کد خبر: 531235
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۰:۰۹:۰۹
| |

«دینامیت» پنجمین فیلم پرفروش سینما هم نیست!

فرهیختگان: هم‌اکنون و تا به امروز دینامیت، یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار مخاطب داشته که این تعداد، حدود نصف مخاطبان پنجمین فیلم پرفروش است.

«دینامیت» پنجمین فیلم پرفروش سینما هم نیست!
کد خبر: 531235
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۰:۰۹:۰۹

فرهیختگان نوشت: با هر متر و معیاری که حساب می‌کنیم، دینامیت تا امروز، جایی در میان پنج فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران ندارد. اگر بخواهیم این تاریخ را به سال‌های پس از انقلاب هم معطوف کنیم، باز هم جای «دینامیت» در میان پنج فیلم پرفروش نیست.

 اگر بخواهیم تعداد تماشاگران ۲۲ سال نمایش «عقاب‌ها» را در نظر بگیریم، این فیلم با فروش ۲۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، یک گیشه رویایی برای خود ایجاد کرده که قطعا تا سال‌ها، فیلمی نخواهد توانست به این رقم نزدیک شود «عقاب‌ها» در فاصله سال‌های اکران ۶۴ تا ۸۵، دقیقاً ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۶۷ قطعه بلیت فروخته است و بدون تردید پرتماشاگرترین فیلم سینمای ایران است.

اما اگر مبنا، فروش فیلم در همان سال نخست نمایش خود است، رتبه نخست در اختیار فیلم «اخراجی‌ها ۲» قرار دارد که در سال ۸۶ تولید شد و توانست با پنج‌میلیون و ۳۲۹ هزار مخاطب، به قیمت بلیت امروز، می‌توانسته چیزی در حدود ۱۳۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان فروش داشته باشد.

رتبه دوم در اختیار «افعی» قرار دارد که در سال ۷۱، چهارمیلیون و ۵۲۰ هزار نفر را به سینما کشاند و به بلیت امروز، می‌توانسته معادل ۱۱۳ میلیارد تومان فروخته باشد.

«عروس» در سال ۷۰ با چهارمیلیون و ۴۲۵ هزار مخاطب در رتبه سوم قرار دارد. این فیلم با بلیت امروز، می‌توانسته ۱۱۰ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان فروش داشته باشد.

رتبه چهارم در اختیار «هزارپا» قرار دارد که در سال ۹۷، چهارمیلیون و ۲۲۰ هزار نفر را به سینما کشاند و به بلیت امروز، می‌توانسته معادل ۱۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته باشد.

در رتبه پنجم «عقاب‌ها» قرار دارد که با سه‌میلیون و ۳۲۰ هزار مخاطب، با بلیت امروز می‌توانسته چیزی در حدود ۸۱ میلیارد تومان فروش داشته باشد.

هم‌اکنون و تا به امروز دینامیت، یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار مخاطب داشته که این تعداد، حدود نصف مخاطبان پنجمین فیلم پرفروش است.  رتبه‌ای که با هر متر و معیاری که بخواهیم حساب کنیم، تقریبا محال است که بتوان این فیلم را در زمره پنج‌فیلم ابتدایی جدول پرفروش‌ها قرار دهیم. آن‌وقت برخی رسانه‌ها بر چه مبنایی، این فیلم را پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران اعلام می‌کنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها