سازمان سینمایی از نظارت بر شبکه نمایش خانگی عقب‌نشینی کرد

سازمان سینمایی برای نخستین بار از ادعای نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی دست برداشت و آن‌ها را رسما به ساترا وابسته به صداوسیما واگذار کرد.

سازمان سینمایی از نظارت بر شبکه نمایش خانگی عقب‌نشینی کرد
کد خبر: 538460
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۱۱:۴۵:۱۶

در حالی که در ماه‌های گذشته، اختلاف نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما بر سر اختیار نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی و پلتفرم‌های وی‌اودی بالا گرفته بود، به نظر می‌رسد این اختلاف نظر به پایان رسیده و سازمان سینمایی از ادعای نظارت بر سریال‌های خانگی دست برداشته است.

به گزارش خبرگزاری صبا، عصر دیروز ۲۷ بهمن ماه حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با ایرنا، ماحصل جلسات متعدد این سازمان با ساترا را در دو نکته دانست؛ نخست این که مجوز صادرشده از سوی سازمان سینمایی برای نمایش اینترنتی فیلم‌های سینمایی، کفایت کند و فیلم‌ها نیازمند مجوزی تازه از سوی ساترا برای نمایش در پلتفرم‌ها نباشند؛ امری که البته چندان مورد مناقشه هم نبود و تاکنون مواردی از ممیزی مجدد فیلم‌های سینمایی در پلتفرم‌ها گزارش نشده بود.

دوم این که بررسی و صدور مجوز برای سریال‌های خانگی، از سوی سازمان سینمایی متوقف شده و همه این امور به ساترا محول شود.

این مورد عملا به معنای آن است که سازمان سینمایی برای نخستین بار، از ادعای محق بودن خود برای نظارت بر سریال‌های خانگی دست برداشته است. این در حالی است که در ماه‌های اخیر، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی چند بار از لزوم بازگشت اختیار نظارت بر این سریال‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفته و اعلام کرده بود: معتقدیم باید صفر تا صد جریان وی‌او‌دی‌ها به ارشاد برگردد.

بنابراین با این اتفاق، می‌توان پرونده اختلاف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما بر سر نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی را که منجر به صدور مجوزهای دوگانه شده بود، پایان‌یافته تلقی کرد.

این در حالی است که سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی (ساترا) همچنان دارای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای تاسیس نیست و حدود و ثغور فعالیت آن بر اساس متن قانون تعیین نشده است. بنابراین مشخص نیست آیا تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما، با تغییر مدیران یا اختلاف نظرهای احتمالی دو نهاد بر سر مسایل دیگر، پابرجا باقی بماند یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها