراج»

«عاشقی پیداست» با روایت مستندی از حسام‌الدین سراج امشب از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود.

پخش مستندی درباره «حسام‌الدین سراج»
کد خبر: 545373
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۱۴:۱۰:۵۶

«عاشقی پیداست» با روایت مستندی از حسام‌الدین سراج امشب از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مستند به تهیه‌کنندگی احمدرضا بلیغ و کارگردانی جواد مولانیا، ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۴ بامداد خواهد بود.

این مستند که کاری از گروه هنر و ادب شبکه چهارم سیما است، حسام‌الدین سراج را این‌طور معرفی کرده است: او زاده‌ اصفهان است، شهری که شعر و موسیقی در زاینده‌رودش جاری است، از ۱۳ سالگی با نواختن تمبک و سنتور در موسیقی جای خود را جست‌وجو می‌کرد، او اگرچه معماری را با گرایش شهرسازی در دانشگاه شهید بهشتی تا مقطع کارشناسی ارشد و سپس دکترای پژوهش هنر را در دانشگاه هنر ادامه داد و در فضای علمی با تدریس در دانشگاه و مقالاتش درجه علمی بالایی دارد، اما شهرتش را به صدایش مدیون است.

او با هنرمندانی چون جلیل شهناز، فرهنگ شریف، حسن یوسف‌زمانی، فریدون شهبازیان، جلال ذوالفنون و محمد موسوی همکاری داشته و در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان، سوییس، هلند، یونان، اسپانیا، چین، ترکیه، کانادا، تونس، قطر و روسیه اجراهای موفقی داشته است.

از سرپرست گروه موسیقی سنتی ایرانی «بیدل» آثار موسیقی متعددی نظیر باغ ارغوان، وصل مستان، شمس الضحی، یاد یار، آفاق عشق، طریقت عشق، شرح فراق، آئینه رو، دل‌آرا، بی‌نشان، نگاه آسمانی، نرگس مست و… منتشر شده‌است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها