گزارش لس‌آنجلس تایمز:

خواننده ایرانی بازجویی و از ورود به آمریکا منع شد!/بازداشت چندساعته علیرضا قربانی

لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: برگزارکنندگان یک برنامه نوروزی در آمریکا گزارش دادند علیرضا قربانی، خواننده مشهور ایرانی، پس از بازداشت توسط ماموران آمریکایی در فرودگاهی در تورنتو، موفق به ورود به ایالات متحده نشد.

خواننده ایرانی بازجویی و از ورود به آمریکا منع شد!/بازداشت چندساعته علیرضا قربانی
کد خبر: 545303
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۷:۲۸:۲۲

علیرضا قربانی، خواننده ایرانی و مهمان جشن نوروزی سگرستروم بازجویی و از ورود به آمریکا منع شد.

به گزارش فارس به نقل از لس‌آنجلس تایمز، برنامه‌ای نوروزی با عنوان جشن سال نوی ایرانی که بلیت‌هایش به طور کامل فروخته شده بود، در مرکز هنرهای سگرستروم کاستا مسا، شنبه با حضور برخی از مشهورترین خوانندگان ایرانی همراه بود اما یک ستاره به‌طور محسوسی غایب بود.

برگزارکنندگان این برنامه گزارش دادند که روز جمعه علیرضا قربانی، خواننده مشهور ایرانی، دو تابعیتی ایران و کانادا، پس از بازداشت توسط ماموران در فرودگاهی در تورنتو، پس از بازجویی از ورود به ایالات متحده منع شد.

علیرضا اردکانی، مدیر اجرایی بنیاد غیرانتفاعی فرهنگ در منطقه لس آنجلس، که برای میزبانی رویدادی نوروزی با ارکستر سمفونیک پاسیفیک همکاری کرده گفت: قربانی سوار هواپیما شد، روی صندلی خود نشست، اما تعدادی از ماموران اداره مهاجرت آمریکا وارد هواپیما شدند و او را بیرون آوردند.

اردکانی گفت: نزدیک به چهار ساعت از او بازجویی کردند و در نهایت به او گفتند که روادیدش لغو می‌شود و دیگر نمی‌تواند به آمریکا سفر کند. وی افزود: من فقط یک پیامک دریافت کردم که او اجازه ندارد بیاید - فکر کردم این یک شوخی است. 

اردکانی بعداً متوجه شد که بازداشت موقت قربانی و محرومیت از سفر احتمالاً به خاطر خدمت سربازی او که ۴۹ ساله است، در دهه‌های قبل در سپاه بوده است.

لس‌آنجلس تایمز در ادامه نوشت: سپاه در سال ۲۰۱۹ توسط دولت ترامپ در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گرفت. در حالی که ده‌ها سازمان در آن زمان در فهرست FTO(فهرست سازمانهای تروریستی) قرار گرفتند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نهاد دولتی بود که توسط ترامپ در این فهرست قرار گرفت.

از آنجایی که ایران برای شهروندان مرد ۱۹ ساله و بالاتر که تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند تا دو سال خدمت سربازی داوطلبانه یا اجباری نیاز دارد، بسیاری از شهروندان اساساً برای خدمت - از جمله در سپاه پاسداران - فراخوانده می شوند و آنها را مشمول محدودیت های سفر به ایالات متحده می‌کند که برای افراد در نظر گرفته شده است.مسیح فولادی، معاون بخش لس‌آنجلس شورای روابط اسلامی-آمریکایی، گفت: این اقدام ترامپ از آن زمان برای اتباع ایرانی که مایل به سفر یا مهاجرت به ایالات متحده هستند، دردسر‌های متعددی را ایجاد کرده است.

در حالی که برخی از سفر به ایالات متحده منع می‌شوند، برخی دیگر ممکن است با مشکلاتی در دریافت گرین کارت مواجه شوند، حتی زمانی که بستگان، همسران و فرزندانی دارند که از قبل در آمریکا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها